• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400032115120
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:

حفظ کرامت انسانی را از داخل خانه‌ها آغاز می‌کنیم

حفظ کرامت انسانی را از داخل خانه‌ها آغاز می‌کنیم

ایسنا/اصفهان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، حفظ کرامت انسانی را مهمترین هدف دولت در قبال مردم دانست و گفت: کرامت انسانی را از داخل خانه‌های مردم آغاز می‌کنیم.

محسن رضایی در برنامه تلویزیونی که عصر امروز (جمعه_۲۱ خردادماه) از شبکه استانی اصفهان پخش شد، اظهار کرد: هر استانی ویژگی‌هایی دارد و نسخه خاص خود را می‌خواهد، اما نوشتن نسخه واحد از تهران به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌های مردم هر استان است.

وی با بیان اینکه دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان برنامه ریزی می‌کند، افزود: نسخه پیشرفت هر استان را باید همان استان تهیه و اجرا کند، البته برخی نسخه ها عمومی است مثل پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، اما برخی موارد باید خاص هر استان اجرا شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به عنوان مثال نباید صنعت فولاد که نیاز به آب فراوان دارد به مرکز ایران منتقل شود و بعد با مشکلات خشکسالی و کمبود آب مواجه شویم. اختیاراتی به هر استان خواهیم داد تا مطابق با ظرفیت‌های آن استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه استانداران هر استان را از همان استان انتخاب می کنیم، تصریح کرد: در مسائل اقتصادی امکانات لازم را به استان ها داده و با مدیران همفکری می کنیم، در عین حال که با تمام توان پشت سر استانداران خواهیم ایستاد، اما اجازه می دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

رضایی با تاکید براینکه دولت ما این تجربه را دارد که چطور همه جوانان و اقوام ایران را دور هم جمع کند و کارهای بزرگی مثل آزادسازی‌ خرمشهر انجام دهد، ادامه داد: یکبار دیگر دولت ما می خواهد وحدت ملی را به وجود آورد. آیا بیرون کردن فقر، بیکاری، تبعیض و ... اهمیت کمتری از بیرون کردن صدام دارد؟  

این کاندیدای ریاست جمهوری اولین توجه دولت خود را به اقشار آسیب پذیر دانست و افزود: علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، با حمایت دولت مرکزی از استانداران می خواهیم شغل به وجود آورند. همچنین نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی می کنیم و تسهیلاتی برای خانه سازی به مردم داده می شود و سندی که برای خانه صادر می شود در بانک می ماند تا همه قسط های وام پرداخت شود، به طوری که مردم با آوردن ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می شوند.

رضایی ادامه داد: برخی می گویند به این حرف ها چطور عمل می شود؟ ولی در اروپا و آمریکا این کارها انجام می شود. برخی آنجا درس خوانده اند، افکار غربی را می آورند ولی تجارب غربی را نمی آورند. این تجربه برای خانه دار شدن مردم در کشورهای پیشرفته وجود دارد. اگر مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می افتد.

وی با ابراز تأسف از گروه های سیاسی که سرگرم دعوای خودشان هستند، تأکید کرد: باید به فکر مردمی باشیم که صاحب این کشور و انقلاب هستند. من و دوستانم مثل دوران جنگ تحمیلی که زیر بمباران و شیمیایی رفتیم یکبار دیگر خود را فدای مردم می کنیم و نمی گذاریم این غمی که به چهره مردم نشسته تداوم پیدا کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری حفظ کرامت انسانی را مهمترین هدف دولت در قبال مردم دانست و افزود: اینکه آبرو و حیثیت در زندگی مردم موج بزند بزرگترین آرزوی ما است.

وی با بیان اینکه مسأله ازدواج جوانان برای من بسیار مهم است، افزود: همه زنان خانه داری که ۶ ماه آموزش تربیت فرزند و بهداشت ببینید در گروه اول که دو فرزند و بیشتر داشته باشند بعد از ۶ ماه حقوق می گیرند. می خواهیم کرامت انسانی را از داخل خانه ها آغاز کنیم و کسب و کارهای خانگی را توسعه می دهیم.

رضایی با تأکید براینکه تلاش می کنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد، توضیح داد: دولت هایی که گلوله برفی به اسم درآمد نفتی دست می گیرند در وسط راه تمام می شود و چیزی به مردم نمی رسد. ما برنامه ریزی اقتصاد کشور را تغییر خواهیم داد و با مشارکت و همراهی مردم عزیز کشورمان این مهم محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha