• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99092418185
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خبر داد

آغاز رسیدگی دستگاه‌های نظارتی به تخلفات صورت گرفته در احداث سد فینسک

آغاز رسیدگی دستگاه‌های نظارتی به تخلفات صورت گرفته در احداث سد فینسک
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران رئیس مجمع نمایندگان مازندران ازورود دستگاههای نظارتی کشور برای پیگیری تخلف وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در احداث سد فینسک خبر داد.

منصور علی زارعی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با درخواست مجمع نمایندگان مازندران، دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مامور رسیدگی به رفتارهای قانون گریزانه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در روند ساخت سد فینسک بر روی سرشاخه تجن رود ساری شدند.

نماینده مردم شهرهای ساری و میاندرود دراین ارتباط افزود: وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست با عدول از وظایف قانونی در صدور مجوزهای مربوط به احداث عملیات ساخت این سد مرتکب تخلف شدند به نحوی که از اجرای مقررات واصول فنی و کارشناسی سرباز زدند.

زارعی با تاکید بر خسارت بار بودن اجرای این سد که آینده محیط زیست و کشاورزی مناطق مرکزی مازندران را به مخاطره می افکند یادآورشد: بر اساس نظر کارشناسان خبره، زمین اجرای عملیات احداث سد فینسک از تاب آوری لازم در برابر فشارهای درونی  برخوردار نیست و این مهم در صدور مجوزهای مربوطه نادیده انگاشته شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین از ورود کمیسیون اصل نود به تخلف دولت در اجرای عملیات ساخت سد فینسک خبر داد و افزود: مجمع نمایندگان مازندران از طریق مجاری قانونی پیگیر قانون شکنی آشکار مسئولان در ساخت غیر فنی سد فینسک است.

زارعی با تاکید بر اینکه محیط زیست سرمایه بین نسلی است افزود: رفتار سیاسی با پروژه های عمرانی از سوی برخی مقامات مسئول برای آینده کشور خطر آفرین است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با نکوهش رفتار حمایتی برخی مسئولان استانی از اجرای این طرح  گفت: مجمع نمایندگان مازندران با درک نگرانی کارشناسان و سازمانهای مردم نهاد حوزه محیط زیست در مورد تبعات زیانبار احداث سد فینسک، پیگیری تخلفات دراین ارتباط را در مراجع مسئول شدت خواهد بخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha