• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400031108399
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول مطرح کرد

ضرورت غربالگری اضطراب کادر درمان در دوران کرونا

ضرورت غربالگری اضطراب کادر درمان در دوران کرونا

ایسنا/قزوین مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: از آنجایی‌که شرایط ایجادشده، چالش و استرس‌های جدی به‌ویژه برای کادر درمان ایجاد کرده است غربالگری نشانه‌های رفتاری، هیجانی و فیزیولوژیکی اضطراب در این افراد برای مداخلات به‌موقع و کاهش نشانه‌های مذکور ضروری است.

علیرضا وارثی با اشاره به استرس کادر درمان در دوران کرونا، تصریح کرد: کادر درمان از زمان شیوع کرونا تاکنون، استرس ناشی از ابتلا به این ویروس را بیشتر از سایر اقشار تحمل کرده‌اند؛ درواقع دوری از خانواده، نوبت‌های کاری متوالی و طولانی، محدودیت استفاده از مرخصی، مواجهه مکرر با فوت بیماران و ناراحتی ناشی از آن منجر به فرسودگی روانی کادر درمان می‌شود.

وی افزود: استرس‌های شغلی و مواجهه با عوامل خطر می‌تواند آسیب جدی به‌سلامت روان این افراد وارد کند، ازآنجایی‌که شرایط ایجادشده، چالش و استرس‌های جدی به‌ویژه برای کادر درمان ایجاد کرده است غربالگری نشانه‌های رفتاری، هیجانی و فیزیولوژیکی اضطراب در این افراد برای مداخلات به‌موقع و کاهش نشانه‌های مذکور ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اگر غربالگری صورت نگیرد در آینده شاهد اختلالات اضطرابی مزمن و آسیب‌زا در بین کادر درمان خواهیم بود که تأثیرات مخرب زیادی بر روی سلامت جسم آن‌ها نیز می‌گذارد، کادر درمان با چالش‌هایی در حوزه‌های هیجانات، روابط بین فردی، خانوادگی، محیط شغلی و سختی کار مواجه هستند و لازم است از راهکارهایی مانند بهره‌گیری از متخصصان سلامت روان برای این افراد و خانواده‌های آن‌ها و ایجاد مشوق‌های متعدد استفاده شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعاتی که اعضای کادر درمان بابت آن مشاوره‌های حضوری و تلفنی دریافت کرده‌اند، بیان کرد: اضطراب یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که این افراد به دلیل خارج از کنترل بودن اوضاع و شیوع سریع ویروس کرونا آن را تجربه می‌کنند و به‌رغم به کار گرفتن تمام توان شغلی، حرفه‌ای، روانی و جسمانی، علائم آزاردهنده هیجانی و فکری اضطرابی در این افراد بروز پیداکرده است.

بنابراعلام روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، وارثی خاطرنشان کرد: همچنین به علت ترس از ابتلای خود و بررسی مداوم شرایط جسمانی خود، نشانه‌های خود بیمار انگاری نیز در این افراد مشاهده می‌شود؛ ساعات کاری طولانی، فرسودگی روانی و جسمی ناشی از کار پراسترس منجر به کاهش ظرفیت‌های روانی و مقابله‌ای این افراد شده و روابط بین فردی و زوجی را با اختلال مواجه کرده و ناراحتی و نگرانی و شکایت همسران و اعضای خانواده را در پی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha