• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041409450
  • خبرنگار : 50616

شهرداری آمل در مسیر احیای خانه‌های تاریخی شهری

شهرداری آمل در مسیر احیای خانه‌های تاریخی شهری

ایسنا/مازندران شهرداری آمل به منظور حفظ هویت تاریخی خانه‌های قدیمی در این شهر، مرمت و احیای این بناها را پس از خرید و در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز کرد.

در همین راستا جلسه انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد ۲ جانبه شهرداری آمل با سرمایه‌گذار بخش خصوصی و عملیاتی شدن این طرح، در محل شهرداری آمل انجام شد تا مرمت و احیای خانه‌های تاریخی سطح شهر با اولویت و تملک وارد مرحله اجرایی قرار بگیرد.

شهردار آمل پس از امضای قرارداد تفاهم‌نامه همکاری با سرمایه گذار جدید، گفت: شهرداری آمل در گام نخست، با خرید خانه تاریخی ملک با قدمت حدود ۲۰۰ ساله در بافت قدیمی و تاریخی شهر آمل که در معرض تخریب جدی قرار داشت، برای مرمت و احیا آن اقدام کرد. در اجرای این طرح، مرمت و احیا خانه تاریخی ملک با برآورد مالی ۳۲ میلیارد ریالی با نظارت و پیگیری مجموعه شهرداری و همراهی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل انجام خواهد شد.

علی داودی با تاکید بر لزوم شناساندن هویت تاریخی قدیم آمل به نسل جوان و آینده این شهر افزود: احیای خانه‌های تاریخی در دستور کار شهرداری آمل قرار دارد و با توجه به اینکه کهن شهر آمل به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود، این مزیت، مدیریت شهری را ملزم کرده تا مرمت و احیای خانه‌های تاریخی را در برنامه‌های اولویتی خود در سیاست‌های مدیریت شهری در این دوره داشته باشد.

شهردار آمل با بیان اینکه شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای نیز به حوزه فرهنگ و تاریخ شهری دارد و خود را ملزم به حفظ همه آثار تاریخی و فرهنگی به جای مانده از گذشته این شهر می داند، خاطرنشان کرد: در همین راستا شهرداری آمل اجرای طرح بزرگ پیاده‌راه‌سازی هسته مرکزی شهرآمل را عملیاتی کرد تا در آینده ظرفیت‌های گردشگری درون شهری آمل نیز مورد توجه و رونق بیشتری قرار بگیرد.

حسن مجیدی‌کیا، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر آمل نیز در این نشست، احیای خانه‌های تاریخی در این شهر را گامی ارزشمند و چراغ راه برای آینده و پیشگیری از تخریب خانه‌های با ارزش تاریخی در معرض تخریب در بافت قدیمی شهری دانست و تصریح کرد: شهرداری آمل در موضوع احیا، مرمت و واگذاری خانه‌های تاریخی به دنبال سود و درآمد نیست؛ احیای این خانه برای شناساندن هویت تاریخی این شهر به آیندگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha