• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040704520
  • خبرنگار : 90057

نیویورک تایمز: ناتو به اوکراین «پلی» برای عضویت پیشنهاد می‌کند

نیویورک تایمز: ناتو به اوکراین «پلی» برای عضویت پیشنهاد می‌کند

نیویورک تایمز گزارش داد که ناتو قصد دارد در نشست ماه آینده این اتحادیه در واشنگتن به اوکراین یک پایگاه نظامی جدید برای مدیریت کمک‌ها و تسلیحات اهدایی غرب به جای راهی برای عضویت ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به گفته مقامات آمریکایی و ناتو که این روزنامه به آنها اشاره کرد، مقر جدید اوکراین را نسبت به تعهد بلندمدت ناتو به امنیت این کشور امیدوار کرده و به عنوان "پلی" برای کی‌یف برای پیوستن به بلوک نظامی تحت رهبری آمریکا در آینده عمل می‌کند.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبری ناتو این ایده را به عنوان راهی برای ارائه تضمینی محکم به کی‌یف در اجلاس سران مطرح کردند، حتی با وجود اینکه معتقدند زمان برای پیوستن اوکراین مناسب نیست.

امید این است که این پیشنهاد، ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین را که پیوستن به ناتو را اولویت اصلی خود می‌داند، راضی کند و منجر به اجلاسی آرام‌تر از نشست یک سال پیش در ویلنیوس، لیتوانی، جایی که او ناراحتی خود را به وضوح بیان کرد، شود.

به اوکراین یک جدول زمانی مشخص برای مذاکرات عضویت پیشنهاد نشده است. در آن زمان، زلنسکی تصمیم ناتو برای عدم ارائه دعوتنامه به اوکراین را «بی سابقه و پوچ» خواند و در یک پست رسانه اجتماعی تاکید کرد که «عدم اطمینان» در مورد این موضوع نشانه «ضعفن این بلوک است.

به گزارش نیویورک تایمز، این اظهارات مقامات آمریکایی را "خشمگین" کرد. مقامات به نیویورک تایمز گفتند که این ستاد در تأسیسات نظامی آمریکا در ویسبادن، آلمان مستقر خواهد بود و توسط یک ژنرال سه ستاره - به احتمال زیاد آمریکایی - که مستقیماً به رئیس اتحادیه اروپای ایالات متحده به فرماندهی ژنرال کریستوفر کاولی گزارش می دهد، اداره می شود.

انتظار می‌رود این مأموریت - که کمک‌های امنیتی و آموزش ناتو برای اوکراین (NSATU) نامیده می‌شود، تمام کمک‌ها به کی‌یف را زیر یک چتر قرار دهد.

کشورهای ناتو تاکنون به صورت کشور به کشور به اوکراین کمک کرده‌اند. این منابع گفتند که ستاد فرماندهی همچنین آموزش نیروهای غربی از کی‌یف را هماهنگ خواهد کرد. این مقامات تاکید کردند که NSATU به عنوان یک پروژه ناتو، عملیاتی خواهد ماند حتی اگر دونالد ترامپ، که نسبت به ادامه حمایت از کی‌یف ابراز تردید کرده است، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر پیروز شود.

جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو توسط مسکو به عنوان هدف اصلی عملیات نظامی خود که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، ذکر شده است.  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که اگر اوکراین تمام نیروهایش را از مناطق دونباس، خرسون و زاپوروژیه روسیه خارج کند و رسماً اعلام کند که «دیگر قصد ندارد به ناتو بپیوندد، مسکو آماده است بلافاصله مذاکرات صلح با کی‌یف را آغاز کند. ” پیشنهاد صلح پوتین بلافاصله از سوی اوکراین و حامیان غربی آن رد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha