• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041309271
  • خبرنگار : 50200

لاریجانی: تحریم‌ها متعلق به آمریکاست/انتخاب باید برمبنای بصیرت باشد

لاریجانی: تحریم‌ها متعلق به آمریکاست/انتخاب باید برمبنای بصیرت باشد

ایسنا/مازندران محمدجواد لاریجانی به سوابق کاری خود در عرصه سیاسی کشور اشاره و ابراز عقیده کرد: تحریم‌ها متعلق به آمریکا است و در اختیار ما قرار ندارد. باید اهرم‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار خودمان قرار دارد را عملیاتی کنیم.

محمدجواد لاریجانی شامگاه ۱۳ تیرماه در مسجد جامع تنکابن در جمع حامیان سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مابین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی باید به صورت مبنایی بررسی شود تا ببینیم کدام گزینه اصلح است، اظهار کرد: انتخاب باید بر مبنای بصیرت باشد.

رئیس پژوهشکده دانش‌های بنیادی افزود: اولویت این دو نامزد برای اداره کشور باید بررسی شود چه برنامه‌ای دارند و اقدامات کلیدی آنان برای اجرا چیست.

لاریجانی اولویت اساسی کشور را ساماندهی به وضعیت اقتصادی دانست و تصریح کرد: ما رییس‌ جمهور دردل‌کن نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه مردم به چالش‌های خود در زمینه اقتصاد آگاه هستند، افزود: صحبت‌های آقای پزشکیان بیش از آنکه برنامه‌محور باشد رنگ و بوی درددل دارد. او معتقد است علت تمامی چالش‌های اقتصادی تحریم است.

این سیاستمدار اصولگرا با اشاره به این نکته که راه حل پزشکیان مذاکره با دولت امریکا است و می‌خواهد برجامی را که به گل نشسته به جریان بی‌اندازد، خاطرنشان کرد: از این طریق مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.

لاریجانی به سوابق کاری خود در عرصه سیاسی کشور اشاره کرد و ابراز عقیده کرد: تحریم‌ها متعلق به آمریکا است و در اختیار ما قرار ندارد. باید اهرم‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار خودمان قرار دارد را عملیاتی کنیم.

مشاور عالی قوه قضائیه با اشاره به سخنان مسعود پزشکیان مبنی بر عملیاتی کردن برجام یادآور شد: فصل قبول یا رد برجام گذشته است. این معاهده را دولت روحانی و مجلس با وجود نواقص تایید کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جلیلی به مذاکرات برجام ادامه می‌دهد، گفت: پزشکیان می‌گوید با افرادی که در دولت قرار می‌دهم با آمریکا مذاکره کرده و تحریم‌ها برداشته می‌شود.

وی این رویکرد را یک اشتباه استراتژیک دانست و افزود: آمریکا هرگز تحریم‌ها را لغو نمی‌کند.

لاریجانی با توصیه بر اینکه باید به ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم، یادآور شد: از اول انقلاب تا به امروز تحریم بودیم و هستیم.

رئیس پژوهشگده دانش‌های بنیادی با بیان اینکه ما در برجام باعث شدیم که آن‌ها طعم عقب‌نشینی ما را بچشند و از برجام خارج شوند، افزود: رویکرد جلیلی در مذاکره دارای نظم است درحالیکه محمدجواد ظریف فردی بسیار بی‌دقت در مذاکره است.

وی به عملکرد موثر دولت رئیسی در برجام و بی اثرکردن تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: موفق شدیم فروش نفت را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha