• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400030100583
  • خبرنگار : 50037

سایت BTS ۴G منطقه کلیایی اسدآباد افتتاح و راه اندازی شد

سایت BTS ۴G منطقه کلیایی اسدآباد افتتاح و راه اندازی شد

ایسنا/همدان امروز -شنبه یکم خردادماه- سایت BTS ۴G منطقه کلیایی و شش سایت ۳G روستایی شهرستان اسدآباد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و مسئولان استان همدان و شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس به صورت همزمان افتتاح و راه اندازی شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد در حاشیه افتتاح این طرح ها اظهار کرد: سایت BTS ۴G منطقه کلیایی با پوشش هفت کیلومتری با اعتباری افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان نصب شده که با راه اندازی آن ۱۰ روستای بخش پیرسلمان تحت پوشش قرار گرفتند.

سعید کتابی افزود: اپراتورهای موبایل جایی سرمایه گذاری می کنند که دارای درآمد خوبی باشند اما در نظام جمهوری اسلامی با توجه به شعار عدالت محوری براساس طرحی از وزارتخانه اپراتورها از جمله ایرانسل، رایتل و همراه اول باید سه درصد از درآمد خود را در مناطق محروم هزینه کنند که برای همین سایت BTS ۴G  نیز در منطقه محروم کلیایی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این صبح امروز شش سایت ۳G روستایی در شهرستان افتتاح و راه اندازی شد، تصریح کرد: در این پروژه سایت ۳G روستاهای ویرایی، ایوراع، ده سفید، حبشی، آهوتپه، قره بلاغ افتتاح و ارتقاء از ۲G به ۳G سایت این روستاها موجب بهبود بخشی آنتن دهی ۹ روستای دیگر شد.

کتابی با اشاره به اینکه در حال حاضر  اینترنت ۹۰ درصد از روستاهای اسدآباد ۳G است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثریت سایت های موبایل نقاط مختلف شهرستان اسدآباد در روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر جمعیت به ۴G ارتقاء یافته اند و تعداد کمی در نواحی روستایی شهرستان ۲G هستند ضمن اینکه وضعیت موبایل شهر اسدآباد، آجین و پالیز ۴G بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسدآباد دارای دو مرکز پرظرفیت شهری شامل مرکز سیدجمال و ولیعصر(عج)، ۲۵ مرکز کم ظرفیت سوئیچ روستایی و ۴۷ سایت موبایل در نقاط مختلف است، افزود: تعداد سه روستا در  شهرستان فاقد اینترنت همراه بوده که برای خدمات رسانی به اینترنت ADSL متصل هستند.

افزایش پهنای باند ۳۱ مرکز مخابراتی کبودراهنگ

در ادامه پروژه ارتقاء ۲۸ سایت همراه اول و تحت پوشش قرار گرفتن ۳۶روستا و افزایش پهنای باند ۳۱ مرکز مخابراتی شهرستان کبودراهنگ به صورت ویدؤ کنفرانس افتتاح شد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در این آیین اظهار کرد: امروز ارتقاء ۲۸ سایت همراه اول و تحت پوشش قرار گرفتن ۳۶ روستا در این شهرستان انجام شد.

مهدوی افزایش پهنای باند ۳۱ مرکز مخابراتی شهرستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با حضور وزیر ارتباطات در استان همدان و شهرستان کبودراهنگ به بهره رسید.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۹۶.۷ درصد روستاهای شهرستان کبودراهنگ به شبکه ملی ارتباطات متصل شده اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha