• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403041208232
  • خبرنگار : 71654

رفع پوسیدگی‌ دندان بدون تراشیدن/ کاهش مفاسد اداری با توسعه هوش مصنوعی

رفع پوسیدگی‌ دندان بدون تراشیدن/ کاهش مفاسد اداری با توسعه هوش مصنوعی

سرویس علم و فناوری ایسنا امروز ۱۲ تیر نگاهی به اخبار داخلی ایران و همچنین اخبار جهانی در حوزه‌های گوناگون همچون دانش‌بنیان‌ها، هوش مصنوعی، رباتیک و فضا داشته است که مروری بر گزیده‌ای از آنها خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، در ادامه در مورد تاثیر ناپدید شدن یک کروموزوم خاص بر سلامت قلب، رفع پوسیدگی‌ها در مراحل ابتدایی بدون تراشیدن دندان با محصول دانش‌بنیان ایرانی و  ارتقای رتبه فناوری اطلاعات وزارت علوم از ۱۹ به ۲ می‌خوانیم، همچنین از کسب رتبه دوم منطقه‌ای ایران در هوش مصنوعی و رتبه دوم در حوزه رباتیک با خبر می‌شویم، ویدئوی ماهواره‌ آمریکا از پیشروی یک طوفان خطرناک را تماشا می‌کنیم و با سگ رباتیک چینی که به کمک افراد نابینا می‌آید، آشنا می‌شویم. همچنین چند خبر قابل توجه را با هم مرور خواهیم کرد.

برای مطالعه نسخه کامل هر یک از اخبار کافی است بر روی تیتر خبر که به رنگ آبی درآمده است، کلیک کنید.

هوش مصنوعی، «دونالد ترامپ» را رئیس جمهور ایالات متحده می‌داند!

میدجرنی(Midjourney)، یک تولیدکننده تصویر محبوب مبتنی بر هوش مصنوعی است و به رغم اینکه می‌گوید به کاربران اجازه درخواست تصویر رئیس جمهور قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا را نمی‌دهد، اما تصاویری از دونالد ترامپ و جو بایدن ایجاد کرده است.

مأموریت جاه‌طلبانه چین برای آوردن نمونه‌های یک سیارک به زمین

چین قصد دارد با فرستادن کاوشگر «تیان‌ون ۲» به سوی یک سیارک نزدیک به زمین، از آن نمونه‌برداری کند و نمونه‌ها را برای بررسی به زمین بیاورد.

ارتقای رتبه فناوری اطلاعات وزارت علوم از ۱۹ به ۲/طراحی معماری سکوی خدمات هوشمند

مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رتبه فناوری اطلاعات این وزارتخانه از نوزدهم به جایگاه دوم ارتقاء یافته است، گفت: در ۳ سال گذشته سخت‌ترین حملات سایبری را تجربه کردیم که تنها سازمانی بودیم که کمترین آسیب را دیدیم.

ویدئوی ماهواره‌ آمریکا از پیشروی یک طوفان خطرناک

ویدئویی که ماهواره‌ «GOES-East» آمریکا از طوفان بزرگ «بریل» ثبت کرده‌ است، پیشروی این پدیده خطرناک را نشان می‌دهد.

فناوری‌های هوش مصنوعی تهدیدی برای توسعه نوآوری در تحقیقات

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: مطابق گزارش‌های علمی ۲۰۲۴، برخی از دانشمندان تعدد مقالات دارند و حدود ۶ ماه گذشته بالغ بر ۲۰۰ مقاله طی ۶ ماه نوشته‌اند که ۳۷ درصد از آنها از ابزارهای زبانی بهره گرفته‌اند، در صورتی که استفاده مکرر از این مدل‌ها باعث از بین رفتن نوآوری می‌شود.  

ناپدید شدن کروموزوم Y باعث بیماری قلبی می‌شود

از دست دادن خود به خودی کروموزوم Y برای مدتی طولانی در میان مردان مسن یک معمای پزشکی بوده است. اکنون، یک مطالعه جدید این عارضه را با یک مشکل نگران‌کننده‌تر یعنی مرگ بر اثر بیماری قلبی مرتبط دانسته است.

سگ رباتیک چینی به کمک افراد نابینا می‌آید

این سگ رباتیک راهنما می‌تواند روزی به افراد دارای اختلال بینایی کمک کند تا مستقل‌تر زندگی کنند.

الزام دانشگاه‌ها برای حرکت به سمت هوش مصنوعی

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: هوش مصنوعی تحولی دیجیتال در آموزش عالی است و دانشگاه‌ها ناگزیر به حرکت به سمت آن هستند؛ چرا که دانشگاه دیجیتال مبتنی بر نظام مدیریتی است و یادگیری در زیست بوم دیجیتال را مورد توجه قرار می‌دهد.

شکل‌گیری ۹۱ درصدی کسب‌وکارها مبتنی بر هوش مصنوعی

رئیس فرهنگستان علوم با تاکید بر اینکه امروزه نه علم و نه ثروت به تنهایی مهم نیستند، گفت: علم قدرت است و هر چه عالم‌تر بر مرکب علمی سوار شویم، قدرت بیشتری خواهیم داشت، ولی با جهان‌بینی غربی، تسلط در پی آن خواهد آمد.

رفع پوسیدگی‌ها در مراحل ابتدایی بدون تراشیدن دندان با محصول دانش‌بنیان ایرانی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به ارائه محصولی شده که بدون نیاز به تراشیدن دندان و آسیب زدن به آن به سلامت دهان و دندان افراد کمک می‌کند.

رتبه دوم منطقه‌ای ایران در هوش مصنوعی و رتبه دوم در حوزه رباتیک

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رتبه اول در حوزه‌ شبکه‌های عصبی، گفت: در منطقه، ایران رتبه دوم را در تولیدات علمی هوش مصنوعی کسب کرده و در شاخص یادگیری ماشین در منطقه، عربستان رتبه اول و ایران در رتبه دوم، در شاخص رباتیک ترکیه رتبه اول و ایران رتبه دوم و در حوزه شبکه‌های عصبی ایران در جایگاه اول قرار گرفته است.

اپ ایراندک هفته آینده عرضه می‌شود/پخش جلسات دفاعیه از صدا و سیما

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از همکاری این پژوهشگاه با شبکه ۴ خبر داد و گفت: بر این اساس جلسات دفاعیه، پخش عمومی می‌شود.

۶ محور مشکلات کشور در قرن ۲۱/کاهش مفاسد اداری با توسعه هوش مصنوعی

قائم مقام و معاون پژوهشی فرهنگستان علوم، آب، تغییر اقلیم،  کوانتوم، اقتصاد،  مسائل اجتماعی و در نهایت هوش مصنوعی را ۶ محور مشکلات کشور خواند و گفت: اگر کشور اقدام به حل آنها نکند، در قرن بیست و یکم با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود.

ایجاد تصفیه‌خانه شیرابه در اصفهان و قزوین/ رتبه اول ایران در تولید پسماند کشاورزی

تصفیه شیرابه‌های شهرهای قزوین و اصفهان ۲ طرح اولویت‌دار ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی ریاست‌ جمهوری است که اجرای آن علاوه بر جلوگیری از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی موجب شد آب مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha