• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403041107496
  • خبرنگار : 50691

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

راهبرد مسئله حجاب از اجماع پژوهش‌ها به دست می‌آید

راهبرد مسئله حجاب از اجماع پژوهش‌ها به دست می‌آید

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: باید پژوهش‌های مختلف درباره مسئله حجاب انجام شود و اجماع پژوهش‌ها موجب به دست آمدن راهبرد می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی که درباره فرآیند کشف حجاب برگزار شد، گفت: هنگامی که پژوهش و مطالعاتی انجام می‌گیرد، نباید حجاب از عفاف جدا شود. مسئله حجاب جزو ۱۰ مسئله اول فرهنگی کشور است. در پرداخت این موضوع نباید درگیر امر واقع شویم و حاشیه‌ها اجازه پرداخت به موضوع اصلی را ندهد.

وی با تاکید بر اینکه نسل امروز متفاوت از نسل گذشته است، افزود: این نسل با شرایط و امکانات متفاوت روبه‌رو شده است و آنها دارای ظرفیت‌های بیشتری نسبت به نسل گذشته هستند که ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

کلانتر مهرجردی با بیان اینکه جامعه‌پذیری فرهنگی دچار مشکل شده است، تصریح کرد: باید ببینیم نهادهای مختلف همانند خانواده در زمینه حجاب چه کرده‌اند. مسئله عفاف و حجاب مسئله نسل جدید است باید توجه کنیم چه چیزی را از گذشته از دست داده‌ایم که بای این چالش روبه‌رو هستیم و باید آن را احیا کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با انتقاد از این موضوع که حجاب گفتمانی نداریم، گفت: در تحول گفتمانی شاهد حجاب گفتمانی نیستیم باید ببینیم نهادهای آموزشی از مهدکودک‌ها تا دانشگاهی چه نهادهایی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: یک مسائلی است که از درون از دست داده‌ایم که باید کارکردها را از نهادها و دستگاه‌ها درست و اصلاح کنیم برای مثال پدر و مادری که از صبح تا شب درگیر مسائل شغلی خود هستند نمی‌توانند به تربیت فرزند رسیدگی کنند. شاهدیم وضعیت استخدام برای زنان و مردان یک شکل است باید در این زمینه پژوهش‌هایی انجام شود و تفاوت‌هایی قائل شویم.

کلانتر مهرجردی با تاکید بر اینکه باید مجموعه مطالعات و پژوهش‌ها داشته باشیم تا به یک راهبرد برسیم، اظهار کرد: باید گره‌ها را در نهادها و سیستم‌های مختلف پیدا کرد و تدبیری انجام دهیم. باید متهمین اصلی را پیدا کنیم باید ببینیم دستگاه‌های سیاست‌گذاری چه کار کرده‌اند فقط نباید به بی‌حجاب‌ها متمرکز شویم و آنها را متهم کنیم. باید سیاست‌های ابلاغی و نهادهای نظارتی را بررسی کنیم که چگونه پیش می‌رود. معتقدم بحران بی‌حجابی از سوی افراد نیست چون آنها رها شده‌اند باید سیستم‌ها را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه باید موضعی فکر شود، تصریح کرد: باید تمرکز پژوهشی داشته باشیم و از پژوهش یک اجماع به وجود می‌آید در نهایت به یک راهبرد می‌رسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha