• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403041409620
  • خبرنگار : 71654

آیا این زیباترین پرتاب موشکی جهان است؟

آیا این زیباترین پرتاب موشکی جهان است؟

ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس، ویدئویی از پرتاب فوق‌العاده زیبای فالکون ۹ به اشتراک گذاشته است که می‌تواند یکی از زیباترین پرتابها تاکنون باشد.

به گزارش ایسنا، موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ از مجتمع پرتاب فضایی ۴ شرقی در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا در ساعت ۰۶:۴۴ صبح به وقت ایران در روز یکشنبه انجام شد. فالکون ۹ را می‌توان در حال بالا رفتن از ابرها در پس‌زمینه‌ای نارنجی مشاهده کرد، و ماسک خاطرنشان کرد که این ویدیو اصلاح نشده است.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، ماموریت NROL-۱۸۶ هفته گذشته هشتمین پرواز برای پیشران مرحله اول فالکون ۹ بود که پیش از این ماموریت‌های کرو-۷، CRS-۲۹، PACE، Transporter-۱۰، EarthCARE و دو ماموریت استارلینک را پرتاب کرده بود.

اسپیس‌ایکس از این پست برای ارائه به روز رسانی برنامه پرواز فضایی خود استفاده کرد و فاش کرد که فالکون در شش ماهه اول سال جاری به ۶۷ ماموریت دست یافته است که در آن زمان نزدیک به ۹۰۰ تُن متریک محموله را به مدار زمین رسانده است.

در طول این مدت مشابه در سال گذشته، فالکون، ۴۳ پرتاب را انجام داد که نشان می‌دهد اسپیس ایکس در مسیر ثبت یک رکورد جدید پرتاب در سال جاری با شکستن آمار سالانه ۱۰۰ پرتابی فعلی خود است که در سال ۲۰۲۳ به دست آمد.

اسپیس‌ایکس که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد، سیستمی را توسعه داده است که به آن امکان می‌دهد از پیشران‌های مرحله اول خود برای مأموریت‌های متعدد استفاده مجدد کند، و راه را برای کاهش هزینه‌های پرتاب به‌طور قابل‌توجهی هموار کند و مأموریت‌های مداری را برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر کند.

این سیستم شامل فرود اولین مرحله به صورت عمودی بر روی خشکی یا بر روی یک سکو در اقیانوس است. سپس پیشران بررسی و بازسازی می‌شود و دوباره پرتاب می‌شود. چندین مرحله اول فالکون اسپیس‌ایکس اکنون در بیش از ۲۰ ماموریت پرواز کرده است.

شرکت تحت رهبری ماسک در حال حاضر در حال آزمایش موشک نسل بعدی خود، استارشیپ قدرتمند است که ۱۰ برابر قدرتمندتر از فالکون ۹ و قدرتمندترین موشکی است که تاکنون پرواز کرده است. پس از آزمایش و مجوز کامل، انتظار می‌رود استارشیپ سرنشینان و محموله‌ها را به ماه و احتمالا مریخ ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha