• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041207668
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

کشف کالای خارجی قاچاق در مرند

کشف کالای خارجی قاچاق در مرند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی مرند از کشف کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مرند در حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه خودرو سواری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروهای مذکور تعداد ۵۰کارتن پاستیل و ۲۵ کارتن ماکارونی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ اسدیان با بیان اینکه در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند، اظهار داشت: پلیس در برخورد با قاچاق کالا و اقلام ممنوعه شبانه روز تلاش می‌کند و شهروندان نیز هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ رحمان عبدی، فرمانده انتظامی بناب از کشف ۲۵ تن و ۵۶۰ کیلوگرم گندم قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبر مبنی بر ورود یک دستگاه تریلی حامل بار قاچاق به شهرستان بناب توقیف آن در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با همکاری و پشتیبانی عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (ع) شهرستان بناب در اقدام اولیه تریلی مورد نظر را شناسایی و آن را توقیف و در بازرسی از تریلی توقیفی مقدار ۲۵ تن و ۵۶۰ کیلوگرم گندم قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، ازشهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ توحید فارسی، فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها با ۱۰ فقره سرقت در این رابطه خبر داد و در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و تحقیقات پلیسی بی وقفه‌ی شبانه‌روزی، موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق حرفه‌ای در این رابطه شدند.

وی افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها اعتراف و از مخفیگاه آنها اقلام مسروقه قابل توجهی شامل انواع شناور، دینام ، لوله‌های آبیاری، شیر الات و آچارآلات کشف شد.

 وی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها از آنان خواست: ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کاری از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند و از قراردادن اموال و وسایل باارزش در مواقعی که از خانه باغ‌ها استفاده نمی‌نمایند خودداری نموده و با اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از دوربین‌های مدار بسته و حفاظ محکم درب‌ها، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha