• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041208066
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

۱۳۳ کلاس درس در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

۱۳۳ کلاس درس در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی ۱۳۳ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی در قالب ۳۹ پروژه آموزشی تحت عنوان«یادگار ابراهیم»، همزمان با بهره‌برداری از ۹۵۰ کلاس درس در کشور با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و به مناسبت گرامیداشت چله شهدای خدمت به بهره‌برداری رسید و در حاشیه این آیین، مدرسه شهید سلیمانی آذرشهر نیز افتتاح شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از ۳۹ پروژه آموزشی در استان، توسعه چشمگیر فضاهای آموزشی و پرورشی در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و چله خدمت را روزی پربرکت برای دستگاه تعلیم و تربیت استان عنوان کرد و گفت: شهدای خدمت چه در زمان حیات و چه در زمان شهادتشان در هر دو حالت مایه برکت برای کشور بودند و هستند.

تراب محمدی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان به ویژه حضرت آیت الله شهید رئیسی، رئیس جمهور محبوب و خستگی‌ ناپذیر کشورمان، حضرت آیت الله آل هاشم و دکتر رحمتی، استاندار جهادی استان، اظهار کرد: لازم می‌دانم تشکر ویژه فرهنگیان استان را از دولت سیزدهم به دلیل رویکرد تحول گرایانه این دولت نسبت به آموزش و پرورش، اعلام نمایم.

وی رتبه‌بندی معلمان پس از یک دهه را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدامات بسیار خوب و موثری در این راستا در دولت آیت الله رئیسی انجام گرفت که صرف اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه مدرسه‌سازی یکی از چندین اقدام مهم دولت به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در مجموع در دولت سیزدهم ۲۷۲ مدرسه در قالب ۱۰۷۰ کلاس احداث شده است و امروز به مناسبت چله خدمت ۳۹ پروژه آموزشی در قالب ۱۳۳ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی آماده افتتاح است.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه با برشماری اهم اقدامات دولت شهید ابراهیم رئیسی برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی عنوان کرد: نگاه تحولی دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت سبب شکوفایی آموزش و پرورش در زمینه‌های متعدد از احداث مدارس، برچیده شدن مدارس کانکسی توسعه فضاهای پرورشی و ورزشی، جذب اعتبارات و استخدام‌های چند هزار نفری جهت تامین نیروی انسانی شد.

مسعود سعادتی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۳۳ کلاس در قالب ۳۹ پروژه، متعلق به آذربایجان شرقی است که در دولت شهید رئیسی در مجموع ۲۷۵ پروژه در قالب ۱۰۷۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان استان شد.

وی در تشریح اهم اقدامات انجام گرفته در دولت سیزدهم در آموزش و پرورش بیان کرد: با عنایت به فضاهای آموزشی تحویلی در دولت سیزدهم، سرانه آموزش استان از ۵.۰۵ به ۵.۰۶۱ ارتقا یافت و سرانه استان برای اولین بار ۵.۲۸ درصد از میانگین سرانه کشوری بیشتر شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، بزرگ‌ترین پروژه تجهیزات کشور در قالب ۱۵۶ تریلی و کامیون در قالب ۵۰ میلیارد تومان در سراسر استان جهت تجهیز هنرستان‌ها و مدارس استان، برگزار شد.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، توجه گسترده‌ای به آموزش و پرورش شده است، گفت: علاوه بر توسعه سخت‌افزاری که حرف برای گفتن زیاد است، در نگاه به تعلیم و تربیت نیز تحول گسترده‌ای صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه امروز، اعتبار به معلم و مدرسه بازگشته است، ادامه داد: برگزاری آزمون نهایی با رویکرد جدید موجب شده است تا کلاس درس و کتب درسی در اولویت قرار گیرد.

وی افزایش سرانه پرورشی در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرارداد و افزود: افتخار می‌کنیم که فعالیت‌های تربیتی و پرورشی رونق گرفته و امروز در همه مدارس گروه‌های سرود و تئاتر فعال شده و این مهم در رشد چند ساحتی دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای دارد. 

سعادتی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به آموزش و پرورشی عملی بوده و در شعار خلاصه نشده است، یادآوری کرد: ۲۷۰ فضای ورزشی استان در طی سه سال به ۴۴۰ مورد افزایش پیدا کرده که سهم بزرگی در افزایش سرانه ورزش دانش‌آموزی استان داشته است.

وی اضافه کرد: در ۵۰۰ مدرسه فضای امن برای ورزش دانش‌آموزان ایجاد شده و این محصول یک نگاه راهبردی در آموزش و پرورش است‌، بر همین اساس طرح شهید سلیمانی سه با اولویت ورزش دختران اجرا خواهد شد که تنها ۲۵ پروژه بزرگ و کوچک در آذرشهر در ۲سال گذشته افتتاح شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه بیشترین استخدام‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم انجام شده است، اظهار کرد: ۷۰ هزار نفر تنها امسال به سیستم تعلیم و تربیت وارد می‌شوند که این در سایه نگاه تحولی به این حوزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha