• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040704355
  • خبرنگار : 71402

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نمی‌خواهیم با لبنان وارد جنگ شویم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نمی‌خواهیم با لبنان وارد جنگ شویم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به واشنگتن تاکید کرد که این رژیم، «خواهان جنگ با لبنان نیست، اما برای هر سناریویی آماده می‌شود.»

به گزارش ایسنا، یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا گزارش داد که او با وجود لفاظی‌هایش علیه حزب‌الله تاکید داشت تل‌آویو «راه‌حل دیپلماتیک» را در اولویت قرار داده، راهی که در حال حاضر با حمایت ایالات متحده در حال پیگیری آن است.

گالانت بر ضرورت رسیدگی به «وضعیت امنیتی» در جبهه شمال و تنش با حزب‌الله لبنان، در جریان گفت‌وگوهایش با مقامات آمریکایی تاکید کرد. او گفت رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حضور نظامی حزب‌الله را در امتداد مرزهای لبنان تحمل کند.

این وزیر صهیونیست با نادیده گرفتن حملات چندین ماهه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان که تلفات و خساراتی بر جای گذاشته است، همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد: «ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده می‌شویم.»

 او همچنین مدعی ظرفیت تل‌آویو برای وارد آوردن خسارات شدید به لبنان در هرگونه درگیری احتمالی با حزب‌الله لبنان شد و هشدار داد که این رژیم می‌تواند لبنان را «به عصر حجر» بازگرداند.

یوآو گالانت همچنین در صحبت‌هایش، پیشنهادی سه مرحله‌ای برای اداره غزه به‌دنبال هر سناریوی پسا جنگ ارائه کرد. این طرح شامل اعراب محلی فلسطین، شرکای منطقه‌ای و ایالات متحده می‌شود که به صراحت رژیم صهیونیستی و حماس را مستثنی می‌کند. او بدون ارائه جزئیات بیشتر، این پیشنهاد را «فرایند طولانی و پیچیده‌ای که به عوامل زیادی بستگی دارد» توصیف کرد.

برنامه سفر گالانت شامل نشست با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده بود که در آن او به پیشرفت قابل توجهی در مورد موضوعات مختلف، از جمله افزایش نیرو و تامین مهمات اشاره کرد. گالانت مدعی شد: «در طول جلسات، ما پیشرفت قابل توجهی داشتیم، موانع برداشته شد و به اختلافات رسیدگی شد.»

او از دولت و مردم آمریکا به دلیل حمایت‌هایشان از رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. واشنگتن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین‌، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است. حملات مرگبار صهیونیست‌ها تاکنون جان بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را گرفته است.

گالانت در جریان سفرش، همچنین با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دیدار داشت و طرفین روی آنچه «تهدید» ناشی از ایران خواندند، تمرکز کردند و این وزیر صهیونیست از کابینه تندرو نتانیاهو بار دیگر با طرح ادعاهایی، بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد. یوآو گالانت گفت: «اکنون زمان تحقق تعهدات دولت‌های آمریکا در طول سال‌هاست؛ وعده جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۷ ۱۳:۱۷

باید سرزمین فلسطین را ترک کنید. صهیونیستها را به دریا مدیترانه می ریزیم.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۷ ۱۴:۳۶

شماها مجرم و متهم به نسل کشی،نقض تمام قوانین انسانی و بین مللی هستید،،دادگاهی اگر نشید،همون بهتر منحل بشه سازمان های بین مللی و دادگاه لاهه،تناقضات در رفتار دوگانه غرب و سازمان ها دیگر اجازه نمیده هر کاری بخان بکنن،مردم دنیا و ملت اجازه نمیدن،،دست از لابی،حمایت از ظالم بردارن،

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۰۲:۱۲

اسر اعیلیها بد انید اگرازترس هسته ای ایر ان میترسید واگرایران کاری نکتد علیه شما انشاالله روسیه بحسابتون خواهد رسید با اتم صاف وصوفتون میکند وسلام نامه تمام.چون رژیم جعلی هستید وموقتیییی

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۰۲:۱۸

سازمان ملل وعف بین الملل ولاهه اینا همه اسراعیلین چون اسراعیل قوانین ومنشوربین الملل پاره کرد باید سازمان ملل رابه ایران بیاریم واینجا تاسیس بشه چون اونجا پارتی بازی شده خود سازمان ملل برا امریکاست وامریکا خود اسراعیلیهان وحرفش وقوانینش نمیگیرن پس ماحق داریم پیشرفت درنظام داشته باشیم به کوری امریکا که همون اسراعیله چون حمایت کرده ازاسراعیل پس پاش ون تویک کفشه اسراعیل همون امریکاس وامریکا همون اسراعیل کودک کشه یکیه فرق نداره