• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99062418112
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس مرکز دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز خبر داد

تحصیل 200 دانشجوی عراقی در دانشگاه تبریز

تحصیل 200 دانشجوی عراقی در دانشگاه تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز از تحصیل 200 دانشجوی عراقی در این دانشگاه، خبر داد.

رضا محمدی در دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با رییس دانشگاه تبریز، بیان کرد: برای پذیرش حدود ۶۰۰ نفر در سال جدید، گواهی پذیرش صادر کرده‌ایم و با راه اندازی سایت پذیرش به صورت چهار زبانه، راه اندازی امور کنسولی ویژه دانشجویان خارجی، مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر فارسی زبان در دانشگاه تبریز و تسهیل امور ارائه ویزای تحصیلی برآن هستیم که میزبان خوبی برای دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان کشور عراق، باشیم.

میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز هم در این دیدار ضمن اشاره به قدمت تاریخی آموزش عالی در منطقه آذربایجان و شهر تبریز، گفت: شهر تبریز از دیرباز بعنوان مهد فرهنگ و علم بشمار می‌رود و 700 سال قبل دراین شهر در مجموعه ربع رشیدی به عنوان دانشگاه جامع و کارآفرین افراد زیادی در رشته‌های مختلف از گوشه و اکناف منطقه به تحصیل می‌پرداختند. 

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به برخی از فعالیت‌های دانشگاه تبریز در هشت دهه اخیر و امکانات و زیرساخت‌های علمی و آزمایشگاهی، افزود: دانشگاه تبریز بعنوان دومین دانشگاه ایران از نظر قدمت تاریخی، در سه دانشکده اقماری و دو پردیس و 16 دانشکده در سطح دانشگاه تبریز با داشتن اساتید مبرز و آزمایشگاه‌های مجهز فعالیت می‌کند. 

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مجیدی با اشاره به عقد 200 تفاهمنامه علمی با دانشگاه‌های معتبر منطقه و جهان، اظهار کرد: عضویت در اتحادیه‌های معتبر علمی جهان و منطقه، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و تبادل ودانشجوی دکتری، پذیرش دانشجوی پست دکتری از کشورهای دیگر نشان از عزم جدی مسئولان دانشگاه تبریز به گسترش دیپلماسی علمی با کشورهای مختلف جهان است و آماده همکاری علمی با کشور عراق هستیم همچنانچه از نظر علمی بیشترین تبادلات علمی اساتید ما با دانشگاه های کشورهای ترکیه و آمریکا میباشد. 

وی، وجود اشتراکات فرهنگی و مذهبی با کشور عراق را از عوامل گسترش همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های عراق برشمرد و افزود: علاوه بر تشابهات فرهنگی و مذهبی، شهر تبریز و دانشگاه تبریز از نظر جغرافیائی به شهرهای عراق نزدیک است و با توجه به سهولت تردد و امکانات رفاهی خوب در شهر تبریز وپتانسیل علمی بالای دانشگاه تبریز، این دانشگاه می‌تواند بعنوان میزبان مطمئن و خوبی برای دانشجویان عراقی و ارتقاء توان علمی اساتید و دانشجویان دکتری و پست دکتری آن کشور قرار بگیرد. 

اصغر عسگری، معاون پژوهشی دانشگاه تبریز هم در ادامه دیدار، ضمن بیان توانمندی‌های دانشگاه تبریز در زمینه تاسیس رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های کشور عراق، بیان کرد: علاوه براین استفاده از پتانسیل شرکت‌های فن آور و دانش بنیان دانشگاه تبریز در راستای رفع نیازهای فناورانه کشور عراق در حوزه‌های مختلف، تبادل اساتید و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره های کوتاه مدت علمی و پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از دیگر فرصت‌های ممکن برای گسترش همکاری علمی دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های عراق است. 

وی، کیفیت عالی آموزش در دانشگاه تبریز به استناد رتبه بندی‌های معتبر بین‌المللی از جمله تایمز و شانگهای را از امتیازات منحصر بفرد این دانشگاه در میان دانشگاه‌های منطقه توصیف کرد و افزود: با میزان شهریه پایین نسبت به سایر دانشگاه‌های منطقه و با بهترین کیفیت آموزشی می‌توانیم میزبانی دانشجویان عراقی را با بهره‌مندی ازبهترین امکانات آموزشی و رفاهی در سطح دانشگاه تبریز در قالب دوره‌های حضوری مستمر ویا دوره‌های کوتاه مدت داشته باشیم. همچنین پردیس بین‌المللی ارس می‌تواند بعنوان میزبان دانشجویان عراقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در روزها پنجشنبه و جمعه قرار بگیرد.

وی‌ خواستار ارائه لیست رتبه بندی معتبر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور عراق، تسهیل امور مکاتبات مربوط به استعلام تائیدیه مدارک دانشجویان عراقی شد.

حسین امامعلی پور، معاون دانشجوئی دانشگاه تبریز هم در ادامه جلسه با اعلام گزارشی در خصوص تسهیلات

 رفاهی دانشگاه تبریز به دانشجویان خارجی، گفت: دانشگاه تبریز درحوزه رفاهی به همه دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان عراقی با نگرش و حس خوب و پایین ترین نرخ ممکن ارائه خدمات می‌کند و جهت رفاه حال دانشجویان خارجی آن‌ها در داخل دانشگاه در دوطبقه مجزاء قرار گرفته است و تمرکز دانشگاه تبریز در همکاری علمی با کشور عراق بیشتر جنبه علمی و فرهنگی دارد و مفتخریم برای اولین بار در سطح کشور جشنواره ورزشی دانشجویان خارجی را به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار کرده‌ایم. 

توحیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز هم در ادامه با ارائه گزاش برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی برای دانشجویان خارجی از آمادگی کامل این معاونت برای میزبانی دانشجویان عراقی تاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز ، دکتر امجدالمظفر در ادامه‌ی دیدار از دانشگاه تبریز بعداز بازدید از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تبریز، جهت بازدید از امکانات آموزشی پردیس بین‌المللی ارس به شهر جلفا عزیمت کرد و طی دیدار با رئیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه تبریز، توافق‌های خوبی در زمینه پذیرش دانشجویان عراقی در پردیس بین الملل ارس بعمل آورد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha