• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041308754
  • خبرنگار : 50260

کودکان کاشان در جشن «قلم، دانایی، توانایی» 

کودکان کاشان در جشن «قلم، دانایی، توانایی» 

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از اجرای جشن «قلم، دانایی، توانایی» در آستانه فرارسیدن ۱۴ تیرماه روز ملی قلم با حضور کودکان این شهر خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درست اندیشیدن انسان از جمع‌آوری تجربه‌های ذهنی روزانه هر فرد حاصل می‌شود، بنابراین یک کودک باید بتواند بنویسد، زیرا نوشتن‌های روزانه، اندیشه و خلاقیت او را پویا می‌کند.

وی افزود: کودکان ما با اندیشیدن و سوال‌های خود جهان را کشف می‌کنند و لازم نیست که نویسنده شود و همین که بتواند مهارت اندیشیدن و نوشتن را تقویت کند در بزرگسالی خود می‌تواند به درستی  اندیشه‌ها و احساسات خود را به دیگران منتقل کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تصریح کرد: نوشتن و خواندن، با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. کودک باید بخواند تا با آموخته‌های ذهنی خود بتواند بنویسد. فرهنگ خواندن و مطالعه است که می‌تواند فکر کردن و نوشتن را تقویت کند، بنابراین خانواده‌ها باید کتاب خوب در اختیار فرزندانشان بگذارند.

وی تاکید کرد: خواندن کتاب به خصوص کتاب داستان و ادبیات، پایۀ نوشتن را تقویت می‌کند و خواندن و نوشتن باید به‌عنوان یک فرهنگ و ارزش جدی در جامعه مطرح شود که فرهنگسراها بخشی از این مسئولیت را بر دوش دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: جشن «قلم، دانایی، توانایی» با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و ادبی با حضور کودکان ۷ تا ۱۲ سال برگزار شد که در این برنامه، کتاب «شهر کج» نوشته مسعود ملک یاری در قالب کتابخوانی به‌صورت تصویرخوانی همراه با بازی ریتمی قلم و کاغذ برای کودکان اجرا شد.

فرجی افزود: اجرای نمایش مبارک و دیو نادانی با هنرمندی سونا فتحعلی‌زاده، محبوبه رمضانی و مجید یونسی، انیمیشن کوتاه با موضوع دانایی، خوانش کتاب توسط کودکان و نگارش کتاب آرزوهای کودکانه از دیگر برنامه‌های روز ملی قلم بود.

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۸۱، چهاردهم تیرماه به نام روز قلم در تقویم کشور ایران ثبت شده و پیشینه آن به جشن تیرگان و به رسمیت شناختن کاتبان در زمان هوشنگ، از پادشاهان پیشدادی است و علت دوم نیز روز سیارۀ عطارد یا همان تیر است که به عنوان کاتب ستارگان شناخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha