• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403041308826
  • خبرنگار : 71533

مخبر به قزاقستان سفر می‌کند

مخبر به قزاقستان سفر می‌کند

سخنگوی دولت از سفر سرپرست ریاست جمهوری به قزاقستان برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امشب هم در راستای استمرار بهره‌برداری از دیپلماسی فعال، به ویژه با نگاه جدی به ظرفیت‌های منطقه‌ای که شهید رئیسی داشت، اجلاس سران عضو شانگهای در قزاقستان برگزار می‌شود و سرپرست ریاست جمهوری در این اجلاس حاضر خواهند بود.

وی افزود: این امر در راستای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های عضویت ایران در شانگهای به عمل آید. مصوبات و توافقات خوبی هم برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این عضویت انجام شده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: هیات دولت برای تولید برق هسته‌ای و ساخت ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه هسته‌ای روش‌های تأمین مالی این طرح را پیش‌بینی کرد تا سرعت‌بخش اجرای آن باشد.

وی افزود: برخی مستأجران مشکلی داشتند که پاداش صرفه‌جویی گاز در اختیار مالک قرار می‌گرفت و به آنان اختصاص نمی‌یافت. دولت مصوبه‌ای داشت تا وزارت نفت مجاز باشد این پاداش را از قبوض بعدی کسر کند تا خود مستاجر از این پاداش بهره ببرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: آیین‌نامه‌ای در راستای اجرای حکمی که در قانون بودجه برای اخذ مالیات از باغ‌ویلاها و خانه‌های لوکس آمده بود امروز به تصویب هیات وزیران رسید که امکان اخذ مالیات باغ‌ویلاها و خانه‌های لوکس هم در چهارچوب این آیین‌نامه فراهم باشد.

دبیر هیات دولت گفت: هیات وزیران در راستای اجرای تبصره ۱۵ ماده قانون واحده بودجه ۱۴۰۳ آیین‌نامه کمک‌هزینه‌ معیشتی برای معلولان و ایثارگران فاقد شغل و درآمد را تصویب کرد تا کمکی برای این عزیزان باشد.

سخنگوی دولت در ادامه در واکنش به برخی اظهارات در مناظره‌های انتخاباتی، تصریح کرد: رهبری انقلاب اشاره کرده بودند که دلم برای رئیسی سوخت و این سخن ناظر به این بود که برخی رسانه‌های خاص توهین‌هایی می‌کردند و خدمات شهید رئیسی را نمی‌دیدند، اما بعد از شهادت ایشان به برخی دستاوردها اعتراف کردند. امروز هم همان مسائل را بعضاً در تریبون‌های انتخاباتی می‌بینیم؛ این ظلم است که دستاورد مردم را زیر سئوال ببریم. همه‌ مردم توقف دهه‌ گذشته را حس می‌کنند و نهادهای بین‌المللی هم نسبت به رشد تقریباً صفر دهه ۹۰ گزارش داده‌اند.

وی یادآور شد: روزی تقریباً ۷۰۰ نفر از کرونا کشته می‌شدند و شهید رئیسی این وضعیت را تحویل گرفت و برخی هم می‌گفتند تا اف‌ای‌تی‌اف تصویب نشود نمی‌توانیم واکسن بیاوریم ولی دیدیم اتفاقی نیفتاد و واکسن آمد. آیا از بستگان این کشته‌شدگان خجالت نمی‌کشند؟ می‌گفتند تا فلان امتیاز داده نشود نمی‌توان نفت فروخت اما مشروح مذاکرات‌شان در جلسه دولت هست که می‌گفتند درصدهای وحشتناک تخفیف بدهیم که مقداری نفت بفروشیم و به نسبت تخفیف‌هایی که می‌گفتند، امروز تخفیفی در فروش نفت داده نمی‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: خودشان می‌دانند و تعجب می‌کنم که این دستاوردها را زیر سئوال می‌برند. دشمن در سنای آمریکا اعتراف می‌کند نتوانستیم جلوی ملت را بگیریم اما کسی که باید دوستدار ملت باشد و به ملت اعتماد کند، این دستاورد را زیر سئوال می‌برد.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: نمودار تورم را نشان می‌دهند و نمی‌گویند که از این مثلاً ۶ سالی که تورم بالا بوده، چهار سالش در دولت قبل بوده و مقداری که در این دولت آمده هم نزولی بوده است. نمی‌گویند مسکن نساختند؛ کسی هست که نداند شروع ساخت مسکن زمان می‌برد؟  ۲.۶ میلیون مسکن که ساخت شان شروع شده، اهمیت دارد. کسانی که در چشم مردم به دروغ می‌گفتند من هم صبح جمعه فهمیدم، مشروح مذاکرات‌شان هست که در دولت درباره جزئیات صحبت می‌کنند. اینان امروز طمع کردند برگردند تا باز هم به مردم دروغ بگویند و از مردم فاصله بگیرند. اگر روح شهید رئیسی خجالت نمی‌کشید، از بازماندگان کشته‌های ۷۰۰ نفره در ایام کرونا خجالت بکشید.

وی با بیان اینکه به‌عنوان سخنگوی دولت آمادگی دارم درباره عملکرد شهید رئیسی با افتخار با هر یک از نامزدها و مقایسه دولت شهید رئیسی با هشت سال قبل از او مناظره کنم، اظهار کرد: در این مدت هیچ شاخصی نیست که درمان نشده یا در مسیر درمان نباشد. آمادگی داریم در برنامه‌هایی که علیه شهید رئیسی صحبت می‌شود، اعداد و ارقام را به مردم ارائه دهیم تا مردم با دیدن صداقت، انتخاب کنند.

سخنگوی دولت یادآور شد: در ۲۴ ساعت بیش از ۸۰۰ خبر علیه من در حوزه شخصی، دانشگاهی، عملکرد دولت، استعفا و غیره ساخته شده است؛ نمی‌دانم این پول‌ها را از کجا می‌آورند. من عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و تحصیلم در دانشگاه تهران بوده است. در رشته‌ ما در دکتری ۱۲ نفر در کشور قبول شدیم و جالب است آنجا، یک جامعه محدودی از افراد است. ما مصاحبه شدیم و آزمون کتبی گرفتند و دانشجویانی که همکلاسی ما بودند، الان هیات علمی هستند. افرادی که این اخبار را منتشر می‌کنند گویا به فکر اعتبارشان نیستند که خود را به سُخره می‌گیرند. یک خبرگزاری گفته که بهادری استعفا داده؛ آیا رویشان می‌شود این خبر را بزنند؟ خبرشان چه منبعی دارد؟ ما که به این‌ها می‌خندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha