• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041208428
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

اخبار پلیس

کشف ۳۴ فقره سرقت در شهر تبریز

کشف ۳۴ فقره سرقت در شهر تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از انهدام باند سارقان و محتویات خودرو با ۳۴ فقره سرقت به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

سردار علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان و اعلام شکایت مبنی بر سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پس از اقدامات گسترده اطلاعاتی، فنی، پلیسی و بررسی سرنخ‌های موجود در محل وقوع سرقت‌ها در نهایت موفق به شناسایی یکی از متهمان سابقه‌دار شدند.

وی مطرح کرد: با مشخص شدن هویت سارق پس از اخذ مجوز مرجع قضائی طی عملیات ضربتی متهم در مخفیگاهش دستگیر و مقادیری از اموال مسروقه نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، متهم دستگیر شده دارای چند فقره سابقه کیفری موثر در رابطه با سرقت بوده که در بازجویی‌های فنی لب به اعتراف گشوده و به ۳۴ فقره سرقت محتویات خودرو به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در شهر تبریز اعتراف و همدست خود را نیز معرفی که متعاقبا متهم دیگر دستگیر و جهت روشن شدن زوایای پنهان جرم، متهمان تحت تحقیقات تخصصی کارآگاهان قرار گرفتند.

وی با اشاره به کشف اموال مسروقه و استرداد اموال به مال باختگان بیان کرد: متهمان جهت دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند.

دستگیری سارقان خودرو در شهر تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری ۵ سارق و یک نفر مالخر با کشف ۵ فقره سرقت خودرو خبر داد.

سرهنگ یداله جهان آرا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهرستان تبریز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۲۸ قراملک با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی پنج سارق مرد و یک مالخر خودرو و سایر تجهیزات برقی سنگین در یکی از محلات این شهرستان شدند که در یک عملیات غافلگیرانه هر۶ نفر را دستگیر کردند.

وی ضمن اشاره به کشف یک دستگاه خودرو مسروقه از سارقان تشریح کرد : متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به پنج فقره سرقت خودرو و سایر تجهیزات اداری سنگین برقی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت صدور احکام لازم به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست ضمن مجهز نمودن وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی (قفل فرمان، پدال، سوئیچ مخفی و ....) در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف وسایل نقلیه سرقتی در شهرستان مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف ۲ دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری یک سارق خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در راستای طرح مقابله و پیشگیری از سرقت و دستگیری سارقان در دستورکار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در اجرای این طرح، خودروها و موتورسیکلت‌های مشکوک در منطقه را بررسی و ۲ دستگاه خودرو سواری روآ، پراید و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را شناسایی، کشف و در این راستا نیز یک نفر سارق دستگیر که برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت دادند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی مالکان وسایط نقلیه سرقتی و احراز هویت آن‌ها، وسایل نقلیه مکشوفه تحویل مالکان مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ضمن تاکید بر نصب تجهیزات حفاظتی مناسب و رعایت نکات ایمنی توسط مالکان موتور سیکلت و وسایل نقلیه، به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان اماکن در شهرستان میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری ۳ سارق و کشف ۵ فقره سرقت در عملیات ماموران پلیس شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مقابله قاطع با سارقان و در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه‌کاره در سطح شهرستان، بررسی موضوع و دستگیری سارقان در دستورکار ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران شهرستان با انجام بررسی‌های فنی، سارقان را شناسایی کردند که پس از هماهنگی قضائی در عملیات پلیسی دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: متهمین در بازجویی‌های تخصصی به ارتکاب پنج فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه‌کاره اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ در جریان بگذارند.

دستگیری سارق، خانه باغ‌ها در شهرستان مرند

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری سارق خانه‌باغ‌ها و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خانه‌باغ در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۴ زنوز شهرستان مرند، ماموران موضوع را بررسی و دستگیری سارقین را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند محل اختفای سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر که در این راستا یک نفر مالخر نیز دستگیر شد.

وی اظهار کرد: متهم پس از دستگیری در بازجویی‌های به عمل آمده به پنج فقره سرقت از اماکن خصوصی از جمله خانه‌باغ‌ها در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۴ زنوز اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، وی در پایان به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل و خانه‌باغ هشدار داد و گفت: در صورت برخورد با موارد مشکوک سریعا مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha