• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041006608
  • خبرنگار : 50034

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان خبرداد

برگزاری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت به میزبانی همدان

برگزاری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت به میزبانی همدان

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان از برگزاری سی و یکمین جشنواره فرهنگی و هنری (قرآن و عترت) به میزبانی همدان خبرداد و گفت: ۷۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه ملی مهارت کشور در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۴۰۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

محمدعلی کاظمی یکشنبه ۱۰ تیرماه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و به ویژه آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: میزبان دانشجویان دانشگاه ملی مهارت تمام استان‌های کشور با رشته‌های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی و پژوهشی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سی و یکمین جشنواره فرهنگی وهنری دانشگاه ملی مهارت ۱۲ تا ۱۶ تیرماه امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از دانشگاه ملی مهارت استان همدان ۶۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند که توانستند جایگاه اول را کسب کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۲ رشته در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: رشته‌های جشنواره دو قسمتی بوده به‌ طوری‌ که برخی رشته‌ها به صورت آزمون کتبی است و یکسری از رشته‌ها فرهنگی و هنری که به صورت میدانی و عملی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان درباره فرآیند داوری و تعداد داوران این جشنواره، خاطرنشان کرد: به منظور داوری این دوره از جشنواره از نفرات برتر دانشگاهی و خبرگان غیردانشگاهی استفاده شده است.

کاظمی با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه، افزود: ۶۰۰۰ دانشجو در سطح استان در دانشگاه ملی مهارت مشغول به تحصیل هستند که ۴۰۰۰ در شهر همدان و مابقی در سایر شهرستان‌هاست.

وی با بیان اینکه دانشگاه ملی مهارت در هفت دانشکده و آموزشکده مشغول به فعالیت است، خاطرنشان کرد: سه دانشکده در شهرهمدان، دو دانشکده در ملایر، یک دانشکده در نهاوند و یک در اسدآباد مشغول به کار است.‌

مهارت‌آموزی و تکنسین ماهر حلقه مفقوده صنعت است

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه نسل چهارم است، اظهارکرد: از آنجایی‌ که مهارت‌آموزی و تکنسین ماهرحلقه مفقوده صنعت است دانشگاه ملی مهارت وظیفه آموزش مهارت آموزی و تربیت نیروی ماهر را برعهده دارد.

کاظمی با تأکید براینکه خوراک تمام واحدهای صنعتی تکنسین‌های ماهر هستند، افزود: در دنیا از دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان تئوری گذر کرده و به دانشگاه‌های مهارت محور تغییر پیدا کرده‌اند چرا که خروجی دانشگاه‌های ملی مهارت است که می‌تواند منجر به چرخیدن چرخه صنعت و تأمین نیروهای مورد نیازاین واحدها باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ملی مهارت در ۴۲ رشته کاردانی و ۲۱ رشته کارشناسی به تربیت دانشجو می‌پردازد، گفت: رشته‌های مختلف برای پسران از جنس فنی و برای دختران از جنس حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه ملی مهارت با تأکید براینکه آمار فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ۱۰۰ درصد است، یادآور شد: در عصر حاضر یک برگ برنده برای دانشگاه است به طوری‌ که این دانشگاه در زمینه  مأموریت‌گرا بودن دانشگاه منحصر به فردی است.

کاظمی با بیان اینکه آموزشهای مهارتی به‌طور دینامیک و پویاست، ادامه داد: تعداد اساتید دانشگاه متغیر است اما در مجموع اساتید این دانشگاه ۷۳۰ نفر است.

جذب ۸۳ تا ۹۰ درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی مهارت در صنایع استان

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر معرفی دانشجویان این دانشگاه به صنایع استان همدان، اظهارکرد: بحث بورس صنعت از آموزش‌های مهارتی اتفاق افتاد به طوری که صنایع دانشجویان را رزرو و بورس می‌کنند و  بعد از فارغ‌التحصیلی در این واحدها مشغول به کار می‌شوند بنابراین دانشجویان این دانشگاه می‌داند شغلش تامین است.

وی با بیان اینکه ۸۳ تا ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی مهارت جذب صنایع استان شده و اشتغال مرتبط دارند، ادامه داد: در این راستا دانشگاه ملی مهارت یک کنسرسیوم اشتغال با صنایع ایجاد کرده که ۲۰ هزار وضعیت شغلی را در صنایع استان شناسایی کردیم که تا پنج سال از ما نیروی ماهر خواسته‌اند اما واقعیت امر این است که ما نمی‌توانیم این تعداد را برآورده کنیم چرا که تعداد دانشجویان ما با تقاضای صنایع برابری نمی‌کند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت با تأکید براینکه اشتغال در این دانشگاه تضمین شده است، بیان کرد: هر فارغ‌التحصیل دانشگاه ملی مهارتی بدون شغل نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha