• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99081006144
  • منبع : نمایندگی همدان

در ستاد مدیریت استانی کرونا مطرح شد؛

بستری شدن ۱۸۱ همدانی در بیمارستان/افزایش ابتلای کارمندان

بستری شدن ۱۸۱ همدانی در بیمارستان/افزایش ابتلای کارمندان

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: بیش از ۹۰ درصد علت ابتلا به کروناویروس حضور در دورهمی ها، تجمعات و مراسمات خانوادگی است.

دکتر رشید حیدری‌مقدم شنبه ۱۰ آبان ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کروناویروس همدان، با بیان اینکه تعداد ابتلای کارمندان ادارات به کرونا افزایش یافته است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد، ادامه داد: اگر مردم رعایت نکنند عبور از این مرحله سخت است و راه عبور از این شرایط، همکاری مردم و رعایت پروتکل هاست.

حیدری‌مقدم اضافه کرد: پیک سوم کرونا خطرناک است چراکه در پیک اول ۴۰۰ ، پیک دوم ۶۰۰ و پیک سوم ۹۶۰ بیمار کرونا در استان همدان بستری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز با اشاره به شرایط قرمز شهرهای استان همدان در حوزه کرونا گفت: مردم برای عبور از شرایط خاص فعلی باید در رعایت پروتکل ها همکاری کنند تا از شرایط قرمز فعلی عبور کنیم.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه بازرسی ها از محدودیت های اعلام شده بیشتر خواهد شد و با کسانی که رعایت نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: مصوبات ستاد ملی کرونا به دستگاه ها ابلاغ و همه مصوبات برای دستگاه ها لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه محدودیت های گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در سه شهرستان و محدودیت های ۳ و ۴ در مرکز استان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل ها بزرگترین کمک به کادر درمان کشور در شرایط فعلی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان در ادامه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۱۸ نفر به علت علائم تنفسی مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۴۷ مورد در بخش عادی و ۳۴ مورد در بخش آی‌سی‌یو بستری شده اند و حال ۳۹ نفر وخیم گزارش شده است.

دکتر محمد طاهری ادامه داد: ۹۶ نفر در شبانه روز گذشته در استان همدان به کرونا مبتلا شده اند به طوریکه تعداد موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان از ابتدا تا امروز به ۶۵۲۲ مورد رسیده است و تعداد جانباختگان کرونا با فوت ۱۳ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۷۹ نفر رسید.

وی تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اسدآباد ۱۷۷ نفر، بهار ۳۹۲ نفر، تویسرکان ۳۸۱ نفر، رزن ۲۴۰نفر، درگزین۱۰۳ نفر، فامنین ۱۰۲نفر، کبودراهنگ ۴۱۳ نفر، ملایر  ۱۲۵۴نفر، نهاوند ۷۰۷نفر، همدان ۲۵۷۲ نفر و مسافران مبتلا ۱۸۱ نفر بوده است.

طاهری در پایان یادآور شد: طبق آخرین تحقیقات و یافته ها خواب کافی، استفاده از میوه و سبزیجات، ویتامین ها، عدم اضطراب و استرس در کنار رعایت دستورات بهداشتی از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha