• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041107004
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدان

پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدان

ایسنا/همدان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان و دهقانان این استان در سال‌جاری خبر داد.

سید حسین خوانساری با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در استان همدان، اظهار کرد: با توجه به برداشت محصول توسط کشاورزان گندمکار استان همدان، مراکز ذخیره‌سازی سطح استان فعال و آماده تحویل‌گیری گندم شده‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریور ماه در استان همدان فعال خواهند بود، افزود:️ با توجه به بارش‌های مناسبی که در فصل بهار داشتیم برآورد می‌شود امسال افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان را شاهد باشیم که بر همین اساس تمهیدات لازم برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی مناسب در استان اندیشیده شده است .

خوانساری بیان کرد: در حال حاضر ۵۵ مرکز خرید استاندارد با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن، در سطح استان با پراکنش مناسب در نقاط گندم‌خیز تعبیه شده که این مراکز پس از چندین مورد بازدید توسط کارشناسان این اداره کل بر اساس استاندارد لازم انتخاب شده‌اند تا ضمن سهولت در تحویل گیری گندم از کشاورزان، گندم خریداری شده در فضایی مناسب ذخیره شود.

وی تصریح کرد: ️بر اساس مصوبات کارگروه قیمت گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید ۱۷ هزار ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

خوانساری بیان کرد: ️کشاورزان قبل از مراجعه به مراکز خرید برای تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی اطلات محصول کشت شده را در سامانه پهنه‌بندی ثبت کنند.

وی افزود: ️در سال‌جاری نیز بانک عامل برای پرداخت مطالبات کشاورزان بانک‌ کشاورزی بوده که در این رابطه گندمکاران قبل از تحویل محصول به مراکز باید در این بانک افتتاح حساب داشته باشند.

خوانساری با تاکید بر اینکه کشاورزانی که در بانک کشاورزی دارای حساب هستند قبل از تحویل گندم از فعال بودن حساب خود مطمئن شوند، گفت: ️بانک کشاورزی متعهد شده هیچگونه وجهی بابت بدهی کشاورزان از مطالبات گندم آنها برداشت نکند.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی گندم ثبت‌نام کرده‌اند مبلغ ۱۵۰ تومان بابت هر کیلوگرم گندم تحویلی به مراکز تحت عنوان کمک هزینه کرایه حمل دریافت خواهند کرد.

خوانساری یادآور شد:️ دوره های آموزشی برای کلیه عوامل مستقر در مراکز شامل کاربران سامانه ، کارشناسان و مسئولین کنترل کیفیت و عاملین تشخیص و ذیحساب برگزار شده است .

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان همدان، وی گفت: ️به منظور فضاسازی مناسب، همزمان با خرید تضمینی گندم برنامه حمل از مبادی انبارهای کوتاه مدت به سیلوها و انبارهای طولانی‌مدت داخل و خارج از استان اجرا خواهد شد .

انتهای پیام

        

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۱ ۱۰:۴۳

هفتاد روز از تحویل گذشته چرا پرداخت نمی‌کنند