• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99100805787
  • منبع : نمایندگی همدان

به زودی انجام می‌شود؛

رونمایی از سامانه‌ آنلاین مسابقات ورزشی غیرحضوری دانشگاه آزاد

رونمایی از سامانه‌ آنلاین مسابقات ورزشی غیرحضوری دانشگاه آزاد

ایسنا/همدان رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی سامانه آنلاین مسابقات غیرحضوری دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه فعالیت ورزشی دانشجویان، اساتید و کارمندان ثبت و داوری می شود.

دکتر امیرعباس لشگری در دومین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش یک سر و گردن از تمامی مؤسسات آموزش عالی کشور بالاتر و گواه این مسئله مسابقات یونیورسیاد جهانی است که نزدیک به ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد پرچم مقدس کشورمان را به احتزاز درآوردند. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ زیرساختی و امکانات ورزشی در سطح کشور ممتاز است و با دارا بودن یک میلیون و ۵۲۰ هزار مترمربع فضای ورزشی و یک میلیون و ۲۰ هزار نفر دانشجو، سرانه ورزشی بسیار خوب بالای یک مترمربع را ثبت کرده است.

لشگری تشریح کرد: بزرگترین باشگاه ورزشی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و هم اکنون در ۱۹ رشته ورزشی خانم و آقا به صورت حرفه ای در لیگ های مختلف حضور پیدا می کنیم. 

وی با اشاره به فراگیری جهانی بیماری کرونا و تعویق المپیک ۲۰۲۰، از برگزاری اردوهای ملی پوشان به صورت متمرکز خبر داد و افزود: با توجه به امکانات بسیار مطلوب واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور و زیرساخت های ورزشی، خوابگاهی، رستوران و ... درصدد هستیم در چندین مرحله میزبان ورزشکاران المپیکی باشیم.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی امکانات ورزشی واحد همدان را خوب و حرفه ای ارزیابی و تأکید کرد: واحد همدان به راحتی قادر به میزبانی اردوهای مختلف تیم های ملی و نیز مسابقات لیگ است. 

وی با تأکید بر اینکه ورزش حرفه ای ایران اسلامی رشد خوبی داشته اما ورزش همگانی به خوبی رشد نکرده است، بیان کرد: به منظور فعالسازی ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی سه سطح دانشجویی، استادی و کارمندی را درنظر گرفته ایم و در حال برنامه ریزی بر روی انواع ورزش ها و فعالیت های همگانی هستیم که در افراد ایجاد انگیزه و شوق می کند. 

لشگری از رونمایی سامانه آنلاین مسابقات غیرحضوری دانشگاه آزاد در آینده ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: این سامانه با کمک حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه به نحوی طراحی شده است که ابتدا فعالیت ورزشکار در آن ثبت می شود سپس استاد داور با مراجعه و بررسی این فعالیت ورزشی ارزشیابی را انجام می دهد. 

وی ادامه داد: ورزشکاران مطابق با دستورالعملی که در مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه تدوین شده، از فعالیت ورزشی خود فیلم تهیه کرده و آن را در سامانه بارگذاری می کنند و پس از درج نمره استاد، امکان اعتراض نیز فراهم است و استاد داور پس از بررسی اعتراض مربوطه، نمره نهایی را صادر می کند. 

لشگری امکان ارائه گزارش های تفصیلی و اجمالی و امنیت بسیار بالای این سامانه را از مزیت های آن برشمرد و گفت: این سامانه برای ورزش همگانی نیز قابلیت فعالسازی دارد و می توان از آن در سطوح دانشجویی، اعضای هیئت علمی و کارمندان بهره گرفت. 

وی از واگذاری تیم های حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای استانی دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به واقعیت ها و امکانات فراوان واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور، پتانسیل های هر استان در راستای واگذاری تیم های حرفه ای دانشگاه احصاء شده و به طور مثال تیم کبدی به استان سیستان و بلوچستان و تیم دوچرخه سواری به استان آذربایجان شرقی واگذار شده است و تجربه های موفقی را نیز در این زمینه به دست آورده ایم.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد به فعالیت های تحقیقاتی در حوزه ورزش اشاره و مطرح کرد: با توجه به پتانسیل های بالای دانشگاه آزاد در ورزش حرفه ای، بهره برداری از ظرفیت های دانشگاه در مسیر اهداف تحقیقاتی ضرورت دارد و درصدد هستیم پایان نامه های دانشجویان رشته های تربیت بدنی به نحوی سوق پیدا کند که نیازهای کشور و وزارت ورزش و کمیته های المپیک را برآورده سازد. 

وی لزوم توجه به مقوله فرهنگ در ورزش را امری جدی ارزیابی و خاطرنشان کرد: ضرورت رعایت اصول اخلاقی در ورزش های انفرادی و تیمی، امری بدیهی است و دانشگاه بهترین محل تأمین انتظارات اخلاقی جامعه در حوزه ورزش است تا نگرش های مناسب فرهنگی در حوزه ورزش کشور نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دومین جلسه شورای تخصصی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با حضور دکتر امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد باهدف توسعه و تعمیم ورزش و نیل به سیاست‌های کلان و اهداف اساسی شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha