• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040906096
  • خبرنگار : 50037

پیگیری راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در اسدآباد

پیگیری راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی  در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از در دست پیگیری بودن راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان جز برنامه‌های اداره میراث فرهنگی بوده که با تامین اعتبار لازم به طور قطع نسبت به این امر مهم و ضروری در شهرستان اقدام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن اسدآباد در مسیر کریدور غرب کشور و نیز  واقع شدن در بزرگراه کربلا و عتبات عالیات و تردد بسیار مسافران راه‌اندازی نمایشگاه  دائمی صنایع دستی  در شهرستان ضرورت دارد.

وی با اشاره به بازارچه موقت و فصلی صنایع دستی، خاطر نشان کرد: صنعتگران صنایع دستی شهرستان به دلیل پیش فروش کردن یکساله تولیدات صنایع دستی خود معمولا چندان راغب به راه‌اندازی بازارچه موقت نیستند.

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد یادآور شد: ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان به طور قطع از نقش موثری در ارتقای توانمندی‌های هنرمندان بویژه بانوان  اسدآبادی و نیز اشتغال‌زایی شهرستان و منطقه برخوردار خواهد بود.

اکبری شایگان در ادامه با اشاره به آغاز پروژه‌های عمرانی اداره میراث فرهنگی شهرستان تصریح کرد: مرمت و تعمیر اثر تاریخی  پل شکسته، اثر تاریخی آب انبار صفوی، حمام قدیمی آجین متعلق به  اواخر دوره  صفویه،  حمام قدیمی کمک سفلی، اجرای فاز دوم مرمت بافت با ارزش روستای حبشی، اجرای پیاده راه و حریم آب انبار صفوی از جمله پروژه‌هایی است که در سال جاری مرمت و بازسازی و اجرای این پروژه‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اعتبارات اختصاص داده شده از محل اعتبارات سفر دولت شهید رئیسی اثر تاریخی آب انبار و پل شکسته به صورت صد درصدی در سال جاری به اتمام برسد ضمن اینکه  با این اعتبارات پیشرفت فیزیکی سایر  پروژه‌های فوق نیز در سال‌جاری به مرحله  قابل قبولی خواهد رسید.

اکبری شایگان گفت: برای فاز دوم مرمت بافت با ارزش روستای حبشی و ادامه سنگ‌فرش کردن معابر این روستای گردشگری اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیون تومان، برای مرمت اثر تاریخی پل شکسته ۴۰۰ میلیون تومان، حمام آجین  ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha