• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 00062001112
  • خبرنگار : 71451

میراث دفاع مقدس باید در میان نسل جوان نهادینه یابد

میراث دفاع مقدس باید در میان نسل جوان نهادینه یابد

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت:راویان می‌توانند به نحو شایسته و با بیان حقیقت راویگری کنند تا شبهات ذهن جوانان امروز در مورد جنگ و پیروزی انقلاب با روایتی صادقانه پاسخ داده شود تا آن‌ها هم بدانند که دفاع ما دفاع مقدس بود.

به گزارش ایسنا، سردار سید صادق حسینی با اشاره به اینکه بهترین رزمندگان ما در گمنامی عمل می‌کردند و همه افتخارات را به انقلاب نسبت می‌دادند و همین خود نقطه علف انقلاب برای رسیدن به پیروزی بود،  بیان کرد:و این اقتدار باید باز خوانی شود و باید علت و عوامل جنگ توسط راویان توانمند برای نسل امروز بازگو شود تا آن‌ها به اقتدار این انقلاب گاه شوند و بدانند که ما برای این انقلاب هزینه‌های بسیاری مانند افراد ارزشمند دادیم تا با پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: رسیدن به افتخار در دفاع مقدس در یک جاهای به سختی پیش می‌رفت تا جایی که در بسیاری مواقع پیروزهای ما متر به متر، خاک ریز به خاک ریز، کانال به کانال جلو می‌رفت چرا که هشت سال دفاع مقدس دشمن با تمام تجهیزات جلو آمده بود و در بسیاری موارد مانند آموزش، تجهیزات، و امکانات مالی و سیاسی از ما جلوتر بودند و همین باعث سختی کار می‌شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایمان، اعتقاد و احساس مسئولیت رزمندگان ما که هیچ گونه حد و خط و مرزی را برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن نمی‌شناخت بانی پیروزی و سرافرازی رزوندگان در جنگ تحمیلی شد. اعتقاد و ایمان به جهاد رمز پیروزی است و امروز برای جلوگیری از نفوذ دشمن در هر حوزه‌ای باید با اعتقاد و ایمان راسخ وارد شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: راویان می‌توانند به نحو شایسته و با بیان حقیقت راویگری کنند تا شبهات ذهن جوانان امروز در مورد جنگ و پیروزی انقلاب با روایتی صادقانه پاسخ داده شود تا آن‌ها هم بدانند که دفاع ما دفاع مقدس بود چرا که شرافتمندانه هم جنگیدیم و هم سرفرازانه از این آوردگاه سخت یک طرفه دشمن پیروز شدیم و امروز هم همگی وظیفه داریم که در مقابل این انقلاب احساس مسئولیت بکنیم.

سردار حسینی گفت: میراث دفاع مقدس باید در میان نسل جوان نهادینه شود و این فرهنگ زمانی گسترش می‌یابد که یادگاران و راویان دفاع مقدس در سطح جامعه حضور پررنگی داشته باشند. راویان ما باید با زبان فرهنگ‌های مختلف دنیا مطالب و پیروزی ما را ارائه دهند تا گذشته با افتخار این انقلاب را به این شکل بیان کنند تا شیوه و راه شهدا و آزادگان ما درس و الگوی شود برای جوانان امروزی که پرچمداران این انقلاب و خون شهیدان هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha