• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041207740
  • خبرنگار : 50589

پیشکسوت تی‌تی‌ها:

باشگاه تراکتور از سال‌های اخیر درس عبرت بگیرد

باشگاه تراکتور از سال‌های اخیر درس عبرت بگیرد

ایسنا/آذربایجان شرقی کاپیتان سابق تراکتور گفت: باشگاه تراکتور باید از سالهای اخیر درس عبرت بگیرد؛ چه در بحث بازیکن، چه مربی و مدیریت.

مرتضی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تراکتور در فصل گذشته اظهار کرد: به نظرم تراکتور زمانی از کورس عقب افتاد که امتیازات نیم فصل اول را از دست داد. تیم‌ها در نیم فصل دوم تقویت شدند و معمولاً امتیازاتشان را در دور رفت جمع کرده بودند. تراکتور نیم فصل اول را از دست داد و در نیم فصل دوم هم دست به گریبان حواشی شد.

او درباره بحث واگذاری تراکتور گفت: تراکتور تیم دوست‌داشتنی است، هواداران این تیم را عاشقانه دوست دارند و نمی‌توانند از این تیم دست بکشند. باشگاه در بحث واگذاری سناریو را طوری پیش برد که مالکیت‌ زنوزی یک سال دیگر هم ادامه پیدا کند؛ البته به دلیل علاقه شدید و دشواری دل کندن از تراکتور این مالکیت ادامه پیدا کرد. هر چند بابت هزینه‌هایی که آقای زنوزی در این سال ها تقبل کرده‌اند تشکر می‌کنیم. تراکتور در جایگاه ارزشمندی قراردارد که خیلی ها آرزوی آن را دارند و نمی‌توانند از آن دل بکنند.

اسدی در واکنش به اظهارات اخیر زنوزی «هیچ کس اندازه من تراکتور را دوست ندارد» بیان کرد: قطعا شما (زنوزی) یکی از افرادی هستید که تراکتور را دوست دارید اما میلیون ها نفر قبل از شما و ما، عاشقانه با این تیم زندگی کرده‌اند. خدمات و نتیجه عملکرد زنوزی در چند سال اخیر فوت چند تن از هواداران عزیز تراکتور بود که مجدداً به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم. این تیم ماندگار و دوست داشتنی است و اگر کسی مدعی این حرف باشد؛ آن هواداران تراکتور هستند.

کاپیتان پیشین تراکتور اضافه کرد: سیاست‌گذاری باشگاه تراکتور در این ۶ فصل با نگاهی به آمار و ارقام کاملاً مشخص است. یک بار قهرمانی در جام حذفی در طی ۶ سال مگر شاهکار است؟ یک تیم بزرگ در طول ۶ سال باید دستاورد داشته باشد نه اینکه یک بار جام حذفی را فتح کند. پس لیگ و سایر فصل‌ها چه شد؟ تراکتور با این هواداران پرشمارش باید در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. قبلا این حضور هر ساله بود اما در حال حاضر فاصله ایجاد شده است. واگذاری اتفاق نیفتاد و هواداران دوباره در فضای دوگانه قرار گرفتند که در این مورد باید شخص زنوزی پاسخگو باشد. اگر قصد واگذاری بود باید یک قیمت منصفانه اعلام می‌شد.

او درباره انتخاب سرمربی جدید برای تراکتور گفت: برای یک تیم بزرگ باید نفر بزرگ جذب شود. متاسفانه شرایط نیمکت تراکتور در سال های های اخیر بی ثبات بوده است. برای رسیدن به اهداف بزرگ مربی باید مطابق فرهنگ، هواداران و سبک بازی‌ جذب شود.

او در رابطه با نقل‌وانتقالات تراکتور بیان کرد: تراکتور هر سال سر و صدا زیادی ایجاد می‌کند اما در نهایت همان سر و صدا باعث اذیت تیم می‌شود. باید اول از همه سرمربی انتخاب و سپس جذب بازیکن با نظر او صورت گیرد. مربی داخلی شناخت لازم را دارد و مربی خارجی هم باید با تیم آشنا شود. در جراید عنوان شده چندین بازیکن به تراکتور نزدیک شده‌اند اما به نظرم باید دست به عصا تر عمل کرد. در غیر این صورت باشگاه هزینه گزافی پرداخت می‌کند که بی‌نتیجه است.

پیشکسوت تراکتور عنوان کرد: باشگاه تراکتور باید از سال های اخیر درس عبرت بگیرد؛ چه در بحث بازیکن، چه مربی و مدیریت. همچنین هواداران باید پشت تراکتور باشند. اگر هواداران دست از حمایت بردارند؛ این تیم به یک تیم معمولی تبدیل می‌شود. این را قطعاً بدانید که سرمایه اصلی تراکتور هوادارانش هستند که باید در اولویت اول باشگاه قرار بگیرند. برای تراکتور در فصل آینده آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با مدیریت و برنامه‌ریزی، خوب پیش‌برود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۲ ۱۳:۱۴

اگرواقعاً عاشقی دست کن جیبت یکسال خرج تیم رابده ماقبول کنبم عاشق تیمی.