• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040805263
  • خبرنگار : 50590

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان: رئیس جمهور آینده در جناح‌بندی‌ها و بازی‌های سیاسی گرفتار نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان: رئیس جمهور آینده در جناح‌بندی‌ها و بازی‌های سیاسی گرفتار نشود

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: فرد منتخب باید در پیشگاه الهی در برابر تک تک آراء مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشد، به‌طوری‌که از رئیس جمهور آینده این انتظار می‌رود که درجناح بندی‌های سیاسی و بازی‌های سیاسی گرفتار نشود.

آیت الله حبیب‌اله شعبانی موثقی جمعه ۸ تیرماه در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نمازجمعه همدان، با بیان اینکه امروز دشمنان ما منتظر است که ببیند چه اتفاقی در کشور می‌افتد، اظهار کرد: همان‌های که تحریم‌ها را به ما تحمیل می‌کنند مردم را به عدم مشارکت تشویق می‌کنند که با مشارکت شما دشمن نا امید می‌شود.

وی افزود: رعایت تقوا در برخی از شرایط جامعه پر اهمیت‌تر می‌شود و فضای انتخابات از مواردی است که افراد باید تقوای بیشتری را پیشه کنند و ازهم استانی‌های عزیز دعوت می‌شود که در انتخابات شرکت کنند، به‌طوری‌که رهبر انقلاب اسلامی امروز صبح فرمودند عزت و سرافرازی کشور با مشارکت حداکثری اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه راه حل تغییرها شرکت درانتخابات است، تصریح کرد: کاندیداها با سلایق مختلف به میدان آمدند و برنامه‌های خود را عنوان کردند و مردم عزیز با در نظر گرفتن برنامه هر نامزد می‌توانند به آن رأی دهند.

امام جمعه همدان تأکید کرد: مردم به کسی رأی دهند که توانایی اداره جامعه را داشته باشد. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که نسبت به مردم، جامعه واسلام خیرخواه باشد و نسبت به دشمن تسامح ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآورشد: از بین این چهار نامزد هر شخصی که رأی بیاورد مردم باید بپذیرند و بعد از اینکه رئیس جمهورمی‌آید در برابر او خاضع باشیم و رئیس جمهور به عقل سیاسی وبه اداره تخصصی کشور توجه داشته باشد.

شعبانی موثقی با تاکید براینکه رئیس جمهور نباید خود را در ستادهای انتخاباتی محصور کند، اضافه کرد: تا دیروز فرصت وعده دادن بود اما از فردا فرصت عمل کردن و تحقق وعده‌هاست. باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق وعده‌ها استفاده کند. رئیس جمهور نباید فکر کند چند میلیون رأی آورده است تا دچار غرور و خود برتربینی نشود بلکه باید مردمی‌تر باشد چرا که اعتماد مردم یک نعمت الهی است و شکرانه این نعمت تواضع در برابر مردم است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور نباید به افراد کاخ نشین که دارای تجربه‌های بسیار اما پوسیده‌اند اعتماد کند، ادامه داد: اگر دولت بخواهد خدمت کند تعیین وزرا بسیار مهم است. گاهی نقش یک وزیر از خود رئیس جمهور بیشتر خواهد بود، بنابراین باید کسانی را انتخاب کند که موثر باشند، به طوری‌که بنا بر روایتی از امام علی(ع) مسئولان در استفاده از افرادی که تنبل هستند و مدام به دنبال بهانه گرفتن هستند، پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha