• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041208196
  • خبرنگار : 71660

در سفر به کی‌یف؛

اوربان از زلنسکی خواست تا قبل از مذاکرات صلح، آتش‌بس را بپذیرد

اوربان از زلنسکی خواست تا قبل از مذاکرات صلح، آتش‌بس را بپذیرد

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان امروز – سه‌شنبه – در سفری غیرمنتظره برای گفت‌وگو با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین وارد کی‌یف، پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایسنا، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، این اولین سفر رهبر اروپایی به این کشور جنگ‌زده است که موضع حامی روسیه دارد.

روزنامه گاردین نوشت: سفر ویکتور اوربان به عنوان منتقد سرسخت کمک‌های غربی به اوکراین، یک روز پس از آن انجام می‌شود که بوداپست ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد.

سخنگوی نخست‌وزیر مجارستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گفت‌وگوها بر احتمال دست‌یابی به صلح و هم‌چنین مسائل روابط دوجانبه مجارستان-اوکراین متمرکز خواهند بود.»

زلنسکی گفت که او و اوربان درباره چگونگی برقراری صلح عادلانه و پایدار گفتگو کردند. در ویدئویی که دفتر ریاست‌جمهوری منتشر کرده، شنیده می‌شود که اوربان در ابتدای جلسه به زلنسکی می‌گوید که می‌خواهم "دیدگاه شما در مورد فرصت‌های صلح" را بشنوم. پس از این دیدار، اوربان اظهار داشت که به زلنسکی پیشنهاد آتش بس برای آغاز مذاکرات با روسیه داده است.

نخست‌وزیر مجارستان به دیدار زلنسکی رفت
زلنسکی و اوربان

اوربان گفت: جنگی که شما در حال حاضر تجربه می‌کنید تاثیر بسیار شدیدی بر امنیت اروپا دارد. ما از همه ابتکارات شما برای دستیابی به صلح بسیار قدردانی می کنیم. من به آقای رئیس جمهور گفتم که این ابتکارات زمان زیادی می برد. با توجه به قوانین دیپلماسی بین المللی، آنها بسیار پیچیده هستند، من از آقای رئیس جمهور خواستم تا در نظر بگیرد که آیا ممکن است مسیری کمی متفاوت انتخاب شود، آتش بس باشد و سپس مذاکرات ادامه یابد.

آنچه زلنسکی پاسخ داد هنوز معلوم نیست.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به سفر نخست‌وزیر مجارستان به کی‌یف واکنش نشان داد و گفت: «نخست‌وزیر مجارستان صرفا به عنوان رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا وظایف خود را انجام می دهد. مسکو پیش از سفر اوربان به کی‌یف با بوداپست در تماس نبوده است.»

او هم‌چنین ویکتور اوربان را سیاستمداری توصیف کرد که «شدیدا از منافع کشورش دفاع می‌کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha