• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400120907521
  • خبرنگار : 50093

مدیرکل دفتر استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

استانداری درصدد توسعه سرمایه‌گذاری در تمام خراسان رضوی است

استانداری درصدد توسعه سرمایه‌گذاری در تمام خراسان رضوی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد؛ منتها استانداری خراسان رضوی به دنبال این است تا از ظرفیت سرمایه‌گذاری در سایر نقاط خراسان رضوی نیز بهره‌ ببرد.

احسان یوسفی در نشست با علی همتی، مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران، در خصوص آغاز فعالیت مجدد شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی و مشهد به دلیل وجود با برکت حرم رضوی تفاوت چشمگیری با سایر استان‌ها دارد. سالانه بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیون گردشگر و زائر وارد مشهد می‌شوند. در یکی ۲ سال اخیر که کرونا در ایران و جهان فراگیر شد، خانوارهای زیادی در مشهد تنها از حوزه گردشگر و زائرپذیری مشهد صدمه دیدند. این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت بالای حوزه گردشگری و زائر در مشهد است.

وی ادامه داد: ظرفیت جذب گردشگر در مشهد فراهم است و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. تمام توان و هدف استان حمایت از بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که سرمایه‌گذار را برای پروژه‌های گردشگری جذب کند.

مدیرکل دفتر استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت و توسعه جذب سرمایه‌گذار در مشهد وجود دارد اما این ظرفیت باید در سطح استان نیز گسترش یابد.

یوسفی تصریح کرد: در حال حاضر سایر شهرستان‌ها در حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی نقاط قوتی دارند که باید شناسایی شده و معرفی شوند.

وی تصریح کرد: آمار ترددشمارهای مناطق گردشگری اطراف مشهد تردد بیش از ۶۰ میلیون نفر در سال را ثبت کرده است. این موضوع نشان‌دهنده این است که ظرفیت جذب سرمایه‌گذار فقط در حوزه هتلداری نیست بلکه در حوزه گردشگری اطراف شهرستان مشهد نیز ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ظرفیتی که شرکت توسعه گردشگری ایجاد می‌کند، قطعا در حوزه‌های مختلفی که کمبود داریم یا در حوزه‌هایی که در آن کوتاهی شده، استفاده خواهیم کرد. باید در جایی از سرمایه‌گذاری کنیم که در آینده برای ما آورده‌ای داشته باشد.

یوسفی عنوان کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذارانی داریم که برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مشهد و خراسان رضوی مراجعه می‌کنند اما نمی‌دانند در چه طرح‌هایی ورود کنند. شرکت توسعه گردشگری می‌تواند به عنوان مشاور نیز ورود کرده و به سرمایه‌گذاران مشاوره دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha