• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99063123927
  • منبع : نمایندگی همدان

به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می‌شود؛

برگزاری ۸۰۰ برنامه فرهنگی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

برگزاری ۸۰۰ برنامه فرهنگی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

ایسنا/همدان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: در هفته دفاع مقدس ۸۰۰ برنامه فرهنگی به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

عاطفه زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این برنامه‌ها اظهار کرد: در این هفته ۸۵ نشست‌ کتابخوان با محوریت کتاب‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود همچنین مسابقات فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، نویسندگی، خلاصه‌نویسی، نقاشی، روزنامه‌نگاری و ... که حدود ۷۰ برنامه است، از دیگر برنامه‌ها به شمار می آید.

وی با بیان اینکه جلسات نقد کتاب و رونمایی‌ از کتاب «هما» نیز از دیگر برنامه‌ها است، افزود: جلسات خوانش گروهی شامل جلسات روخوانی، با هم خوانی و جمع خوانی کتاب نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

زارعی با اشاره به اینکه به علت شرایط فعلی برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: در این هفته نمایشگاه‌ کتاب، کاریکاتور و عکس در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برپا شده است.

وی به ۲۵۰ ویژه‌ برنامه‌ فرهنگی پیش‌بینی شده برای کودکان کتابخانه‌های عمومی همدان اشاره کرد و ادامه داد: قصه گویی، نقاشی، کتابخوانی، ساخت کاردستی و روزنامه دیواری از دیگر برنامه‌هایی است که برای این قشر از اعضاء برگزار خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: شب شعر و دلنوشته با موضوع دفاع مقدس در محفل‌های ادبی استان، دعوت از ۱۵ سخنران و رزمنده هشت سال دفاع مقدس در کتابخانه‌ها، معرفی ۱۰۰  کتاب‌ حوزه دفاع مقدس توسط کتابداران و اعضاء و ۳۰ مورد نمایشنامه‌خوانی نیز در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اشاره کرد و گفت: برخی از برنامه‌های ذکر شده با همکاری این ارگان انجام می‌شود که برنامه «به شهادت آب» با محوریت کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» خاطرات شهید حاج میرزامحمد سلگی که روز گذشته با حضور معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفان کشور، همسر شهید سلگی و جمشید طالبی از مصاحبه‌گران این کتاب برگزار شد، از جمله آن‌هاست.

زارعی با اشاره به اینکه استان همدان از نویسندگان غنی در حوزه ادبیات دفاع مقدس برخوردار است، اظهار کرد: از این نویسندگان در کتابخانه‌های عمومی استان دعوت می‌شود و به عنوان نمونه فردا اول مهرماه «محسن صیفی‌کار» نویسنده توانمند همدانی در کتابخانه مرکزی حضور می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha