• جمعه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400112217359

امام جمعه همدان: مراقبت از انقلاب یک وظیفه است

امام جمعه همدان: مراقبت از انقلاب یک وظیفه است

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مراقبت از انقلاب یک وظیفه است، گفت: نبابد بگذاریم انقلاب از ریل اصلی خارج شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ همدان، بیان کرد: انقلاب اسلامی یک طرح اجتماعی برای تحقق حیات معقول در جامعه و انتخاب تاریخی یک ملت برای آزادی و استقلال و تغییر در جهت گیری کلی جامعه و خروج از ضعف و سستی به شجاعت و اقتدار بود.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی جامعه از ستم‌پذیری به سمت ظلم ستیزی حرکت کرد و حرکت تاریخی ملتی بود که تصمیم گرفت از ظلم به سمت نور تغییر جهت دهد و برای آرمان ها و اهداف الهی تلاش کند و نقشه های بلندمدت استکبار برای تضعیف اسلام را به زمین بزند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: همچنین انقلاب، بازی‌ها و نقشه‌های استکبار و دشمنان اسلام را بر هم زد و اگر می خواهیم درباره انقلاب قضات کنیم و میزان اهمیت آن را بدانیم باید به جامعیت انقلاب، آرمان ها و اهداف آن توجه کنیم.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی انقلابی جامع در اهداف و آرمان ها بود و اهداف جدیدی را برای تمدن بشری گشود و جهان بینی جدیدی که مبتنی بر الوهیت خدا و تکریم انسان بود را پی ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: تحلیلگران سیاسی امریکایی اذعان می‌کنند نمی‌توانیم ببینیم ملتی در دنیا مستقل است بنابراین زلزله سیاسی و انقلاب فرهنگی که در ایران رخ داد پایگاه‌های آنها را به خطر انداخت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی صرفا یک انقلاب درونی نبود و توانست منطقه و جهان را از نظر مسائل سیاسی متحول کند، گفت: امام در آغازین روزهای پیروزی انقلاب فرمودند من خادم شما هستم و این اتمام حجت برای تمام مسئولان پس از انقلاب است بنابراین مسئولین نه در شعار و وعده دادن بلکه باید به معنای واقعی کلمه خادم مردم باشند.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه مردم برای از بین بردن سلطنت و طاغوت انقلاب کردند و انتظار دارند خادمین آنها به مردم خدمت کنند، افزود: اگر در طول انقلاب خطاها و اشتباهاتی دیدیم نباید به پای انقلاب نوشته شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه براساس سخنان رهبر انقلاب همه ادارات باید از تجمل پرستی و کاغذ بازی بپرهیزند، ادامه داد: قرار شد انقلاب اسلامی با فساد مبارزه کند، کاغذ بازی، اسراف در ادارات، تجمل مسئولین و حقوق های نجومی فساد است و مسئولین باید از اینها بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه در صحنه بودن مردم در دل دشمن رعب ایجاد می کند، افزود: در مقایسه با اوایل انقلاب اتفاقات زیادی افتاده است انقلاب اسلامی به دنبال توسعه کمی و کیفی معنویت بود و پس از انقلاب معنویت به صورت کمی و کیفی توسعه پیدا کرد بنابراین انقلاب اسلامی توسعه معنویت را در پی داشته و رشد اقتصادی را هم تسریع کرده است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید محرومیت زدایی کند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک طرح جامع اجتماعی است، باید اذعان کنیم در بعضی از عرصه‌ها مثل عرصه اقتصادی ضعف داشتیم و دشمن از این نقطه ضعف‌ ها استفاده می کند و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال می برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: امام(ره) فرمودند نگذارید انقلاب به دسعت نااهلان بیفتد بنابراین مراقبت از انقلاب یک وظیفه است و نبابد بگذاریم انقلاب از ریل اصلی خارج شود و اجازه ندهیم انقلاب به دست آقازاده ها بیفتد.

وی ادامه داد: ایشان همچنین فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به انقلاب آسیب نرسد، سال هاست دشمن در کشور فتنه های زیادی ایجاد کرده، دیکتانوری رسانه ای راه انداخته، جنگ ترکیبی علیه نظام به راه انداخته است اما مردم در این بحران ها نشان دادند که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: امروز دشمن پیچیده ترین جنگ‌ها را در فضای رسانه ای برای ما دارد و امریکا که تثبیت کننده جنگ های اقتصادی و سیاسی در دنیا است امروز با تمام هجمه به ما حمله می کند.

 امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز مسئولان تجمعات مردمی، پای کار بودن و خلوص مردم را ببینند، مطرح کرد: امیدواریم برنامه ریزی های دولت نتایج بیرونی داشته باشد.

 وی با بیان اینکه ماندگاری انقلاب با همه هجمه ها به فضل الهی محقق می شود، گفت: انقلاب اسلامی امروز مورد هجمه های زیادی است و با وجود این همه هجمه این کشتی به ساحل دست پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با امداد الهی پرچم تشیع و هدایت را به دست صاحب اصلی خود می رسانند، تصریح کرد: گام دوم انقلاب را باید استوارتر، با معنویت و اخلاق بیشتر و عزم آهنین به پیش ببریم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha