• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99092418409
  • منبع : نمایندگی همدان

آیا همه بیماران کرونایی بستری فوت می‌کنند؟ +صوت

آیا همه بیماران کرونایی بستری فوت می‌کنند؟ +صوت

ایسنا/همدان یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان گفت: علت بستری بیماران مبتلا به کرونا نیاز ویژه این بیماران به دارو و حمایت‌های درمانی است و همه بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه دچار مرگ و میر نمی شوند.

دکتر میلاد مسائلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همه بیمارانی که در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، دچار مرگ و میر نمی‌شوند چراکه اگر قرار بود همه بیماران بستری فوت کنند مطالعات، هزینه و انرژی کادردرمان برای این بیماری عبث بود.

یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان تصریح کرد: علت بستری افراد در بیمارستان این است که افراد دارای شرایط خاص، تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند و آزمایش خونی و التهابی لازم از آنها گرفته شود.

وی در رابطه با مراقبت‌های درمانی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مطرح کرد: یکی از مهمترین مراقبت‌های درمانی حمایت تنفسی است که این حمایت به صورت استفاده از ماسک و استفاده از دستگاه کمک کننده مانند ونتیلاتور بوده چراکه شایع‌ترین عارضه کروناویروس عارصه ریوی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه افرادی القا می‌کنند که اگر در بیمارستان بستری شوید، فلان دارو را دریافت کنید یا دارو را دریافت نکنید دچار مشکل می شوید، مربوط به افراد غیرمتخصص است، گفت: داروهایی که در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شوند، برای همه افراد قابل استفاده نیستند چراکه هر بیمار در شرایط مختلف بالینی نیازمند اقدامات تشخیصی و درمانی متفاوت است؛ به عنوان مثال برخی افراد براساس بیماری زمینه‌ای خود، منع دارویی دارند در حالیکه آن دارو جان بیمار دیگر را نجات می‌دهد.

مسائلی در رابطه با داروهای مورد استفاده برای برای بیماران مبتلا به کرونا گفت: برای این بیماری از داروهای ضدویروس، سرکوب‌گر ایمنی و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌شود و برای این بیماران فیزیوتراپی تنفسی، پوزیشن مناسب و تمیز کردن راه هوایی و اقدامات بسیار زیاد دیگری انجام می گیرد.

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان مطرح کرد: در بخش مراقبت‌های ویژه تخت‌ها سطح بندی شده و برخی از بیماران نیاز به مراقبت شدید و برخی نیاز به مراقبت ویژه‌ای نسبت به بخش عادی دارند.

مسائلی خطاب به مردم گفت: نگرانی بی‌جا نداشته باشید، با پزشک خود در ارتباط بوده، اقدامات نسنجیده انجام ندهید و وارد مسائل حاشیه‌ای نشوید. به سیستم درمان اطمینان داشته باشید چراکه هیچ چیز برای یک درمانگر جذاب تر از این نیست که بیمار لباس عافیت بر تن کند و دوباره به آغوش خانواده برگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha