• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040805311
  • خبرنگار : 50416

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

روایت چهاردهمین حضور در ملایر

روایت چهاردهمین حضور در ملایر

ایسنا/همدان پس از شهادت سیزدهمین رئیس جمهور کشور عزیزمان ایران که ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هنگام بازگشت از آئین افتتاح سد قیز قلعه‌سی آذربایجان شرقی در جنگل‌های ارسباران در حین خدمت صادقانه و مجاهدانه به شهادت رسید، با تشکیل جلسه سران قوا، هشتم تیر به عنوان روز برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد.

مردم در حالی‌که سیاه‌پوش و داغدار شهید جمهورشان «سید محرومان» بودند، باید طی ۵۰ روز بنا بر نص صریح قانون اساسی خود را آماده انتخاباتی زودهنگام می‌کردند تا وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب و خدمات شایسته شهید جمهور را به رخ جهانیان بکشند و نشان دهند درست است که این حادثه کام یک ملت را تلخ کرد و یک ایران رئیس جمهوری مردمی، با کفایت و پرتلاش را از دست داد که به قول مقام معظم رهبری خستگی نمی‌شناخت، اما این راه همچنان ادامه خواهد داشت.

مردم ایران طی ۴۵ سال اخیر نشان دادند نه گرمای سوزان تابستان و نه سرمای سوزناک زمستان و نه اخبار دروغین و تحریکات شبکه‌های معاند آنها را لحظه‌ای از آرمان‌هایشان دور نمی‌کند و خون جوانان در هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای حمله تروریستی به شیراز و کرمان و شهدای خدمت مهری است که بر برگه زرین این انقلاب می‌درخشد.

و امروز در ملایر، مردم شهید پرور و انقلابی دیار کریم‌خان زند به تأسی از خون شهیدان و لبیک به فرامین امامین انقلاب و استمرار راه و منش شهید جمهور، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا با حضور پرشور و حداکثری خود، رئیس جمهوری اصلح انتخاب کنند.

در این دوره از انتخابات ۱۹۹ شعبه و بیش از ۵۰۰۰ نفر به عنوان مجریان برگزاری انتخابات در ملایر حضور دارند.

خانمی که به همراه دختر کوچکش در یکی از شعبات اخذ رأی حاضر شده است، به خبرنگار ایسنا گفت: انتخابات مهم‌ترین صحنه سیاسی کشور است و من به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه ایران بر خود واجب می‌دانم در این صحنه نقشی داشته باشم.

وی به ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح اشاره و مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین ملاک‌های من در این انتخابات، این است که کاندیدای مورد نظر ادامه دهنده راه شهید آیت‌الله رئیسی باشد و مانند او با محرومان نشست و برخاست کند و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشور به کار بگیرد.

یک معلم نیز که به همراه همسر و دو فرزند کوچک خود برای رأی‌گیری آمده است، گفت: چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی بهترین فرصت برای ادای دین نسبت به این خادم‌الرضا بود و من برای ادای دین به او امروز به همراه خانواده پای صندوق‌های رأی حاضر شدم تا در تداوم راه نیمه تمام شهید جمهور سهمی داشته باشم.

یک جوان رأی اولی اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین بار است که قرار است رأی دهم استرس زیادی دارم و برای این انتخاب، تقریبا همه مناظرات کاندیداها را نگاه و اهداف و برنامه‌هایشان را بررسی کردم و امیدوارم بهترین انتخاب را داشته باشم.

وی ادامه داد: از اینکه می‌توانم در تعیین سرنوشت خودم و همکلاسی‌ها و دوستانم و بیشتر از آن کشورم سهیم باشم احساس خوبی دارم، از طرفی کمی نگرانم که نکند تصمیم اشتباهی بگیرم.

یک جوان دهه هشتادی نیز با بیان اینکه ایران کشوری مردمی است، شرکت در انتخابات را وظیفه خود دانست و افزود: مردم ما توانمند هستند و نیازی به غرب ندارند. بنابراین به رئیس جمهوری مقتدر و شجاع رأی می‌دهم که مانند شهید رئیسی مردم دار و در بین مردم باشد. 

یک خانم حدودا ۵۰ ساله نیز که به همراه خواهرش در شعبه اخذ رأی حاضر شده است، به ایسنا گفت: شرکت در انتخابات یک جهاد است و انتخاب فرد اصلح موجب پیروزی در این جهاد خواهد شد.

وی مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه را مهم‌ترین اصل در این انتخابات خواند و بیان کرد: برای ساختن آینده فرزندانمان شرکت در انتخابات ضروری است و در مرحله بعد باید نسبت به کاندیداها و سوابق و برنامه‌های آنها آگاهی کامل داشته باشیم تا خدایی نکرده در انتخابمان دچار اشتباه نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha