• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041208100
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار خبر داد

بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی با ۲۲۴ میلیارد تومان هزینه در تبریز

بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی با ۲۲۴ میلیارد تومان هزینه در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از ۵ پروژه فرهنگی و ورزشی در حوزه مناطق ۲ و ۷ با مجموع هزینه کرد ۲۲۴ میلیارد تومان خبر داد.

یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل مجتمع پردیس رسانه و هنر، پارک‌های رجایی شهر و شهید فاتح، سالن‌های چندمنظوره فضیلت و کوهستان است.

وی ارتقای سرانه‌های شهری با تاکید بر توسعه اماکن ورزشی و فرهنگی را یکی از اولویت‌های اساسی مدیریت شهری دانست و افزود: با تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه و با بهره‌گیری از توان فنی و مهندسی پرسنل شهرداری، ساختمان پردیس رسانه و هنر در ۲۴ هزار مترمربع مساحت و در ۶ طبقه سازه‌ای با صرف ۱۴۲ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این مجتمع فرهنگی  و ورزشی مورد استفاده اصحاب رسانه و هنر شهر قرار می‌گیرد، گفت: این مجتمع مجهز به سالن بدنسازی و پرورش اندام، فیزیوتراپی و زمین ورزشی است.

شهردار تبریز همچنین از اتمام عملیات عمرانی احداث پارک رجایی شهر در مجاورت مجتمع پردیس رسانه و فرهنگ تبریز با هزینه کرد ۳۸ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: این بوستان جدید به عنوان فضایی تفریحی در کنار مجتمع فرهنگی پردیس رسانه و هنر می‌تواند موجب رونق بخشی هر چه بیشتر این مکان جدید الاحداث باشد.

وی اولویت شهرداری در توسعه اماکن ورزشی را توجه ویژه به مناطق کم برخوردار شهری خواند و گفت: عملیات عمرانی احداث ۲۵ سالن ورزشی چندمنظوره با هدف توسعه ورزش‌های همگانی و افزایش سرانه بی‌وقفه تداوم دارد و بر همین اساس سالن چندمنظوره فضیلت با مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و ۳۰ میلیارد تومان هزینه و سالن ورزشی کوهستان اندیشه نیز با مساحت ۲۲۰ مترمربع با صرف هزینه چهار میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از اتمام عملیات عمرانی احداث پارک شهید فاتح واقع در خیابان ابوذر خبر داد و تشریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در بافت پرتراکم شهری با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشیار یادآوری کرد: با بهره‌گیری از این فضاهای جدید فرهنگی و ورزشی شاهد افزایش سرانه‌های شهری در این حوزه‌ها خواهیم بود.

بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی با ۲۲۴ میلیارد تومان هزینه در تبریز

پروژه ۷۲۰ میلیارد ریالی تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد به پیشرفت ۶۵ درصدی رسید

شهردار تبریز از پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد خبر داد و گفت: برای این پروژه ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه مصوب سال‌جاری پیش‌بینی و تخصیص شده است.

یعقوب هوشیار در جریان بازدید از آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد بر تسریع امورات اجرایی جهت تکمیل و اتمام به موقع این پروژه تاکید کرد و گفت: برای این پروژه  ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه مصوب سال‌جاری پیش‌بینی و تخصیص شده است.

وی در ادامه سخنان خود از پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد خبر داد و افرود: تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد به اتوبان پاسداران، انتقال مسیر ۲طرفه میدان آذربایجان-فهمیده و اتصال اتوبان تبریز-بازرگان به ضلع جنوبی و شمالی اتوبان پاسداران را تسهیل می‌کند و همچنین باعث روان‌سازی ترافیک شهری می‌شود.

به گفته وی، هدف از اجرای تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد-پاسداران، اتصال شرق پاسداران به حیدرآباد به طول ۴۶۰ متر بوده که در آینده امکان دسترسی این اتوبان از سمت میدان آذربایجان به بزرگراه شمال‌غرب تبریز (ارس) را تامین خواهد کرد.

همچنین سرپرست سازمان عمران شهرداری تبریز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام یافته در پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان بیان کرد: عملیات عمرانی این پروژه در حال اجرا بوده و هم‌اکنون تمامی کارها به صورت جدی انجام می‌گیرد.

ناصر اسماعیل زاده در ادامه سخنانش افزود: برنامه‌ریزی شده است که جهت رفاه حال شهروندان در حداقل زمان ممکن پروژه را اجرا و به بهره‌برداری برسانیم.

وی یادآوری کرد: طبق روز شماری که در محل پروژه نصب شده قرار است از ۳۱مرداد ماه تردد در این تقاطع آغاز شود، ما هم سعی بر این داریم تا تاریخ مذکور عملیات عمرانی را به اتمام رسانده و کانکس‌هایمان را جمع‌آوری کنیم.

در پایان این جلسه حمید شاهوردی، شهردار منطقه یک تبریز نیز مطرح کرد: تلاشمان بر این است تا طبق زمان‌بندی تعریف شده پروژه را به اتمام رسانیم تا شهروندان به راحتی از این محل عبور و مرور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، پروژه تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد که با هزینه‌ای حدود ۷۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت  ۶۵ درصدی در حال اجرا است و تا ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha