• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403041409684
  • منبع : جمعیت هلال احمر

تشریح اقدامات هلال‌احمر ایران در حوزه «سلامت همگانی و رفاه فردی» در نشست بریکس

تشریح اقدامات هلال‌احمر ایران در حوزه «سلامت همگانی و رفاه فردی» در نشست بریکس

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در نشست مدنی بریکس ۲۰۲۴ به تشریح خدمات و اقدامات هلال‌احمر ایران در حوزه «سلامت همگانی و رفاه فردی» پرداخت.

به گزارش ایسنا، پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در دومین روز نشست مدنی بریکس ۲۰۲۴ به تشریح موضوع «سلامت همگانی و رفاه فردی» در کارگروه «جمعیت سالم به عنوان شرط اساسی برای توسعۀ کشورهای بریکس» پرداخت.

نامدار در این سخنرانی به موضوعاتی از قبیل بیماری‌های همه‌گیر و غیرهمه‌گیر، تلاش در راستای بهبود سلامت مادر و کودک، نگرانی از رشد اختلالات عصبی، اختلالات روانی، جراحات ناشی از تصادفات جاده‌ای، پیامدهای ناشی از تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران بر سیستم بهداشت و درمان کشور، فعالیت‌های جامعه‌محور جمعیت هلال احمر ایران برای انجام حمایت‌های روانی ـ اجتماعی از کودکان وخانواده‌ها، فعالیت‌های جامعه‌محور جمعیت ملی کشورمان با هدف ایجاد خانه‌های هلال جهت آموزش تکنیک‌های نجات، جلوگیری از خطر، کاهش خسارات و جراحات و افزایش کیفیت زندگی اشاره کرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: همکاری‌های گسترده‌ای میان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در زمینۀ ارائه خدمات درمانی، توانبخشی  و تامین خدمات اضطراری در حوادث وجود دارد.

گفتنی است؛ دبیرخانه کشورهای عضو گروه بریکس (BRICS) در روسیه با توجه به ظرفیت عظیم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف و همچنین اهداف بشردوستانۀ این جمعیت برای ارائه خدمات امدادی، بهداشتی و توانبخشی به آسیب‌دیدگان از سوانح و حوادث و انجام خدمات درمانی در مراکز سلامت خارج از کشور، ضمن دعوت از رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی‌برای شرکت در نشست مدنی بریکس ۲۰۲۴ در مسکو، از ایشان و دکتر پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت درخواست کرده تا در کارگروه «جمعیت سالم به عنوان شرط اساسی برای توسعۀ کشورهای بریکس» نشست مذکور  حضور  یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ این کارگروه با حضور سخنرانان و متخصصانی از کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۱۳:۰۰ به وقت محلی پنج‌شنبه ۴ جولای ۲۰۲۴ (۱۴ تیرماه ۱۴۰۳) برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha