• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400063022873
  • منبع : نمایندگی همدان

برگزاری ۱۷۵عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در نهاوند

ایسنا/همدان فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در هفته دفاع مقدس ۱۷۵ عنوان برنامه در نقاط مختلف شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا سرهنگ علی مختاری سه‌شنبه ۳۰ شهریور در نشست خبری با اصخاب رسانه، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دوران هشت سال دفاع مقدس یک گنج است که باید استخراج شود و برای نسل‌های جدید بازخوانی شود.
وی تصریح کرد: در واقع در دوران جنگ تحمیلی صدام جنایتکار به نمایندگی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای وارد جنگ نابرابر با کشور ما شد و هدفش ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران بود.
مختاری افزود: نکته کلیدی علت هجمه بلوک شرق و غرب علیه کشور ما در هشت سال جنگ تحمیلی، ترس از تشکیل یک حکومت بر اساس قرآن و اسلام در منطقه خاورمیانه بود زیرا جمهوری اسلامی منافع آن‌ها را در منطقه به خطر انداخت.
وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی درس بزرگ دوران هشت سال دفاع مقدس است، تاکید کرد: شهداء حق بزرگی بر گردن‌ همه ما دارند و رزمندگان دوران دفاع مقدس رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند و وظیفه ما ادامه دادن راه شهداء است.
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند یادآوری کرد: در هفته دفاع مقدس ۱۷۵ عنوان برنامه در نقاط مختلف شهرستان نهاوند اجرا می‌شود که دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، رژه خودرویی، حضور در نماز جمعه، کمک‌های مومنانه، فعالیت گروه‌های جهادی و غیره از جمله برنامه‌های این هفته است.
به گفته وی در این هفته ۶ کارگاه تولیدی با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات خوداشتغالی بسیج سازندگی و اشتغال‌زایی برای ۱۵۸ نفر افتتاح و ‌به بهره‌برداری می‌رسد.
مختاری ادامه داد: همچنین سپاه ناحیه نهاوند یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی با همه امکانات راه‌اندازی می‌کند که در هفته دفاع مقدس به نام مبارک شهید «حاج میرزا سلگی» شروع به کار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همه امکانات در این‌ مرکز مربوط به سپاه است و تا ساعت ۱۲ شب به شهروندان خدمات‌رسانی خواهد کرد که در هفته دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود.

مختاری اضافه کرد: همچنین ۶ پایگاه مقاومت جدید در شهرستان در این هفته با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه گفت: در این هفته توزیع لوازم بهداشتی، لوازم التحریر، مواد خوراکی، کمک جهیزیه، کارهای جهادی و عام‌المنفعه و ویزیت رایگان را خواهیم داشت.

به گفته وی از شهریورماه سال گذشته تاکنون ۱۰ مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه با توزیع ۲۷ هزار بسته معیشتی در شهرستان انجام شده که ارزش این کمک‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان بوده است.
مختاری اضافه کرد: ۷۹۰ نفر از بسیجیان در مرحله اول طرح شهید سلیمانی به کمک کادر درمان رفتند و در مراقبت، نظارت و در مراکز درمانی به مردم کمک‌رسانی کردند.
او اظهار کرد: ۲۵ بسیجی در مراکز واکسیناسیون شهرستان پس از فراگیری آموزش‌ها در کار تزریق واکسن مشارکت‌ می‌کنند و حدود ۱۴۰ نفر در انتظامات مراکز واکسیناسیون حضور دارند و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
فرمانده سپاه نهاوند در خاتمه تأکید کرد: ۶ پروژه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان در حال اتمام است که از سال گدشته شروع و با کار جهادی انجام شده است که اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha