• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040906124
  • خبرنگار : 71489

رئیس ستاد انتخابات پزشکیان:

پزشکیان انقلابی است/نگویید رئیس‌جمهور اختیار ندارد/ برگزاری انتخابات مطلوب جای تشکر دارد

پزشکیان انقلابی است/نگویید رئیس‌جمهور اختیار ندارد/ برگزاری انتخابات مطلوب جای تشکر دارد

رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به زیبایی اشخاص رای نمی‌دهیم بلکه به کارآمدی جهان بینی و اندیشه اشخاص که اساس برنامه‌های توسعه را شکل می‌دهند رای می‌دهیم. نقش رئیس‌جمهورها در این است که بگویند برنامه‌های توسعه با چه اهداف چشم اندازها و گفتمان‌هایی اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ پس از برگزاری مرحله اول انتخابات و راه‌یابی پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه انتخابات مرحله اول به لطف خدا و توجه و دقت همه دست‌اندرکاران اعم از شورای محترم نگهبان وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور هر چهار نامزد فعالی که به داخل خط رسیدنند  به نحو مطلوب و درستی برگزار شد و جای تشکر و تبریک دارد.

برنامه‌های توسعه با چه اهداف چشم اندازها و گفتمان‌هایی اجرا می‌شود؟

وی افزود: خوشبختانه همانطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد آقای دکتر مسعود پزشکیان در مرحله اول با رتبه نخست به همراه آقای جلیلی وارد مرحله دوم شد؛ در این مهلت باقی مانده فرصتی است تا دو نامزد مرحله دوم آخرین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درباره آینده کشور با مردم مطرح کنند. طبیعت رقابت این است که هر دو نامزد تلاش کنند همراه با معرفی دیدگاه‌های خود به مردم نسبت به دیدگاه‌های یکدیگر نیز نقد داشته باشند و لازمه انتخابات نیز همین است؛ ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم چرا که موجب بالا رفتن آرای مردم و انتخاب رئیس جمهور اصلح خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: فرق انتخابات مرحله دوم و مرحله اول این است که دیگر نامزدها متعدد نیستند و تنها دو کاندیدا حضور دارند؛ ما به زیبایی اشخاص رای نمی‌دهیم بلکه به کارآمدی جهان بینی و اندیشه اشخاص که اساس برنامه‌های توسعه را شکل می‌دهند رای می‌دهیم. نقش رئیس جمهورها در این است که بگویند برنامه‌های توسعه با چه اهداف چشم اندازها و گفتمان‌هایی اجرایی شود.

عبدالعلی زاده با اشاره به تدوین چشم انداز ۲۰ ساله ۱۴۰۴ در دولت اصلاحات گفت: در این برنامه اهدافی فراتر از بودجه‌های سالیانه دولت کل کشور به عنوان چشم انداز برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شد؛ اما متاسفانه بعد از دولت اصلاحات دولتی آمد که به توسعه فکر نمی‌کرد. در این دولت هیچ توسعه‌ای اتفاق نیفتاد و هیچ کدام از اهدافی که در چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین شده بود حاصل نشد؛ بنابراین انتخاب رئیس جمهور بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: گفتمانی که الان میان دو نامزد انتخابات مطرح است گفتمان‌های شفافی است که در طول ۱۵ روز تبلیغات مرحله اول و ۵ مناظره به خوبی نشان داده شد؛ یک نامزد کاندیدای وضع موجود کاندیدای طرفدار تحریم مخالف‏FATF است اما در مقابل آقای پزشکیان کاندیدای برداشتن تحریم‌ها و گشودن رابطه عادلانه با کشورهای جهان بر مبنای برد برد است و در سیاست داخلی نیز به دنبال تفاهم تعامل و گفت‌وگو است. نگویید رئیس جمهور اختیار ندارد بلکه رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان با تاکید بر این‌که «باید در رسانه‌ها به تشریح مواضع عملکردی دو رقیب انتخابات بپردازیم تا مردم بدانند به چه چیزی رأی می‌دهند و ۲۰ سال دیگر بر اساس رأی امروز چه اتفاقی می‌افتد»، گفت: پزشکیان عنصری اجرایی است. مردم باید بدانند که در انتخاب یک یا دو به ترتیب الفبا یک پزشکیان است، به ترتیب امتیاز از مرحله اول هم یک پزشکیان است و دوم آقای جلیلی است. حالا بین یک یا دو چقدر توان اجرایی را انتخاب می‌کنند؟ آیا کسی که امتحان اجرا را داده، مانند پزشکیان و پله پله آمده تا وزارت و حالا می‌خواهد رئیس جمهور بشود بهتر نیست؟

انقلابی آقای پزشکیان

وی ادامه داد: دیدگاه‌های نامزدهای ریاست جمهوری خیلی مهم است؛ یکی طرفدار جهانی و با جهان زیستن است و دیگری نه؛ بنابراین مردم باید بدانند چه کسی را انتخاب می‌کنند؛ این وظیفه رسانه‌هاست که به مردم بگویند چرا انتخاب می‌کنید. یکی به عنوان یک پزشک و متخصص اجرایی در بخش درمان و یک جراح ممتاز کشور آمده و می‌خواهد برای مردم رفاه ایجاد کند. آن یکی در مقابل، می‌گفت ما درب منازل مردم گوشت و میوه می‌دهیم؛ این تبلیغات شرم‌آور است؛ فریب تا کجا؟ لازم نیست گوشت میوه را دم در خانه ما بیاورید قیمت منصفانه بگذارید خودمان می‌آییم و می‌خریم. آیا دولت می‌خواهد جای مغازه‌های سر کوچه را هم بگیرد چون نمی‌تواند دلال‌ها را کنترل کند؟ مدیری که نمی‌تواند دلال‌ها را کنترل کند چگونه می‌خواهد مملکت را کنترل کند. این چه وعده‌ای است که به مردم می‌دهید؟ این چه توهینی نیست به مردم می‌کنید؟ چنین تبلیغات‌هایی خیلی زشت و بد است با پررویی کار را به جایی رسانده‌اند که انقلاب را هم مصادره می‌کنند، لفظ انقلاب، جبهه انقلاب، انقلابی‌ ما هستیم، شما زمان انقلاب کجا بودید؟ انقلابی آقای پزشکیان است که برادر ایشان در همان روزهای اول انقلاب شهید شد و خودش به جبهه رفت، هم در جبهه جنگید و هم در جبهه سازمان دهی بهداشت و درمان رزمنده‌ها را بر عهده‌دار داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان تاکید کرد: کجا به این‌ها اجازه داده که نام خودشان را جبهه انقلاب بگذارند؛ اسم خودتان را بگذارید جبهه اصولگرا یا اصلاح‌طلب، اما انقلاب برای همه ما است، اینها می‌خواهند همه جا را مصادره کنند. مردم باید آگاهانه بگویند که به کدام نگاه و کدام تصور و کدام جهان بینی رای می‌دهند.

عبدالعلی زاده با بیان این‌که «در انتخابات فقط انتخاب یک شخص مطرح نیست»، عنوان کرد: در انتخابات موضوع جهان‌بینی‌ها، نگاه و تصورات و تفکر در ارتباط با آینده کشور مطرح است. اگر ما حزب داشتیم و احزاب فعال بودند و نامزدها از طریق حزب معرفی و انتخاب می‌شدند و حزب پشتوانه آن‌ها بود، آن زمان می‌گفتیم این حزب که نامزدش این شخص است برنامه‌اش چیست؛ آن زمان به برنامه رای می‌دادیم و آنگونه خیلی بهتر بود اما الان اینگونه نیست و هر نامزدی به تنهایی به میدان می‌آید و بعد جبهه‌ها و حزب‌ها از او حمایت می‌کنند.

خبرنگاران پول‌پاشی‌ها را افشا کنند

وی اظهار کرد: ما واژه‌ها را از واقعیت منحرف می‌کنیم؛ یکی از واژه‌هایی که منحرف شده موضوع اقوام و ایرانی بودن است. در دنیا به کسانی که در ایران به دنیا آمده‌اند می‌گویند ایرانی؛ این شخصیت ایرانی برآیند مجموعه رنگین کمان اقوام ایرانی است؛ ایرانی بودن با قومیت هیچ فرقی ندارد و همه اقوام ایرانی هستند اگر می‌گوییم که مراقب باشید پزشکیان ترک است بررسی کنید و ببینید که آیا او در پیشینه خود سهمیه‌بندی به اسم قومیت دارد یا نه!

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان همچنین عنوان کرد: خیلی برای من ناراحت کننده است که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی یک نامزدی بگویم که پول خرج کردن در کسب رای می‌تواند تاثیر بگذارد و در بین رقبا کمترین هزینه را ما داشته‌ایم اما متاسفانه این پول پاشی‌ها وجود دارد و خبرنگاران باید حتماً این مسائل را افشا کنند. پزشکیان می‌گوید من از آزادی مطبوعات و آزادی خبرنگاران دفاع می‌کنم؛ چراکه وظیفه خبرنگار کشف جرم است و اگر در کشور فساد زیاد است به این دلیل است که آزادی رسانه و آزادی مطبوعات و آزادی خبرنگار وجود ندارد.

عبدالعلی‌زاده در ادامه نشست خبری در پاسخ به این پرسش که برنامه شما برای مرحله دوم انتخابات چیست؟ گفت: برنامه ما حرف زدن با مردم و بالا بردن آگاهی مردم در جامعه است. لذت انتخابات بر همین است که فرصتی برای آگاه کردن مردم در جامعه پیدا می‌شود و مردم نیز می‌توانند حرف‌های خود را مطرح کنید. برگزاری همین جلسه نشست خبری و طرح این موضوع که به جای نام‌ها به تفکرها و جهان‌بینی‌ها بپردازیم خودش یک نوع آگاه کردن مردم است.

 ..... و شما چه کاره کشوری هستید که نگذارید؟

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر محمد باقر قالیباف مبنی بر این‌که نباید بگذاریم جریان اصلاحات به قدرت بازگردد و همه باید تلاش کنیم که جلیلی رئیس جمهور شود، عنوان کرد: باید از آقای قالیباف پرسید که منظورش از این حرف چیست؛ این اعترافی است که آقای قالیباف آقای جلیلی و افراد دیگری در این طیف می‌کنند و اینکه آقای زاکانی گفت  می‌مانم و نمی‌گذارم شما رئیس جمهور شوید که البته آقای روحانی پاسخ او را داد. واقعیت این است که این راه و رسم اداره کشور نیست؛ نمی‌گذارم به چه معناست و شما چه کاره کشوری هستید که نگذارید؟ این حرفا یعنی گردن کلفتی و توهین به مردم؛ به فردی که از با فرایند قانونی از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و با سابقه روشن  شایستگی‌های خود برای ریاست جمهوری نامزد شده است، می‌گویید که نمی‌گذارم رئیس‌جمهور شوی بعد می‌گویید من قانون مدار و ولایی هستم؟

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان افزود: اصلاحات با افتخار از دوران آقای خاتمی شروع شده است و ۸ سال از نظر همه شاخص‌های اقتصادی و سیاسی بهترین دولت بعد از انقلاب کشور بوده است؛ این‌ها می‌ترسند که اصلاح طلب‌ها سر کار بیایند و صداقت پاکدستی، پاکدامنی و کارآمدی را به نمایش بگذارند؛ دولت روحانی با کمک از اصلاح طلب‌ها زحمت کشیدند و آبرومندانه برجامی تهیه کرد که برد- برد بود اما برخی در داخل آن را در چاه انداختند؛ الان همین‌ها با وعده رفع شکلات و بازگرداندن برجام می‌خواهند از مردم رای بگیرند. من نمی‌دانم آقایان چه می‌گویند اما خبرنگار شجاعی باید در تیتر مطلب خود بنویسد که آقای قالیباف شما که هستید که نمی‌گذارید فرایند قانونی انتخابات در کشور برگزار شود؟ هم زاکانی و هم آقای قالیباف این حرف را زدند.

برجامی را که در چاه انداختید امروز دامن شما را گرفته است

عبدالعلی زاده گفت: بگویند دولت آقای خاتمی و دولت آقای روحانی جرمشان چیست؟ شما که روی کار آمدید برجامی که در حال باز کردن درهای جهانی به روی ایران بود را در چاه انداختید و باز می‌گویید مقصر فقر و بدبختی روحانی است؟ اگر این‌گونه است دولت آقای رئیسی را چه می‌گویید در سه سال چقدر گرانی داشتیم؟ اینکه شما برجامی را در چاه انداختید امروز دامن شما را گرفته است. شما که توانمندی مذاکره با طرف‌های خارجی را ندارید؛ شما حتی با فرزندان خود نمی‌توانید صحبت کنید حالا می‌گویید که می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید و برجام بهتری برای ما بیاورید؟

پزشکیان وعده مقام به کسی نداده است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه کسانی اعضای کلیدی کابینه پزشکیان هستند؟ اظهار کرد: اگر در شرایط عادی بودیم و می‌دانستیم که سال آینده در خرداد ماه کار دولت تمام می‌شود و انتخابات جدیدی برگزار می‌شود، این امکان فراهم بود که وزرای کلیدی و اعضای تاثیرگذار کابینه معرفی شوند اما متاسفانه به علت حادثه‌ای که رخ داد و رئیس جمهور وقت و همراهان او جان خود را از دست دادند، در شرایط اضطرار هستیم و باید ظرف ۵۰ روز دولت تشکیل شود؛ طبعاً تا پیش از این ۵۰ روز در فکر آقای پزشکیان چنین موضوعاتی مطرح نبود در نتیجه وقتی وارد انتخابات شد فقط از دوستان و نزدیکان خود برای حضور در ستاد انتخابات خود دعوت کرد وعده مقام به کسی نداد؛ دست آقای پزشکیان کاملاً برای انتخاب کابینه خود باز است. من دیشب در جلسه‌ای که با ایشان داشتم به او مطرح کردم که اعضای کابینه خود و همچنین دفتر خود را در صورت انتخاب عنوان رئیس‌جمهور باید معرفی کند.  ایشان هنوز به سمت انتخاب فردی نرفته است اما به جهت فرایند مجبور است پس از آن‌که به عنوان منتخب رای بیاورد تعدادی از افراد را انتخاب کند و پس از تنفیذ یک ماه فرصت معرفی کابینه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان ادامه داد: البته با توجه به این‌که آقای پزشکیان ۴ دوره کامل نماینده مجلس بوده است افراد بسیاری را می‌شناسد دست و ذهن او پر از اسم‌هاست؛ ان‌شاءالله با روش‌هایی که پیش خواهیم گرفت آقای پزشکیان پس از کسب رأی از مردم و تنفیذ مقام معظم رهبری لیست کابینه خود را معرفی خواهند کرد.

مردم تصور می‌کردند پزشکیان را برای بازار گرمی آورده‌اند که مردم در انتخابات شرکت کنند

عبدالعلی زاده در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که با توجه به عدم مشارکت ۶۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات، برنامه پزشکیان برای جذب این ۶۰ درصد که هنوز قانع نشده‌اند چیست؟ گفت: یکی از دلایل این‌که در مرحله اول یخ آراء خاکستری باز نشد این بود که بخشی از مردم نگران بودند. درست یا غلط در چند سال اخیر در جامعه واژه‌ای با عنوان «مهندسی انتخابات» جا افتاده که واژه خطرناکی است، این‌که ما می‌نویسیم «حسن»، می‌خوانند «وحید» شایعه است؛ من آن را تأیید نمی‌کنم؛ ولی رسانه‌های خارجی به آن دامن می‌زنند؛ مردم تصور می‌کردند پزشکیان را برای بازار گرمی آورده‌اند که مردم در انتخابات شرکت کنند، بعد هم بگویند او رأی نیاورد اما انتخابات خیلی درست اصولی و قانونی برگزار شد و آقای پزشکیان نیز رتبه نخست را آورد و این موضوع نشان داد که این حرف‌ها شایعه است و اساسی ندارد؛ ما امیدواریم در چهار روز تبلیغات پیش رو صدای‌مان را به گوش عزیز عزیزانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند برسانیم؛ معمولاً در هیچ کشوری ۱۰۰ درصد واجدین شرایط پای صندوق نمی‌آیند بالای ۶۰ درصد مشارکت قابل قبولی گفته می‌شود. من قبول دارم که مشارکت در مرحله نخست انتخابات کم بوده است، اما خوشبختانه در مرحله اول مقداری از یخ‌های افراد آب شد و پای صندوق‌ها آمدند. در مرحله دوم بنای ما بر حفظ ۴۰ درصد مشارکت کننده فعلی و افزایش بیش از ۱۰ درصدی مشارکت کنندگان است.

ان‌شاءالله پزشکیان می‌آید و تحریم را برمی‌دارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه پزشکیان برای امید آفرینی فارغ از سیاست خارجی تاکید کرد: قطعاً دولت آقای پزشکیان حل مشکلات داخلی کشور را به بهانه تحریم به تاخیر نخواهد انداخت و اگر مذاکرات برای رفع تحریم شروع شود، برنامه‌ریزی و کار برای اقتصادی داخلی شروع خواهد شد؛ البته اگر تحریم‌ها نباشد سرعت و شدت حرکت به سوی تحول اقتصادی بیشتر خواهد شد اما اگر هم تحریم مذاکرات تحریم طول بکشد، مردم احساس خواهند کرد که در کشور شغل ایجاد شده، کار راه افتاده و اقتصاد به حرکت در آمده است. ان‌شاءالله پزشکیان می‌آید و تحریم را برمی‌دارد اما تا پیش از آن چرخ دنده‌های کشور برای سازندگی به حرکت در خواهد آمد. خود سازندگی بهترین راه برای مبارزه با تورم است. برنامه دولت احتمالی آقای پزشکیان برای ایجاد امید ایجاد اشتغال و شفاف سازی است؛ دغدغه آقای پزشکیان از روز اول مبارزه با فساد است و در این خصوص حمایت از رسانه‌هاست.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره نحوه تعامل پزشکیان با کارشناسان به ویژه در مورد موضوع بنزین و این‌که آیا اتفاقی که در دولت روحانی در خصوص بنزین رخ داد تکرار می‌شود؟ گفت: دولت اگر تعاملی باشد و برای اجرای تصمیمات خود با مردم صحبت کند، مردم به راحتی تصمیمات را می‌پذیرند.  

عبدالعلی زاده با بیان این‌که «پروژه بنزین فقط پروژه دولت نیست و این اشتباه است که دولت یک طرفه بنزین را گران می‌کند»، ادامه داد: در پروژه بنزین همه ایرانیان سهم دارند و همه باید بیایند با آن‌ها گفتگو شود و توجیه شوند و اجازه دهیم که آن‌ها به راه حل‌های ایراد بگیرند؛ سپس به پروژه‌ای ملی تبدیل شود. بخش از مدیریت‌ها در کشور ما بحران زاست؛ برای مثال کشور کم آبی هستیم اما تشنه مطلق نیستیم اما چون هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو با کشاورزان نداریم تصمیماتی در حوزه مدیریت آب گرفته می‌شود که کشاورزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بحث قیمت بنرین و گازوئیل هر قیمت کارشناسی تعیین شود، انشاءالله خواهیم دید که آنچنان با آرامش و همکاری مردم موضوع جا می‌افتد که هم موجب رضایت مردم باشد و هم موجب آبادانی کشور؛ این‌ها از آزمون‌های مدیریتی است که دکتر پزشکیان انجام خواهد داد.

تخلفی نبود یکی دو حرکت شُبهه آلود بود

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه ستاد پزشکیان برای جلب آرایی که در مرحله اول انتخابات به محمد باقر قالیباف رای دادند چیست؟ عنوان کرد: برنامه ما احترام گذاشتن به مردم است.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره عدم حمایت میرحسین موسوی و مصطفی تاج‌زاده از پزشکیان در انتخابات گذشته، گفت: این‌که آقایان موسوی و تاج‌زاده در انتخابات مرحله اول از آقای پزشکیان حمایت نکردند در حیطه آزادی و اختیار آن‌هاست و ما به این تصمیم احترام می‌گذاریم شاید این تصمیم به دلیل ‌بی‌مهری‌هایی باشد که بر آن‌ها رفته و آن‌ها این بی‌مهری‌ها را قانونی نمی‌دانند. در مقابل آقای کروبی که شرایط امثال این افراد را دارد از مردم دعوت کرد که در انتخابات مشارکت کنند و خودشان نیز رای دادند؛ آقای خاتمی نیز ضمن حمایت از آقای دکتر پزشکیان مردم را دعوت به مشارکت در انتخابات کرد و خودش نیز رای داد.

عبدالعلی‌زاده ادامه داد: ما به شخصیت افراد و تشخیص آن‌ها احترام می‌گذاریم. همچنین این‌که آیا این افراد در مرحله دوم از آقای پزشکیان حمایت می‌کنند نیز به نظر خودشان برمی‌گردد؛ ما به هیچکس اصرار نکردیم بیایید به آقای پزشکیان رای دهید؛ ببینید در مرحله اول چه تعداد از کسانی که در مرحله اول تشویق به رای ندادن کرده بودند خودشان آمدند و ضمن مشارک در انتخابات دیگران رانیز تشویق به رای دادن کردند. برخی  مطالبی درباره رای ندادن در انتخابات مطرح کرده بودند دیشب اعلام کردند که به پزشکیان رای خواهند داد؛ این‌ها در حیطه آزادی است و ما کسی را می‌توانیم مجبور به انجام کاری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: دو مورد بود که من امضا کردم و به هیات نظارت فرستادم شش یا هشت صندوق دیر کار خود را شروع کردند و به جای ساعت ۸ تا ساعت ۹ فعالیت صندوق شروع نشد، چون صندوق‌ها در جای دور افتاده بود، دیر رسیدند، اما عمدا برای این‌که بدانند ما نظارت می‌کنیم و اطلاع داریم دو مورد را گزارش کردم و مورد دیگری که مسئولان شعبه در رای دادن مردم دخالت کردند و گفته بودند فلانی را بنویسد؛ البته این‌ها چیز قابل توجهی نبود، اما من گفته بودم که هر اتفاق ولو کوچک را باید ثبت کنیم در واقع  می‌توان گفت تخلفی نبود یکی دو حر کت شُبهه آلود بود که ما این را به ستاد مرکزی منعکس کردیم و رفع شد.

با مناظره‌ها مردم پی به باطن افراد می‌برند

 رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مناظره‌های تلویزیون دو نفره طی روزهای آتی گفت: ما به این موضوع مثبت نگاه می‌کنیم و معتقدیم که هر چقدر فرصت گفت وگو با مردم باشد خوب است، حتی اگر در این گفت‌وگو برخی تندی‌ها پیش بیاید و برخی حرف‌های دور از شان بزنند چون این گفت‌وگوهاست که آگاهی مردم بالا می‌برد و آن‌ها افراد را می‌شناسند، یکی عصبانی می‌شود و خودش را خالی می‌کند که در حالت عادی مواظب بود که این کلمه را نگوید و با این مناظره ها مردم پی به باطن افراد می برند که خیلی خوب است و ما از مناظره استقبال می‌کنیم.

عبدالعلی زاده در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که «دولت پزشکیان چه ویژگی خواهد داشت که می‌تواند انگیزه‌ای برای کشیدن مردم پای صندوق‌های رای داشته باشد» اظهار کرد؟ هر دولت خوب باید دو ویژگی اصلی داشته باشد؛ یکی پاکدستی و دیگری کارآمدی؛ آقای پزشکیان شخصاً این دو ویژگی را دارد و من امیدوارم دولت او نیز این دو ویژگی را داشته باشد و بتواند با شفافیت پاکدستی و صداقت با مردم همراه شود و کارها را با کمک کارشناسان و کاردان‌ها به شکل صحیح طراحی و اجرا کند و به دولتی پاکدست و کارآمد تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha