• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041208112
  • خبرنگار : 50536

‌ در هفته‌ی دولت صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در هفته‌ی دولت در آذربایجان شرقی به بهره برداری خواهد رسید.

سید احمد موسوی، روز سه شنبه، ۱۲ تیرماه در نشست خبری گفت: از چهار میلیون مسکن در دوره‌ی شهید رئیسی ۲۰۸ هزار واحد سهم آذربایجان شرقی است که از این تعداد ۹۰ هزار واحد ۹۹ ساله‌ی حمایتی، ۴۰ هزار واحد خودمالکی، ۳۰ هزار واحد بازآفرینی شهری و ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۴ هزار واحد پروژه در سطح‌های مختلف پیشرفت در استان در حال ساخت است، افزود: از این رقم تا به امروز در سه مرحله افتتاح ۲۷ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن پیش فروش آپارتمان نیست بلکه ساخت مسکن با همکاری مردم است، بنابراین دولت سازنده مسکن نیست و وظیفه‌ی آن تسهیل کننده و ایجاد شرایط است. 

موسوی بیان کرد: نهضت ملی مسکن بر اساس آورده‌ی مردم و تسهیلات بانکی تکمیل می‌شود که در حال حاضر قیمت هر مترمربع به صورت ناخالص در نهضت ملی مسکن هشت میلیون و ۲۴۰هزار تومان است.

وی افزود: ۱۱۶۷ مساکن مهر باقی مانده استان در دولت سیزدهم افتتاح شده و ۲۷۳۲ مورد نیز باقی مانده است. 

وی با بیان اینکه مساکن مهر ناقص به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، گفت: مساکن با محوطه ناقص، مساکن مهر بالای ۷۵ درصد پیشرفت که به بهره برداری نرسیده و مساکنی که از آسانسور برخوردار نیستند، این موارد را شامل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: تاکنون برای آسانسورهای مساکن مهر ۱۵۵ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و به صورت رایگان در آن مساکن تعبیه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بالای ۷۵ درصد پیشرفت ۳۰۰‌ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مساکن مهر برای تعاونی‌های زنده و فعال نیز در نظر گرفته شده با این تفاوت تجهیزات از طرف ما خریداری شده و در اختیار آنها گذاشته می‌شود تا خودشان شروع به ساخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: دانشگاه تبریز در اراضی خلعت پوشان حدود ۳۵۰ هکتار زمین دارد که یک قسمت آن بافت تاریخی، گردشگری و بخشی هم کاربری آموزشی دارد. دولت بر اساس تأمین مسکن اعضای محترم هئیت علمی تفاهم نامه بسته که بخشی از اراضی مازاد دانشگاه‌ها برای تأمین مسکن همکاران وزرات علوم تخصیص پیدا کند. 

وی با بیان اینکه از این مکان یک قسمت کوچکی که هیچ ربطی به فضای سبز و بافت تاریخی ندارد برای این امر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: خلعت پوشان ذخیره‌ی آیندگان شهر تبریز است.

موسوی افزود: برای ۷۴ هزار واحد مسکن نهضت ملی در حال ساخت استان ۱۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده‌است.

وی با بیان اینکه تا به امروز از محل پروژه‌های تعریفی برای ۴۶ هزار و ۲۴۵ واحد از طریق بانک‌های استان تسهیلات اختصاص یافته که موفق‌ترین عملکرد را بانک مسکن کسب کرده، گفت: بانک مسکن استان با ۱۱ هزار و ۹۷۰ واحد عقد قرارداد در رتبه یک و بانک ملی با ۵۷۹۳ واحد قرارداد بسته شده، عمده‌ی بار نهضت ملی مسکن را بر عهده دارند.

وی افزود: حدود ۴۵۰۰‌ واحد پروژه برای دهک‌های یک، دو و سه بهزیستی و کمیته امداد در استان در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه چهار پروژه بزرگ کریدوری‌ تبریز_مرند_بازرگان، آزادراه تبریز_ارومیه، آزادراه مراغه_ هشترود و کمربندی ایلخچی در استان در حال احداث است، گفت: کمربندی ایلخچی در زمان به روی آمدن دولت سیزدهم ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در حال حاضر نزدیک  به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

موسوی افزود: در خصوص اتوبان مراغه_هشترود ۲۹ کیلومتر آن در مرحله آماده سازی است که تا پایان شهریور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه تبریز_مرند_بازرگان در اول دولت سیزدهم از ۱۶ درصد پیشرفت برخوردار بود که اکنون به ۴۰ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: افتتاح ۴۴ کیلومتر از راه آهن بستان_تبریز تا ایستگاه خاوران، تقاطع غیر همسطح هریس، تقاطع غیر همسطح در مسیر شبستر به سلماس و... از اقدامات سه ساله‌ی دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در ادامه گفت: ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این شهر در حال اجرا است که با قراردادهای اخیر به ۲۵ هزار واحد رسیده است.

فرهاد سعیدی با بیان اینکه بین ۱۷۳ هزار نفر ثبت نام کننده ۲۷‌هزار نفر واجد شرایط است، افزود: پروژه نیلوفر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که اذعان آنها این بود که این پروژه لوکس‌ترین و با کیفیت‌ترین پروژه طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه کتابخانه شهر جدید سهند که بزرگترین کتابخانه استان به شمار می‌رود در دولت سیزدهم افتتاح شد، ادامه داد: ‌پنج هزار واحد پروژه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این شهر وجود دارد که تضمین آنها آورده‌ی مردم و تسهیلات بانکی است.

بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha