• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400101107517
  • خبرنگار : 71452

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد:

مکتب سردار سلیمانی، نسخه شفابخش بسیاری از معضلات و مشکلات کشور است

مکتب سردار سلیمانی، نسخه شفابخش بسیاری از معضلات و مشکلات کشور است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نشست خبری دومین رویداد ملی – دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه‌هایی که برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، در حقیقت بزرگداشت و تجلیل از یک مرام و منش، سبک زندگی،‌ فرهنگ و به قول مقام معظم رهبری یک مکتب است، "مکتب سردار سلیمانی"؛ این مرام و مکتب سردار سلیمانی می‌تواند نسخه شفابخش بسیاری از معضلات و مشکلات ایران اسلامی باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری دومین رویداد ملی – دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نشست امروز به مناسبت گرامیداشت ۱۳ دی‌ماه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است. سالروز شهادت سردار سلیمانی از دو بُعد حائز اهمیت است و این بُعدها، باعث برجستگی این مناسبت شده است. فضای کم نظیری بین مردم، هیأت‌ها، مراکز فرهنگی و دستگاه‌های کشوری بوجود آمده و حس همگرایی و همدلی بین مردم شکل گرفته است. اما این دو بُعد چیست که باعث شکل‌گیری این حس همگرایی و همدلی بین مردم شده است؟

دکتر رحیمیان افزود: در بُعد نخست، شهید سردار سلیمانی انسانی خودساخته و رشدیافته در جریان نهضت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. انسانی که کودکی خود را تحت تربیت پدر و مادری دین‌دار حقیقی سپری کرد و در مواجهه با شرایط بسیار سخت عشایری و روستایی، به درجاتی از خودسازی می‌رسد؛ سپس با قرار گرفتن در جریان نهضت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و (پس از آن) مقام معظم رهبری و به ویژه دوران بسیار سخت دفاع مقدس، این حرکت به سمت تکامل را به خوبی طی می‌کند و از یک کودک روستایی و عشایری،‌ تبدیل به فردی می‌شود که نه تنها در ایران، بلکه در جهان نیز شناخته می‌شود.  

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: تأمل در شخصیت شهید سردار سلیمانی را به همه مردم پیشنهاد می‌کنم و اینکه حتماً کتاب ارزشمند "از چیزی نمی‌ترسیدم" را مطالعه کنند. این کتاب، سرگذشت خودنوشت سردار سلیمانی است و بهترین کتاب در بین تمام کتاب‌هایی است که تاکنون درخصوص شخصیت شهید سردار سلیمانی منتشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بُعد دوم، برنامه‌هایی که برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، در حقیقت بزرگداشت و تجلیل از یک مرام و منش، سبک زندگی،‌ فرهنگ و به قول مقام معظم رهبری یک مکتب است، "مکتب سردار سلیمانی" با شاخص‌هایی مثل تفکر صحیح در مسائل زندگی فردی و اجتماعی، دین‌داری حقیقی،‌ مردم‌داری و خدمت‌گزاری به مردم، فداکاری،‌ شجاعت و سلحشوری از تمامیت دینی و ارضی کشور، پایبندی به اصول، گذشتن از منافع فردی، گروهی و جناحی به نفع اسلام و انقلاب اسلامی. این بُعد از گرامیداشت روز شهادت سردار سلیمانی بسیار مهم است. این مرام و مکتب سردار سلیمانی می‌تواند نسخه شفابخش بسیاری از معضلات و مشکلات ایران اسلامی باشد.

دکتر رحیمیان تصریح کرد: شهید سلیمانی در طول حیات واقعاً خوش درخشید و پس از شهادت هم با به یادگار گذاشتن چنین مکتبی، ‌چراغ راهی شد برای جوانانی که در ایران اسلامی به دنبال اسوه و الگو و راه هدایت و نجات می‌گشتند. تأمل در زندگی سردار سلیمانی و به ویژه وصیت نامه این شهید ما را به این نتیجه می‌رساند که باید خوب بیاندیشیم، خوب انتخاب کنیم، دین دار باشیم و خدمت حقیقی به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی به برنامه‌هایی که برای دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در این معاونت و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی دقیقی برای برگزاری برنامه‌های متنوع در خور شأن این رویدار بزرگ ملی داشته‌ایم. در ۱۵ واحد جهاد دانشگاهی در استان‌های مختلف برنامه‌های متنوعی شامل نشست‌های علمی و فرهنگی، مسابقات ادبی و هنری، ‌مسابقات کتابخوانی، برپایی موکب در کرمان، اکران فیلم‌های مستند درخصوص شهید سردار سلیمانی، تدوین کتاب‌های دیجیتال را در نظر گرفته‌ایم.

مکتب سردار سلیمانی، نسخه شفابخش بسیاری از معضلات و مشکلات کشور است

مهدی عباسی، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز در این نشست گفت: برنامه‌های متنوعی را در واحدهای جهاد دانشگاهی در استان‌های آذربایجان غربی (مسابقه دانشجویی شعر و دل نوشته سردار اخلاص)، هرمزگان (نامه‌ای صمیمی به سردار سلیمانی)، لرستان (مسابقه سردار مکتب ساز و نشست تخصصی)، گلستان (جشنواره ادبی،‌ هنری و خبری سردار بصیرت)، کرمان (وبینار تبیین و ترویج مکتب حاج قاسم، مسابقه کتابخوانی و دل نوشته،‌ برپایی موکب و اهدای بسته های فرهنگی)، مرکزی (مسابقه دلنوشته به سردار دلها و مسابقه وصیت نامه حاج قاسم)، خراسان جنوبی (نشست سازندگی با عنوان مکتب حاج قاسم و وبینار استراتژیک با حضور همرزمان سردار)، ‌زنجان (نمایشگاه شرح دلبری و شعب شعر)، خوزستان (تهیه و تدوین کتاب دیجیتال)، همدان (فراخوان شعر)، گیلان (تهیه و تدوین مستند چند رسانه‌ای)، خراسان رضوی (نشست با حضور صاحبنظران علوم سیاسی)،‌اردبیل (نشست با موضوع آشنایی با آرمان ها و مکتب سپهبد سردار سلیمانی)، جهاد دانشگاهی الزهرا ( قرائت دلنوشته، شعر و دکلمه خوانی، مدیحه سرایی، تولید محتوا، نشست آنلاین اثر شهادت در فضای تربیتی و قهرمان سازی در خانواده) تدارک دیده‌ایم.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در مجموعه ۳۴۰ اثر در قالب‌های مختلف شامل شعر و دل نوشته، خوشنویسی، عکس، تولیدات چندرسانه‌ای و ... به دبیرخانه دومین رویداد ملی – دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ارسال شده است. برنامه‌های این رویداد همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز شده و تا دهه فجر (اربعین شهادت سردار سلیمانی) ادامه خواهد داشت.

عباسی خاطر نشان کرد: روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه و همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مراسمی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، ‌رییس جهاد دانشگاهی، ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، سردار دهقان، مشاور فرماندهی معظم کل قوا، دانشجویان،‌ اساتید و مقامات کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha