• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041208160
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد

پرداخت ۱.۶ همت تسهیلات به عشایر کشور

پرداخت ۱.۶ همت تسهیلات به عشایر کشور

ایسنا/گیلان رئیس سازمان امور عشایر ایران، گوشت قرمز، صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی را چهار راهبرد این سازمان در سال ۱۴۰۳ دانست و بیان کرد: سال گذشته ۱.۶ همت تسهیلات در این بخش ها به عشایر پرداخت شده است.

شایان نادری امروز، ۱۲ تیرماه در شورای عشایری استان گیلان، بیش از ۵۰ دستگاه را دارای تکلیف قانونی خدمات‌رسانی به عشایر دانست و اظهار کرد: شاهد کوتاهی برخی دستگاه‌ها در خدمت رسانی به جامعه عشایری هستیم.

وی شهید آیت الله رئیسی را اولین رئیس‌جمهور بعد از انقلاب دانست که دستورالعمل ۱۰ بندی خدمت رسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر را ابلاغ کرد و افزود: نگاه شهید رئیسی به جامعه عشایر منحصر به فرد بود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به نقش مهم عشایر در امنیت ملی و امنیت غذایی کشور، عنوان کرد: عشایر سهم ویژه‌ای در تولید گوشت قرمز دارند و صنایع دستی تولیدی عشایر متناسب با زیست بوم هر استان است.

نادری با بیان اینکه عشایر دل در گرو نظام دارند و در همه صحنه‌های انقلاب پیشقدم هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال رفع مشکلات عشایر در بخش راه و آب و برق و آموزش و بهداشت و درمان و... هستیم.

وی تهیه ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی برای خانوارهای عشایر را جزء تکالیف وزارت نیرو دانست و عنوان کرد: این پنل‌های خورشیدی باید در اختیار عشایر قرار بگیرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از به‌روزرسانی و پالایش آمار جامعه عشایر واقعی کشور در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: عشایر واقعی از خدمات سازمان امور عشایر متنفع خواهند شد.

وی یکی از مشکلات عشایر را مربوط به صدور پروانه چرای دام دانست و تاکید کرد: در حال رایزنی با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جهت رفع مشکل هستیم.

نادری با بیان اینکه از اعتبارات محرومیت‌زدایی روستایی و عشایری برای پروژه‌های راه و پل مناطق کوچ رو استفاده خواهیم کرد، گفت: استانداران می‌توانند از این اعتبارات برای رفع مشکلات عشایر استان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عشایر باید از همه خدمات جامعه شهری و روستایی برخوردار شوند، اضافه کرد: ادامه دهنده راه شهید رئیسی در خدمت‌رسانی به عشایر کشور هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha