• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061913958
  • منبع : نمایندگی همدان

مجمع نمایندگان استان همدان در انتخاب استاندار اتفاق نظر داشته باشند

مجمع نمایندگان استان همدان در انتخاب استاندار اتفاق نظر داشته باشند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از مجمع نمایندگان خواست در انتخاب استاندار اتفاق نظر نسبی داشته باشند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: نهج البلاغه راه پسرفت یک جامعه و از بین رفتن دولت را در چهار مرحله بیان می کند.
وی ادامه داد: اگر دولتی یا مسئولینی یا حاکمیتی نسبت به امور اصلی بی توجه باشد و مشغول به حاشیه‌ها شود  سست می‌شود و پسرفت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با فساد نباید تضییع امور اتفاق بیافتد و باید کارهای اولویت دار انجام شود تا به عدالت نزدیک شویم. 
آیت الله شعبانی بیان کرد: در مبارزه با فساد عادلانه بودن ساختارهای اقتصادی و فرهنگی مهم است اگر این ساختارها اصلاح نشود ممکن است به عدالت نزدیک نشویم هرچند مدیران عادلی سر کار بیایند اما کافی نیست.
وی تصریح کرد: دولت باید با دلال‌ها و مافیای افتصادی که به صورت سازمان یافته کار می‌کنند باید برخورد و ساختار اصلاح شود.
شعبانی افزود: دلالی، قاچاق و رانت خواری‌ها در شکور وجود دارد و ساختار به گونه‌ای است که افرادی که می‌توانند نوسان قیمت ایجاد کنند که باید ساختار اصلاح شود.
امام جمعه همدان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در عرصه مبارزه با فساد موفق شویم علاوه بر تغییر مدیران باید نسبت به اصول و مسائل مهم توجه شود و در مبارزه با فساد نباید تسامح داشت و باید با مفسدان برخورد کرد.
وی خطاب به مجمع نمایندگان استان گفت: اگر مسئولینی انتخاب شوند که سست هستند و  کارآمدی ندارند در نتیجه دولت سست می‌شود
پس در انتخاب استاندار مجمع نمایندگان بسیار تأثیرگذار هستند وظیفه ائمه جمعه دخالت در عزل و نصب نیست ومجمع نمایندگان باید به وزارت کشور در انتخاب استاندار مشورت دهد و باید اتفاق نظر نسبی داشته باشند.
شعبانی همچنین دغدغه اصلی استان را آب دانست و افزود: استاندار چه بومی و چه غیر بومی باشد با شناخت نسبی از استان باید به حل این مسئله کمک کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha