• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99071913887
  • خبرنگار : 71576

کارخانه: نحوه برگزاری لیگ والیبال اشتباه است/ فدراسیون در تصمیماتش دقت کند

کارخانه: نحوه برگزاری لیگ والیبال اشتباه است/ فدراسیون در تصمیماتش دقت کند

کارشناس والیبال ایران می‌گوید روند برگزاری لیگ برتر اشتباه است و فدراسیون باید در تصمیمات خود بیشتر دقت کند.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر به دلیل شیوع گسترده کرونا در میام بازیکنان تیم‌ها، توضیح داد: از این جهت کرونا در جمع تیم‌ها خیلی فراگیر شده بود تصمیم درستی گرفته شد. ما به دلیل تعداد زیاد کرونایی‌ها با تیم ورامین بازی داشتیم که لغو شد و این هفته هم با قزوین بازی داشتیم که اصلا برگزار نمی‌شد، چون ۲۵ درصد بازیکنان قزوین هم به این‌ ویروس مبتلا شده بودند. با این شرایط اگر قرار باشد همه تیم‌ها هر هفته بگویند نمی‌شود بازی کنیم، این تصمیم عاقلانه بود.

او ادامه داد: البته بهتر بود که از باشگاه‌ها هم نظر خواهی می‌کردند. این باشگاه‌ها هستند که هزینه می‌کنند و لیگ متعلق به باشگاه‌هاست، پس در مقابل خدماتی که می‌دهند انتظارات دارند. اینکه فدراسیون برای سلامتی اعضای باشگاه‌ها این تصمیم را گرفت شکی در آن وجود ندارد اما بهتر بود نظر باشگاه‌ها نیز پرسیده می‌شد. امیدوارم منافع باشگاه‌ها متضرر نشود. بخش‌های خصوصی در این شرایط هزینه نمی‌کنند بهتر است هماهنگی وجود داشته باشد تا والیبال ضرر نکند.

سرمربی تیم والیبال سایپا با انتقاد از عملکرد برخی تیم‌ها در انجام پروتکل‌ها، توضیح داد: کاش همه تیم‌ها به صورت منظم تست می‌دادند و هرکس که مبتلا بود را از ترکیب تیم کنار می‌گذاشتند، کاری که برخی تیم‌ها انجام دادند. متاسفانه الان همه تیم‌ها درگیر هستند و به نظرم این تصمیم فدراسیون در شرایط کنونی درست بود، هر چند که میشد از ابتدا درست برنامه ریزی کنیم.

وی با انتقاد از افزایش تعداد تیم‌های لیگ به ۱۵ تیم، گفت: تیم اراک دو سال چنین حرکتی داشت و به نظر من نباید فدراسیون امسال اجازه ورود می‌داد. تیمی که به زور بیاید نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. برای مردم اراک احترام قائلم اما باید مسئولان این شهر هم بخواهند تیم بدهند، با زور کاری پیش نمی‌رود. متاسفانه ما درس نمی‌گیریم و تجربه کسب نمی‌کنیم. در آن صورت فشار کم‌تری هم به تیم‌ها وارد می‌شد. همچنین نمی‌دانم که فدراسیون چه اصراری دارد لیگ تنها در یک گروه برگزار شود. وقتی تعداد تیم‌ها بالاست باید دو گروه باشد و ۱۴ تیم در یک‌ گروه غیر منطقی است. اگر هم قرار است این تعداد تیم در یک گروه باشد، نباید پلی‌آف برگزار کرد چون به باشگاه‌ها فشار وارد می‌شود.

کارخانه تاکید کرد: افرادی چون من می‌گفتیم اگر لیگ ۱۴ تا تیم شد مسابقات را در دو گروه برگزار کنید اما قبول نشد. من دشمن نیستم و والیبال را دوست دارم که می‌گویم. ۱۴ تیم در یک گروه خیلی زیاد است. پلی‌آف دیگر برای چیست؟ فدراسیون باید چنین موضوعاتی را مدیریت کند تا والیبال متضرر نشود. یک مقدار باید برنامه ریزی کرد. این همه خستگی و فشار کار را برای باشگاه‌ها و بازیکنان سخت می‌کند. از این چهارشنبه تا چهارشنبه هفته بعد تیم‌ها ۳ بازی انجام می‌دهند و فشار خیلی زیاد است. اگر دور اندیشی شود والیبال روزهای بهتری خواهد داشت. لیگ بالای ۱۲ تیم در یک گروه خوب نیست و باشگاه‌ها ضرر می‌کنند. امیدوارم سال بعد شاهد این ‌مشکلات‌ نباشیم.

او در پاسخ به این سوال که الان بهتر است تیم‌ها طی دو هفته پیش رو چه اقداماتی را انجام دهند؟ اظهار کرد: ابتدا باید همه تیم‌ها تست بدهند و نفرات مبتلای خود را شناسایی کنند تا در این دو هفته به بازیکنان خود استراحت دهند. باید بازیکنان خود را به ادامه مسابقات برسانند تا تیم‌ها آماده شوند. این شرایط به ضرر همه تیم‌هاست و اگر جدی نباشیم والیبال ضرر می‌کند. متاسفانه همه تیم‌ها درگیر شده‌اند و خطر بیخ گوش همه است. بنده به این نحوه برگزاری مسابقات اعتراض هم کردم اما جبهه گرفتند، می‌دانستم به مشکل برمی‌خوریم چون فشار خیلی زیاد است. نه فرصت ریکاوری داریم، نه فرصت تست هست و نه می‌توانیم خوب تمرین کنیم. کرونا هم به این شرایط سخت اضافه شد.

کارشناس والیبال ایران افزود: این کار فدراسیون که تعطیلی دو هفته لیگ بود را تایید می‌کنم چون این زنجیره کرونا یک جا باید قطع می‌شد اما نباید از روز اول تیمی که نمی‌خواهد به لیگ بیاد را با اصرار وارد مسابقات کرد. مسلما این اتفاقات هم طبیعی است که در چنین شرایطی بیفتد. اینکه لیگ را در یک گروه برگزار کنیم اشتباه بود اما نیازی نداریم پلی‌آف برگزار کنیم. فدراسیون باید هزینه‌ها را نسبت به باشگاه‌ها کم‌تر کند. اگر باشگاه‌ها کنار بروند فدراسیون جذابیتی ندارد و نهایتا هم تیم ملی ضرر می‌کند. این باشگاه‌ها هستند که هزینه می‌کنند و واقعا اگر مسابقات در دو گروه باشد فشار کم‌تر خواهد شد. به فدراسیون برنخورد اما واقعا باید روی برخی تصمیمات بیشتر فکر شود.

او در پایان گفت: البته یکسری باشگاه‌ها هم سکوت می‌کنند و حرف نمی‌زنند که خوب نیست. یک تعداد باشگاه‌های ما واقعا با برنامه هستند. به نظرم اگر این دو هفته تعطیلی در نظر نمی‌گرفتند وضع بدتر می‌شد. اشتباه فدراسیون آنجا بود که لیگ را ۱۵ تیمی کرد و در یک گروه مسابقات را شروع کرد. باید مسابقات را در دو گروه برگزار می‌کردیم. لیگ ۱۴ تیمی آن هم به صورت رفت و برگشت در یک گروه و با پلی‌آف درست نیست. می‌شد با انجام دادن کارهای بهتر از مشکلات موجود کاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha