• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081612121

نگاهی به مصوبات جلسه امروز شورای شهر مشهد

نگاهی به مصوبات جلسه امروز شورای شهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد در دوازدهمین جلسه علنی خود به بررسی و تصویب لوایج الحاق یک تبصره به مصوبه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات در مشهد، مجوز پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوس‌رانی در سال جاری و نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا پرداخت.

در دوازدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که یکشنبه، ۱۶ آبان ماه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، لایحه الحاق یک تبصره به مصوبه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تصویب شد.

بر اساس این تبصره الحاقی در صورت تغییر ظرفیت سرنشین خودرو یا تعداد روزهای سرویس‌دهی مطابق شرایط اعلامی از سوی مراجع ذی‌صلاح، جداول پیوست تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس به نسبت تغییر ظرفیت سرنشین و تعداد روزهای سرویس‌دهی توسط کارگروه ماده ۱۸ محاسبه و تعیین خواهد شد.

ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات در مشهد 

همچنین طرح نظریه کمیسیون مشترک در خصوص ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات خانگی تصویب شد که بر اساس آن شهرداری مشهد مکلف است به منظور ساماندهی وضعیت مراکز ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی در سطح شهر مشهد، حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه با همکاری سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مورد نیاز در خصوص استقرار این مراکز اقدام و به منظور تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

همچنین شهرداری باید نسبت به پیگیری اصلاح ضوابط استقرار مراکز ارائه خدمات دامپزشکی از کمیسیون ماده پنج اقدام کند.

شهرداری ۳۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یارانه حمل‌ونقل مسافران به خصوصی پرداخت می‌کند

در ادامه این جلسه لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوس‌رانی در سال ۱۴۰۰ تصویب شد.

حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، در این خصوص گفت: در سال جاری شهرداری مشهد ۳۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یارانه حمل‌ونقل مسافران به خصوصی پرداخت می‌کند. با توجه به اینکه در شرایط کنونی در جامعه استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته اما سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی انجام شده به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تأمین و جبران هزینه‌های بهره‌برداری از ناوگان بخش خصوصی برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان و زائران و همچنین ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و امکان تداوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل عمومی نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده ارائه خدمات هر خط و بهای کرایه مصوب دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوس‌رانی، از ابتدی سال ۱۴۰۰ مطابق با جداول پیوست و رعایت تبصره‌ها اقدام کند. 

همچنین در این جلسه تغییر نام بخشی از خیابان‌های مشهد در مناطق ۶، هفت و هشت شهرداری مشهد تصویب شد.

بر اساس این لایحه معبر فرعی شهید وطن‌دوست ۱۰ واقع در بولوار حر ۲ با حفظ شماره به نام شهید محمد احمدی النگ، معبر فرعی احسان ۱۳ واقع در شهرک عسگریه با حفظ شماره به نام شهید علی محمد سرخسی خیرآبادی و معبر فرعی امام خمینی ۵۷ با حفظ شماره به نام شهید محمود منظم تولایی نامگذاری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha