• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400022718793
  • خبرنگار : 50167

توزیع ۶۰ هزار تن انواع کود بین کشاورزان زنجانی

توزیع ۶۰ هزار تن انواع کود بین کشاورزان زنجانی

ایسنا/زنجان رئیس جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امسال ۶۰ هزار تن انواع کود بین کشاورزان استان توزیع شده است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با توزیع انواع کود بین کشاورزان، اظهار کرد: امسال ۶۰ هزار تن انواع کود تامین و در میان کشاورزان استان زنجان توزیع شده که این مقدار نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه تعداد دستگاه کمباین موجود در استان زنجان، افزود: در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه کمباین بومی در استان فعال بوده که از این تعداد ۳۰۰ دستگاه آن طی دو سال اخیر اضافه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی به گندم‌کاران به‌ عنوان سرمایه در گردش برای حفظ تولید ارائه می‌شود، تصریح کرد: ۴۱۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کشاورز کارت و ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش و در مجموع حدود ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این امر اختصاص یافته است.

رئیس جهادکشاورزی استان با اشاره به تامین ۱۹۵ تن سم مورد نیاز استان برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز، گفت: برای جبران کم‌آبی و کمک به افزایش تولید گندم باید علف‌های هرز کنترل شود.

تاراسی با اشاره به اینکه علف‌های هرز آب زیادی مصرف می‌کنند، اظهار کرد: از ابتدای سال در ۱۵ هزار هکتار کنترل آفات آغاز شده، در حالی که این رقم در سال گذشته ۵۸۰۰ هکتار بود که ۱۵۸ درصد در این زمینه رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش تغذیه و آبیاری، گیاه مستعد جذب آفت سن گندم می‌شود، با وجود گرانی سم و مشکلات کشاورزان، امسال در ۲۹ هزار هکتار سم‌پاشی انجام شده است، افزود: سال گذشته میزان سم‌پاشی برای کنترل سن مادر ۲۰۰۰ هکتار بوده و سم‌پاشی در زنجان رشد ۱۴۵۰ درصد افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان نخستین استان در استفاده از بذر استاندارد و گواهی شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه صد درصد بذور استاندارد را تهیه و تامین کرده و اجازه ندادیم از بذرهای بی‌کیفیت استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha