• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403041207655
  • خبرنگار : 71560

جوکار: زنجیره مودت و دوستی ایجاد شده در عرصه بین‌المللی باید در دولت آتی ادامه یابد

جوکار: زنجیره مودت و دوستی ایجاد شده در عرصه بین‌المللی باید در دولت آتی ادامه یابد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم یک زنجیره مودت و دوستی در عرصه بین‌المللی ایجاد شد و لازم است در دولت آتی نیز این دیپلماسی فعال برای خنثی سازی تحریم‌ها دنبال شود.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با برنامه زنده مثبت منفی پلاس در استودیو ایسنا، ضمن ارزیابی صحبت‌های کاندیداها در اولین دور از مناظرات انتخاباتی در دور دوم رقابت‌ها بین دو کاندیدای باقی مانده در صحنه، پیرامون اولویت‌هایی که دولت آتی باید دنبال کند، بیان کرد:  ما باید مسیری که رئیس جمهور شهید ما بنا کرد و مخلصانه در این مسیر حرکت کردند را تداوم ببخشیم و اهدافی که در نظر گرفته شده بود را محقق کنیم. تحقق این اهداف می‌تواند برای کشور و مردم بسیار حائز اهمیت باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: چه در حوزه مباحث اقتصادی و معیشتی یا در حوزه‌هایی مانند مسکن یا مباحثی که درخصوص ناترازی بانک‌ها و بودجه وجود دارد و ناترازی انرژی، تحقق اهداف برنامه ریزی شده حائز اهمیت است. این مباحث اولویت‌هایی است که رئیس جمهور آتی باید به آن توجه ویژه داشته باشد و بتواند مسیر را ادامه دهد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سیاست خارجی ما نیز باید مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و تعامل با کشورهای دیگر باشد. پیوندهای دوستی خوبی  در دولت سیزدهم برقرار شد. توافقات خوبی در حوزه انرژی و تجارت خارجی توافقات بین‌المللی خوبی حاصل شد. ورود ایران به پیمان شانگهای و پیمان بریکس از اتفاقات خوبی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد.

وی در ادامه تاکید کرد: تقویت این توافقات باید حتما در دستور کار دولت آتی قرار گرفته و آن را کامل کند. ما زنجیره‌ای داریم که زنجیره مودت و دوستی با سایر کشورها است. چه در حوزه قفقاز و چه در حوزه غرب آسیا و شرق آسیا و آمریکا لاتین این پیوند دوستی شکل گرفته است. اگر ما بخواهیم با تحریم‌ها مقابله کنیم باید به این دیپلماسی فعال توجه داشته باشیم.

جوکار افزود: موضوع دیگری که دولت آتی باید به آن توجه داشته باشد بحث عدالت اجتماعی است. واقعا ما باید بر مبنای عدالت آنچه را که داریم دولت آتی توزیع کند. برخی از اقشار مردم کم‌تر از یارانه انرژی بهره‌مند می‌شود و این یارانه به افرادی تعلق می‌گیرد که بیشتر دارند. کم‌تر به دهک‌های پایین یارانه انرژی داده می‌شود که باید حتما اصلاح شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha