• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403040804902
  • خبرنگار : 71573

انتشار یک رمان دلهره‌آور

انتشار یک رمان دلهره‌آور

رمان دلهره‌آور «شیفت شب» نوشته الکس فینلی که تمجیدهای فراوانی همراه بوده است، با ترجمه مریم رفیعی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این رمان در ۳۹۶ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و بهای ۳۳۶ هزار تومان در نشر آموت راهی بازار کتاب شد.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است:

«انتظار می‌رفت این شب با تراژدی همراه باشد.» یکی از هیجان‌انگیزترین کتاب‌های دلهره‌آور سال‌های اخیر با این جمله آغاز می‌شود.

 شب سال نوی ۱۹۹۹ است. انتظار می‌رود سال ۲۰۰۰ با هرج‌ومرج به پایان برسد: سقوط هواپیماها از آسمان، سقوط آسانسورها بر زمین، سقوط بازارهای جهانی. یک آخرالزمان دیجیتالی. هیچکدام از این اتفاقات نمی‌افتند. ولی در ویدئوکلوپ بلاک‌باستر در نیوجرسی، چهار نوجوان که تا دیروقت مشغول کار در فروشگاه هستند، مورد حمله قرار می‌گیرند، فقط یک نفر زنده می‌ماند. پلیس‌ها خیلی سریع مظنونی را شناسایی می‌کنند. ولی او غیبش می‌زند.

 پانزده سال بعد، چند کارمند نوجوان دیگر در بستی‌فروشی‌ای در همان شهر مورد حمله قرار می‌گیرند و باز هم فقط یک‌نفر جان سالم به در می‌برد.

 پس از این جنایت، سه‌زندگی در هم گره می‌خورند: تنها بازمانده قتل‌عام بلاک‌باستر که وحشت تراژدی آن شب دوباره برایش زنده شده. برادر متهم فراری، که باور دارد برادرش بیگناه است، و مأمور اف‌بی‌آی‌ای که باید در رازها هر دو شب کندوکاو کند تا حقیقت قتل‌های شیفت‌شب فاش شود.

پراویدنس ساندی ژورنال درباره این رمان نوشته است: «شیفت شب» شاهکار گمراهی و انگیزه‌های نابجا است که جایگاه فینلی را به‌ عنوان یک قدرت ادبی سهمگین تثبیت می‌کند.

ریدرز دایجست نیز نوشته است: «شیفت شب»، که شامل ژانرهای دلهره‌آور، معمایی و ترسناک می‌شود، رمانی است که فراموشتان نخواهد شد.

نیوزویک نیز درباره رمان عنوان کرده است: فینلی با جدیدترین کتابش از خودش هم پیشی گرفته است... او از همان سطر اول خواننده‌ها را مجذوب و وادارشان می‌کند صفحات سرشار از اتفاقات میخکوب‌کننده را ورق بزنند.

ساندی تایمز لندن هم آورده است: سطر به‌ سطر این کتاب دلهره‌آور و زیرکانه اهمیت دارد. الکس فینلی استعداد این را دارد که صحنه‌های پرجنب‌وجوش را با احساسات قدرتمند ترکیب کند.

 در معرفی نویسنده عنوان شده است: الکس فینلی، نویسنده آمریکایی رمان‌های پرفروش «تا آخرین ترس‌ها» و «ما چه کار کرده‌ایم» است. آثار او بارها در فهرست‌ بهترین‌های سال قرار گرفته‌اند و به ۲۱ زبان ترجمه شده‌اند و در سراسر جهان به فروش‌ می‌رسند. علاوه بر ان همه کتاب‌هایش برای ساخت فیلم و سریال انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha