• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403040906032
  • خبرنگار : 71271

بسته اخبار علم و فناوری

بازیابی خاطرات از دست رفته ناشی از کمبود خواب/چسبی برای مادام‌العمر شدن خاطرات!

بازیابی خاطرات از دست رفته ناشی از کمبود خواب/چسبی برای مادام‌العمر شدن خاطرات!

ایران و جهان در روزی که گذشت شاهد اخبار متفاوتی در حوزه علم و فناوری بود که در این بسته خبری به طور خلاصه به مرور آنها می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، امروز شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ اخبار گوناگون و قابل توجهی در دنیای علم و فناوری مخابره شد که در این بسته خبری به صورت خلاصه آنها را از نظر می‌گذرانیم.

از کشفی که می‌تواند خاطرات را برای همیشه ماندگار کند و برگرداندن حافظه با داروی آسم تا احتمال تعبیه باتری قابل جدا شدن در آیفون ۱۶ و بی‌توجهی به فناوری سبز «امحاء پسماند» ایرانی و واردات دستگاه‌هایی با فناوری منسوخ به کشور همگی از اخبار جالب توجه امروز بودند.

گفتنی است که شما مخاطبان گرامی می‌توانید با لمس هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده است، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید

کشفی که می‌تواند خاطرات را برای همیشه ماندگار کند

پژوهشگران یک «چسب مولکولی» یافته‌اند که باعث می‌شود خاطرات به صورت مادام‌العمر در حافظه ماندگار شوند. به گفته آنان این کشف می‌تواند توضیح دهد که ما چگونه می‌توانیم خاطرات دوران کودکی خود و دیگران را از زمان‌های دور به راحتی به خاطر بسپاریم.

برگرداندن حافظه با داروی آسم!

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه خرونینگن هلند نشان می‌دهد که خاطرات از دست رفته ناشی از کمبود خواب را می‌توان با داروهایی که هم اکنون در بازار وجود دارند، بهبود بخشید.

بی‌توجهی به فناوری سبز «امحاء پسماند» ایرانی و واردات دستگاه‌هایی با فناوری منسوخ به کشور

در حالی که کشور ژاپن سامانه‌های گازی‌سازی زباله را به عنوان یک فناوری دوستدار طبیعت برای امحاء پسماندها در میانه شهر توکیو نصب کرده است، تکنولوژی Gasification فناوران ایرانی، همچنان در فاز پایلوت مانده است و نسبت به واردات دستگاه‌های امحاء زباله با فناوری‌های منسوخ اقدام می‌شود.

احتمال تعبیه باتری قابل جدا شدن در آیفون ۱۶

گوشی هوشمند جدید شرکت اپل یعنی «آیفون ۱۶» ممکن است برای مطابقت با قانون اتحادیه اروپا، به باتری قابل جابجایی تجهیز شود.

انفجار بمب باقی‌مانده از جنگ جهانی دوم در کارخانه تسلا!

یک بمب به جا مانده از جنگ جهانی دوم در کارخانه تسلا واقع در آلمان کشف شده به دلیل خطر بالای جابجایی، امروز به صورت عمدی در همان محل منفجر می‌شود.

پژوهشگران «دانشگاه براون» با بررسی‌های جدید درباره لرزه‌های مریخ، شواهد جدیدی را درباره برخورد سنگ‌های فضایی با سطح این سیاره به دست آورده‌اند.مریخ هر سال با صدها سنگ فضایی بمباران می‌شود

تاریخ دقیق بازگشت «استارلاینر» هنوز مشخص نیست

کپسول فضایی «استارلاینر» شرکت «بوئینگ» هنوز تاریخ دقیقی را برای بازگشت به زمین ندارد و ماموریت آن باز هم تمدید می‌شود.

آیا گوشت‌های گیاهی سالم‌تر هستند؟

در سال‌های اخیر، گوشت‌های گیاهی جایگزین گوشت معمولی(PBMAs) به یک انتخاب محبوب برای افراد آگاه به سلامتی که به دنبال کاهش مصرف گوشت هستند، تبدیل شده‌اند. اما آیا این جایگزین‌ها واقعا برای سلامت قلب‌ ما مفیدتر هستند؟ یک مطالعه‌ جدید به این پرسش پاسخ داده است.

با این ابزار هوشمند نگهداری از گیاهان آپارتمانی آسان می‌شود

گیاهان آپارتمانی چند سالی است که بسیار محبوب شده‌اند، اما بسیاری از ما به سختی مراقبت از آنها را یاد گرفتیم و دریافتیم که نگهداری از فضای سبز داخل خانه همیشه کار ساده‌ای نیست. اکنون یک ابزار کوچک قرار است همه این چالش‌ها را تغییر دهد و اطلاعاتی را در لحظه در مورد نیازهای گیاهان به شما ارائه کند.

عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک از راه می‌رسند!

مارک زاکربرگ در یک مصاحبه جدید، افکار خود و برنامه‌های شرکت متا برای عینک واقعیت افزوده هولوگرافیک را به اشتراک گذاشته است.

ساخت اولین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو به دست سامسونگ

شرکت سامسونگ اولین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو را برای گوشی‌های هوشمند ساخته است.

از ارائه سیستم‌های یکپارچه مخابرات تا سرویس تلفن مرکزی در الکامپ

همرمان با آغاز به کار نمایشگاه الکامپ از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی پاویون دانش‌بنیان‌ها برپا شد و آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه معرفی شده‌اند.

ارائه گزارشی از فعالیت‌های اقیانوس‌شناسی ایران در ‏IOC‏

با حضور ایران در کمیسیون بین‌دولتی اقیانوس‌شناسی یونسکو، گزارشی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی ارائه شد.

اعلام محور برنامه‌های برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان در قزوین/بانک سهم‌آب راه‌اندازی می‌شود

در راستای امضای توافق‌نامه برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان قزوین، ظرفیت‌های دانش‌بنیان به کمک بخش آب و کشاورزی این استان خواهند رفت.

تفرش با زلزله ۳.۱ لرزید/ثبت دو زلزله ۲.۹ و ۳.۵ در بیرم فارس

در هفته گذشته تفرش استان مرکزی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ لرزید و در بیرم استان فارس بعد از یک زلزله به بزرگای ۲.۹، زمین‌لرزه دیگری به بزرگای ۳.۵ به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha