• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99111410546

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

زنان حضور موثری در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فارس دارند

زنان حضور موثری در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فارس دارند

ایسنا/فارس مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد که زنان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان، حضوری پررنگ و موثر دارند.

سهراب مختاری در جلسه گرامیداشت روز زن که با حضور وزیر تعاون به صورت وب کنفرانس برگزار شد، گفت: ابتدای دولت یازدهم در فارس ۳۹۲ تشکل کارگری و کارفرمایی وجود داشت، اکنون تعداد این تشکل‌ها به ۹۱۶ تشکل افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مختاری با اشاره به حضور پررنگ و موثر زنان در این تشکل‌ها، گفت: زنان در ۶۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی استان فارس عضو هیئت مدیره هستند.

او به حمایت از زنان در حوزه تشکیل تعاونی‌ها ،اشتغالزایی اشاره و اضافه کرد: در راستای توسعه و شکوفایی تعاونی‌های زنان به ۲۵ تعاونی از این نوع در استان فارس کمک بلاعوض شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: سهم زنان در مشاغل خانگی این استان ۶۹ درصد و سهم بانوان در طرح ملی کارورزی نیز ۶۵ درصد است.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس نیز در این نشست گفت: بررسی‌های میدانی در حوزه رسانه نشان می‌دهد که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا زنان خوردند و به دلیل گستردگی اشتغال زنان در حوزه خدمات در سطح فارس این آسیب در میان زنان این استان بیشتر نیز بوده است.

زهرا جعفری افزود: ۱۹۴ هزار زن سرپرست خانوار و ۷۸ هزار زن خودسرپرست در فارس وجود دارد که به ترتیب در این دو بخش رتبه ۴ و اول کشور به فارس اختصاص دارد.

او خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که بسته حمایتی اشتغالزایی ویژه زنان و همچنین آموزش و توانمندسازی منجر به مهارت برای این قشر تدوین و اجرایی شود.

جعفری گفت: در حوزه مشاغل خانگی اعتبارات خوبی به فارس اختصاص یافته اما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد آن محقق شده که لازم است در این زمینه سهم باقیمانده محقق شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس به لزوم تحقق بیمه زنان خانه دار نیز اشاره و اضافه کرد: هدیه پایان دولت دوازدهم می‌تواند محسوب شدن زنان خانه دار به عنوان شاغل اجتماعی باشد که در پی آن آرزوی دیرینه این قشر یعنی بهره از بیمه زنان محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha