• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041309186
  • خبرنگار : 50536

شهردار:

۸۰ درصد منابع شهرداری تبریز به حوزه‌های عمرانی تعلق گرفته است

۸۰ درصد منابع شهرداری تبریز به حوزه‌های عمرانی تعلق گرفته است

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با بیان اینکه برای اولین بار در سطح کشور هزینه‌های جاری شهرداری تبریز کمتر از ۲۰ درصد شده است، گفت: ۸۰ درصد منابع به حوزه‌های عمرانی تعلق گرفته که در اشتغال و تحرک اقتصادی اثر گذار است.

یعقوب هوشیار، چهارشنبه، ۱۳ تیرماه در نشست خبری با بیان اینکه ۱۴ محور در شهرداری تبریز مد نظر است، گفت: اولین حوزه تغییر دیدگاه در نظام مدیریتی شهرداری و نهادینه سازی رویکردهای جهادی، اعتقاد به کار گروهی و مسئولیت‌پذیری با تکیه بر دانش و اندیشه‌ انقلابی است.

وی با بیان اینکه قول داده بودیم دیدگاه مجموعه شهرداری را نسبت به ارائه خدمات عوض کنیم، افزود: موضوع دوم ایجاد نظام برنامه‌ریزی شهر بر پایه مجموعه‌های دانش بنیان و ایجاد زنجیره‌های ارزش در نظام تصمیم سازی و تاکید بر سیاست گذاری مبنی بر علم و فناوری است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش در جهت شکل گیری اقتصاد پایدار شهری، تقویت درآمدهای پایدار با بهره‌مندی از الگوی‌های جدید و توجه به پروژه‌های سرمایه گذاری از دیگر محورهای فعالیت شهرداری است.

هوشیار ادامه داد: شهرداری تبریز در حوزه‌ی مولد سازی قدم‌های خوبی برداشته و با هزینه بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان توانسته در حوزه‌ی مولد سازی موفق عمل کرده و برای آینده شهر ذخیره سازی کند.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی عدالت محوری در توزیع عادلانه ظرفیت‌های شهری بود که در آن به عدالت اجتماعی تاکید ویژه داشتیم، اظهار کرد: تمام تلاشمان این بود که قسمت عمده‌ای از زیرساخت‌ها را به مناطق کم برخوردار سوق دهیم.

شهردار تبریز عنوان کرد: عملیات اجرایی پیاده راه «ارتش» و «حیدر تیکه‌سی» در مدت زمان کم اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه مسیر گشایی خیابان انقلاب تکمیل می‌شود، گفت: خط یک مترو تکمیل شده و اکنون با مسافرگیری ۷۵ هزار نفری در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: ۲۵۰۰ تاکسی نوسازی شده که از این تعداد ۱۸۰۰ تاکسی به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی نیز تا چهار ماه آینده با تأمین وام‌های کم بهره تعلق می‌گیرد.

وی افزود: ۵۰۰ اتوبوس تا پایان دوره ششم شورای شهر تبریز به ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل داده می‌شود. 

وی از احداث بزرگترین مرکز مدیریت بحران شمالغرب کشور در منطقه یک شهرداری تبریز خبر داد.

وی افزود: طی دو سال اخیر ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری با همکاری مجموعه ایرانسل انجام داده‌ایم که بعد از تکمیل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سرانه‌ی ورزشی تبریز از ۳۰ سانتی متر به ۶۰ سانتی متر ارتقا یافته است

وی با بیان اینکه سال اول که این مجموعه را تحویل گرفتیم تبریز با پروژه‌های انبوه رها شده مواجه بود که با تکمیل آنها به رفع دغدغه مردم کمک کردیم، گفت: طی دوسال اخیر سرانه‌ی ورزشی تبریز از ۳۰ سانتی متر به ۶۰ سانتی متر ارتقا یافته است.

شهردار تبریز ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ میزان آسفالت در شهر تبریز ۹۰ هزار تن بود که در حال حاضر به ۵۰۰ هزار تن رسیده و اگر به همین روال ادامه پیدا کند به نقطه‌ی مطلوبی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا از ظرفیت بخش خصوصی برای مگا پروژه‌ها استفاده کنیم، اظهار کرد: در سال جاری احداث ورزشگاه سرپوشیده ۱۵ هزار نفری به شورای شهر پیشنهاد داده شد که اکنون در مرحله‌ی طراحی است.

هوشیار ادامه داد: دولت باید در بازآفرینی شهری، شهرک جوانان، تکمیل پروژه مسجد کبود و حاشیه نشینی نقش فعالی ایفا کند.

وی افزود: خیابان آیت الله آل هاشم که در حال تکمیل است جزو تکالیف و وظایف دولت در بازآفرینی شهری است که ریالی به آن مساعدت نشده و مخاطرات جدی آن به شهرداری برمی‌گردد.

شهردار تبریز گفت: قیمت خودروهای برقی گران‌تر بوده و راننده تاکسی نمی‌تواند تمام هزینه‌های آن را پرداخت کند بنابراین طی توافقی با وزرات کشور قرار شده بخشی از آن با وام‌های کم بهره از طریق ما و بخش دیگر با وام‌های بلا عوض از طریق آنها تخصیص پیدا کند تا در سال‌های آینده ۳۰۰ خودرو به تاکسیران‌های شهر تعلق گیرد.

هوشیار با بیان اینکه در سال گذشته پنج میلیارد تومان برای جمع آوری سگ‌های بلا صاحب هزینه شده است، خاطر نشان کرد: شش هزار سگ بلا صاحب از سطح شهر جمع آوری شده است.

وی افزود: شهروندان با غذا ندادن به سگ‌های بلا صاحب گامی موثری در جهت کاهش این سگ‌ها برمی‌دارند چراکه غذا دادن به آنها نوع زندگی آنها را تغییر داده و به سمت شهر سوق پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha