• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99060100684
  • منبع : نمایندگی همدان

نایب رئیس شورای شهر همدان:

مردم با شورای محله در سرنوشت شهر و محله‌شان دخیل می‌شوند

مردم با شورای محله در سرنوشت شهر و محله‌شان دخیل می‌شوند

ایسنا/همدان نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای اجتماعی محله باعث می‌شود مردم در سرنوشت شهر و آینده محله‌شان دخیل باشند.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: از دوره پنجم‌ اکثریت اعضای شورا به دنبال این‌ بودند که‌ مشارکت مردم را در کارهای اجتماعی بالا ببرند و ضعفی که همیشه در شهرها به ویژه در شهرهایی مانند همدان وجود دارد این است که مردم خیلی سخت خودشان را در کارها مشارکت می‌دهند. 

وی توضیح داد: هر چقدر بتوانیم درصد مشارکت مردم را در مدیریت شهری بالا ببریم ‌می‌توانیم اولویت‌ها را بهتر تشخیص دهیم و هزینه‌ها را کاهش دهیم و این امر مستلزم آن است که راهکارهایی پیدا کنیم که مردم در فعالیت‌های مرتبط با شهرنشینی ورود و مشارکت کنند.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه مردم از قدیم در کارهای اجتماعی همکاری داشتند، اظهار کرد:‌ متأسفانه این مشارکت آرام آرام کمرنگ شده و مردم در فعالیت‌های مرتبط به زندگیشان نقش کمتری دارند و انتطار دارند همه کارها به صورت اتوماتیک انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم در کارها مشارکت کنند بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند برای محله‌شان چه اتفاقی بیفتد، یادآور شد: به همین منظور چند طرح در شورای شهر داده شد که جشنواره شهروندان نمونه یکی از آن‌ها بود.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه این جشنواره دو سال برگزار شده و سال سوم هم در شرف برنامه‌ریزی است، افزود: هدف از این جشنواره ابتدا الگوسازی و سپس آماده کردن بستری برای وارد کردن علاقمندان به شورای اجتماعی محله است. 

این عضو شورای شهر همدان اضافه کرد: تاکنون شورای اجتماعی محله در ۱۲ محله راه‌انداری شده و خروجی خوبی داشته است همچنین بنا داریم شورای اجتماعی را در کل محلات شهر همدان راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات و استقبال خوبی از شورای اجتماعی محله صورت گرفته است، گفت: در شورای اجتماعی محله مردم به مدیریت شهری می‌گویند چه کاری برای محله‌شان انجام دهند، اختیاراتی نیز به این مجموعه داده‌ایم که از جمله آن‌ها پروژه‌های محله محور و اختصاص بودجه به آن‌ها است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: ‌مدیریت شهری را هم به این سمت بردیم که براساس پیشنهادها و نیازهای شورای اجتماعی محله کارها را انجام دهد و دستگاه‌های خدمات رسان را هم وارد کار کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha