• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400101208727
  • خبرنگار : 50037

۱۱درصد جمعیت اسدآباد دز یادآور را دریافت کرده‌اند

۱۱درصد جمعیت اسدآباد دز یادآور را دریافت کرده‌اند

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: تاکنون در شهرستان اسدآباد ۹ هزار و ۶۹ دز واکسن نوبت سوم تزریق شده که با این میزان تزریق، ۱۱درصد جمعیت واجد شرایط دز یادآور خود را دریافت کرده‌اند.

سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: با توجه به شیوع احتمالی سویه جدید کرونا ترغیب هرچه بیشتر افراد واجد شرایط به دریافت دز یادآور از ضرورت بسیاری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در چهل روز گذشته از پنجم آذرماه تاکنون موردی از فوتی کرونایی نداشته، تصریح کرد: تا چند روز پیش تنها دو بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری بود که در چند روز اخیر تعداد موارد بستری شهرستان به هفت بیمار رسیده است.

وی میزان دز تزریق شده در نوبت اول، دوم و سوم این شهرستان را در مجموع ۱۵۲ هزار و۹۱۳ دز برشمرد و خاطر نشان کرد: از این‌ میزان دز تزریق شده، ۷۸ هزار و۲۱۰ تزریق مربوط به دز اول،  ۶۵ هزار ۱۳۴ دز دوم و  ۹ هزار ۶۹ تزریق مربوط به دز سوم بوده است.

افزایش تعداد بیماران بستری، استمرار رعایت پروتکل‌ها، تسریع روند تجهیز صد درصدی کلاس های مدارس به سیستم تهویه، کنترل کارت واکسیناسیون خدمات گیرندگان در مراجعه به ادارات و دستگاه‌ها، استمرار اقناع سازی و آگاهی مردم در دریافت دز یاد آور از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد به آن اشاره کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه تاکنون نوردی از سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در شهرستان اسدآباد مشاهده نشده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به مشاهده شدن مواردی از اُمیکرون در کشور دو سیاست را ستاد کرونا شهرستان شامل واکسیناسیون و رعایت موارد پروتکل‌های بهداشتی را باید مد نظر داشته باشد.

ایرج صالحی یاد آور شد: در حال حاضر متاسفانه در استان همدان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۶۰ به ۴۳ درصد کاهش داشته که باید با راهکارهای مختلف مردم را نسبت به تداوم رعایت پروتکل‌ها ترغیب و حساس کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha