• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041107506
  • خبرنگار : 50416

زاکانی:

شهید رئیسی مختصات خودش و دولتش بر خاستگاه انقلاب اسلامی بود

شهید رئیسی مختصات خودش و دولتش بر خاستگاه انقلاب اسلامی بود

ایسنا/همدان زاکانی با بیان اینکه شهید رئیسی عزیز شد، چون مختصات خودش و دولتش بر خاستگاه انقلاب اسلامی و نسبتش با اسلام تبعیت و بندگی بود.

علیرضا زاکانی روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰۰ شهید این شهرستان و به ویژه شهید حاج رسول حیدری که با افتخار پیام ایستادگی و مقاومت را در خارج از مرزهای ایران به ثبت رساند. اظهار کرد: ما امروز در آستانه تجلی اراده مجدد مردم هستیم و مردم سالاری دینی بار دیگر محل ظهور و بروز خود را پای صندوق‌های رای به نمایش می‌گذارد.

زاکانی ادامه داد: اینکه ما چه کسی را انتخاب می‌کنیم و آینده چهار ساله این کشور را بدست چه کسی می‌دهیم، مهم است؛ امروز روز اول انقلاب نیست و ما بیش از ۴۵ سال تجربه داریم و افراد را می‌شناسیم و با شناخت افراد و جریانات حامی آنها پی به صدق ادعای آنها می‌بریم.

وی با گریزی بر بیانات امیرالمومنین(ع) در نهج‌االبلاغه مبنی بر اینکه آنچه در گذشته اتفاق افتاده، آینه تمام نمای آن چیزی است که در آینده اتفاق می‌افتد، افزود: اگر ما در گذشته دقت نکنیم نسبت به آینده دچار مشکل می‌شویم بنابراین باید از راه طی شده عبرت گرفت.

زاکانی انگیزه الهی و هدف عالی حکومت اسلامی و اتحاد کلمه را دو رمز پیروزی و بقا از نظر امام (ره) دانست و مطرح کرد: تحقق این هدف، محور آن و انگیزه راه روشن و مشخص است؛ امروز ما دو انتخاب داریم «دکتر سعید جلیلی» و «دکتر مسعود پزشکیان» اما هم دو فرد موضوعیت دارند و هم عقبه جریانی آنها خیلی مهم است.

وی تاکید کرد: با مرور ۴۵ سال اخیر می‌توان پیش‌بینی کرد که هر کدام از این کاندیداها مسئول شوند چگونه با مردم و با ایران برخورد می‌کنند.

زاکانی با بیان اینکه شهید رئیسی عزیز شد، چون مختصات خودش و دولتش بر خواستگاه انقلاب اسلامی و نسبتش با اسلام تبعیت و بندگی بود، گفت: شهید رئیسی نسبت خود را با ایران فداکاری و حرکت در مجامع جهانی برای بر صدر نشاندن ایران و منزلت آن در منطقه و جهان بود و نسبت به مقام معظم رهبری تبعیت محض را پیشه کرد و در خصوص مردم جز خدمت و نوکری چیزی برای خود قائل نبود.

وی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی در خصوص دشمنان انقلاب اسلامی پایش نلرزید و در مقابل دوستان انقلاب خاضع و حامی بود، ادامه داد: این جهت درستی است که مردم انتخاب کردند و از او حمایت کردند و او هم در آن مقطع بسیار کوتاه کمتر از سه سال خدمات شایسته‌اش را ارائه کرد.

شهید رئیسی مختصات خودش و دولتش بر خواستگاه انقلاب اسلامی بود

زاکانی بیان کرد: امروز می‌خواهیم دست به انتخاب بزنیم؛ مهم است چه کسی را انتخاب کنیم، آیا او می‌تواند این راه را ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری عدالت باید در کشور ساری و جاری شود، گفت: عدالت یعنی مردم در ثروت شریک شوند؛ کشور ما کشور ثروتمندی است اما به فساد اقتصادی سرطان زده است.

زاکانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۰ مردم را به قیام بر علیه فساد دعوت کردند. مردم باید بدانند در پای صندوق رای به چه کسی رای می دهند؟ 

وی تاکید کرد: با  فساد در تمام سطوح و برای هر فردی حتی برادر یک مسئول باید مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه این افراد با تبختر (فخرفروشی) به مردم نگاه می کنند، تصریح کرد: در حادثه قطار تبریز-مشهد، وزیر راه و شهرسازی وقت با نگاهی از بالا به پایین گفت که مسافران بیمه بودند. شما نسبت به جان مردم درکی ندارید.

وی با تاکید بر اینکه اگر قدرت می‌خواهید به مردم راست بگویید و قدرت بگیرید تا درست حکومت کنید، افزود: مردم زیر بار اجاره‌نشینی و مشکلات مسکن له می‌شوند و وزیر وقت دولت یازدهم و دوازدهم افتخار می‌کند که در زمان مسئولیتش یک مسکن هم نساخته است؛ این افتخار نیست و امروز کشور و مردم گرفتار مشکل مسکن هستند.

شهید رئیسی مختصات خودش و دولتش بر خواستگاه انقلاب اسلامی بود

زاکانی با تاکید بر اینکه خلاف می‌گویند، به مردم از بالا به پایین نگاه می‌کنند، سفره‌شان را از مردم جدا کردند  و متوجه نیستند مردم چه دردی می‌کشند، افزود: چرا مردم را دسته‌دسته می‌کنید و می خواهید ما را در مقابل یکدیگر قرار دهید.

وی گفت: ما از ابتدای انقلاب یاد گرفتیم که هر جا به اسلام عمل و از امام (ره) تبعیت کردیم، پیروز شدیم و این قائده اصلی است.

زاکانی با بیان اینکه در دوره اصلاحات ننگین‌ترین قراردادهای نفتی کشور منعقد شد، افزود: قرارداد کرسنت بزرگترین خیانت به کشور است و قریب به ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار به کشور ضرر زده است. 

وی با تاکید بر اینکه ۵۳ میلیارد دلار عدم‌النفع داریم، گفت: مجبور شدیم با کاهش قیمت گاز، در قرارداد با ترکیه قیمت گاز را کم کنیم چون قیمت گاز منطقه‌ای است و جهانی نیست.

وی با بیان اینکه کشور ما بی‌پول نیست و عده‌ای مانند سرطان به جان کشور افتادند و مردم را نابود و حتی به مال خصوصی مردم هم چنگ‌اندازی می‌کنند، افزود: وای به حال این ملت که وزیر امور خارجه دولت روحانی به آمریکا التماس کند و ملت تصمیم گرفتند که حق خود را از شما بگیرند و با انتخاب درست آقای جلیلی اجازه ندهند آن دوران تکرار شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه این‌ها جهان را فقط در آمریکا و چند کشور اروپایی خلاصه می‌کنند، افزود: رهبر انقلاب به دولت روحانی اجازه مذاکره با آمریکا را دادند، همانطور که به دولت‌های قبل اجازه دادند، چرا که رهبر انقلاب منطق و عقلانیت دارد و خواهان عدالت‌خواهی و واقع بینی است.

وی خطاب به تنظیم‌کنندگان سند برجام تاکید کرد: آنقدر بی‌دقت و بی‌محابا سند برجام را نوشتید که وندی شرمن قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا در کتابش با پوزخند نوشت: «ما کلاه سرتان گذاشتیم، شما حتی انگلیسی هم بلد نبودید.» و خوش بینانه‌اش این است که سواد نداشتید، سند معیوبی نوشتید که به فرق بین برداشت موقت و دائم تحریم‌ها توجه نکردید.

زاکانی با بیان اینکه این تحریم جز با قدرت مردم برداشته نمی‌شود و خنثی‌سازی تحریم و پیگیری رفع تحریم وظیفه ماست، گفت: مذاکرات کار شما نیست چون التماس می‌کنید. کار شهید رئیسی بود و امروز کار آقای جلیلی است تا در کشور به قدرت و انسجام برسیم و در عرصه جهانی منزلت خواهی کنیم و حق‌مان را از دشمنان بگیریم.

وی فیلترینگ فضای مجازی را یک دکان جدید دانست و گفت: این‌ها بدون اینکه سرورها را وارد کشور کنند، پیام‌رسان‌های خارجی را فعال کردند در حالی که هیچ کجای دنیا اینطور نیست سپس به سراغ فیلتر رفتند تا از انتقال و ظرفیت اینترنت استفاده کنند؛ باید ابتدا سرورهای این پیام رسان‌ها را با قانون جمهوری اسلامی وارد کشور می‌کردند همانطور که در کشورهای چین و آمریکا اینکار را کردند و شما می‌بینید که امروز پیام‌رسان تیک تاک در آمریکا ممنوع شده است، چون قانون دارند.

وی با تاکید اینکه فقط کافی نیست به آقای جلیلی رای دهیم بلکه هر خانه و هر فرد باید یک ستاد شود، گفت: دوباره به گذشته برنمی‌گردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha